Gå til innhold

Snur seg på magen, but then what?

Lessismore

Anbefalte innlegg

Vår lille gutt på 5 mnd snur seg stadig vekk over på magen. Det er jo for så vidt fint, det, problemet er bare at han er såpass svak i ryggen at han ikke klarer å holde hodet sitt oppe særlig lenge. Det resulterer i at han borer ansiktet nedi underlaget, og får ikke puste. Jeg fant ham tilfeldigvis en kveld jeg var inne og sjekket han, med ansiktet slik nedi madrassen. Han lå helt rolig, og jeg heiv meg over han og dro han opp. Heldigvis våknet han, og hylgrein.

Er det noen som har noen tips til hvordan vi kan slippe disse situasjonene? Jeg får jo ikke sove om natta fordi jeg er livredd for at han skal snu seg over på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finns soveposer med reimer som festes under madrassen. Men mulig en vanlig pose uten reimer vil hindre han i å komme seg over på magen også, hvertfall for en liten periode;-) Jeg endte opp med å legge et sammenrullet pledd (som en stor pølse) under lakenet på begge sider slik at barnet lå liksom nedi en grop.. Det funket det også, helt til hun fikset å snubler i "oppoverbakke" og da tenkte jeg at nå var hun sterk nok til å klare seg selv i mageleie også!:)

Anonymous poster hash: f8c7c...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Vi har til nå brukt sovepose fra IKEA. Men jeg syns den er litt dum, og han ender opp med å rote seg skikkelig inn i den. Når han da i tillegg ramler over på magen, er jeg redd han kan bli kvalt i massevis av stoff.

Vi får sy på et par reimer og stroppe han fast. Så får vi håpe at han lærer seg å snu seg fra mage til rygg rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...