Gå til innhold

Hvilken filterkaffe (?) er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har greie på det? Og har noen smakt coop sin. Er den god?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Styr unna coop. Men det er med kaffe som mye annet, du får det du betaler for. Syns jeg. Litt dyrere, mer smak.

Skrevet

evergood er den beste!

Skrevet

Helt enig - Evergood.

Også eneste kaffen jeg kan drikke en del av uten å bli rar i systemet ;)

Anonymous poster hash: 5043b...f7d
Skrevet

Evergood! :)

Skrevet

Jeg liker den mørkbrente til Ali.

Anonymous poster hash: 4c1f4...427

Skrevet

Evergood er best:) ellers så er ikke coop sin blå kaffe så verst. Styr unna de røde og gule. Mills synes jeg også er ganske god faktisk.

Anonymous poster hash: 04479...57a

Skrevet

Evergood, helt klart:-)

Anonymous poster hash: b82e1...9b8

Skrevet

Friele frokostkaffe!!!

Anonymous poster hash: 65ad1...bd2

Skrevet

Jeg likte Coop sine, helst den røde.

Men så fikk jeg meg kaffekvern og oppdaget en helt ny smaksopplevelse :) At kaffe kan være så godt hadde eg aldri trodd.

Anonymous poster hash: 76fd9...e55

Skrevet

He4 sverger mannen til Evergood. Jeg drikker lite kaffe.

Anonymous poster hash: 4225a...988

Skrevet

Mannen liker best evergood og gul Coop. Jeg liker best Friele :)

Skrevet (endret)

Av vanlig filterkaffe er blå coop god, evt får du noen gode  fra Kjelsberg(?) på Rema, pastellfargede poser med Sumatra etc. Alternativt på Meny/ICA finner du Jacobs utvalgte. Jeg er glad i Excelso Colombia, Kenya, Malabar etc

Endret av amandine
Skrevet

Jeg synes ikke vanlig Evergood er god. Mine favoritter er Evergood mørkbrent eller Ali mørkbrent. Ellers er Farmers Coffee (fairtrade) av de bedre som ikke er mørkbrent.

Anonymous poster hash: c3aa2...cef
Skrevet

Friele frokostkaffe!

Evergood er vel helst kjent som Nevergood.

Anonymous poster hash: 7f862...ca1

Skrevet

Evergood, Friele frokost, raud og blå coop er dei eg brukar (og likar).

Skrevet

Evergood mørkbrent er den vi liker. Vi har kvern og ekspressomaskin så der har vi noen andre mørkbrente bønner. Er vi tomme for filterkaffe kverner vi filterkaffe av den også.

Husker ikke hva de heter, men de store posene på meny som har mørkhet på 5-6 tror jeg det er. (Pappa mener vi har for sterk kaffe, men nå bruker han koktmalt kaffe på kaffetrakten så vi err nok veldig ulike. Jeg kan heller drikke litt kaffe enn mye og svak kaffe.)

Anonymous poster hash: 9f6db...0f5

Skrevet

Relativt nykvernet kaffe av rimelig ferske bønner er best. Og da har du også et fantastisk rikt og variert utvalg fra ulike plantasjer i ulike land, fra ulike brennerier, leverandører og kaffebarer i Norge. 

Kraftig, mild, syrlig eller rund, fruktig, fet, bløt, frisk, leskende, jordlig, mandel, sjokolade, plommer eller marsipan, you name it ;)

Anonymous poster hash: e487f...f42
Skrevet

Jeg foretrekker evergood og blå Coop, og det var også de typene som kom best ut av Best i test filterkaffe nå nettopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...