Gå til innhold

Til dere som har hormonspiral ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt spiral siden seksukerskontrollen. Det fungerer bra og jeg har kommet inn i en slags syklus med veldig beskjedne blødninger ca.hver 4.uke. Klarer meg med truseinnlegg/de minste bindene.

Denne gangen har det ikke kommet noe (skulle ha kommet onsdag). Jeg har "murring" i magen og korsryggen+føler meg litt "uggen" :P

Ble selvsagt KJEMPEPARANOID og styrtet avgårde til apoteket i formiddag.

Tok en graviditetstest og den var negativ.

Jeg har hørt at mange mister mensen etter at de har fått spiral. Hvor lang tid tar det før den ev.forsvinner? Kan det være dette som har skjedd her? Vanlig med murring/ubehag på dagen? Noen som vet? :)

Anonymous poster hash: 9dcda...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne skulle ikke være anonym - skriver fra tlf. Det er i alle fall jeg som er HI :)

Skrevet

Har ikke peiling på noe av det du spør om, men lurte bare på om hvilken spiral du har? Er det den nye, Jaydess eller noe? Den med lite hormoner?

Jeg skal ha den, å lurte på om du hadde hatt noen bivirkninger? Livredd for vektøkning..

Anonymous poster hash: 7d86a...a37

Skrevet

Denne skulle ikke være anonym - skriver fra tlf. Det er i alle fall jeg som er HI :)

Ca 6 måneder.

Anonymous poster hash: 8e0a3...1e0

Skrevet

Ca 6 måneder.

Takk for svar :)
Skrevet

Har ikke peiling på noe av det du spør om, men lurte bare på om hvilken spiral du har? Er det den nye, Jaydess eller noe? Den med lite hormoner?

Jeg skal ha den, å lurte på om du hadde hatt noen bivirkninger? Livredd for vektøkning..

Den heter Mirena. Jeg har ikke hatt bivirkninger av noe slag :)
Skrevet

Jeg har også mirena, for andre gang etter svangerskap. Forrige gang jeg satte den inn tok det vel ca et halvår før alt stabiliserte seg og jeg mistet mens og migrenen :) Bivirkninger jeg hadde i begynnelsen var småblødninger, ømme bryst og dårlig humør.

Hittil har jeg bare hatt uregelmessige blødninger, håper de slutter snart  :P

Skrevet

når du har spiral er det ikke sånn at blødninger kommer regelmessig.. det har hvertfall ikke vært sånn hos meg. En periode har jeg blødd litt (sånn som hos deg, kanskje en gang i mnd) og en periode har jeg ikke blødd noenting.. og slik endrer det seg hele tiden.. Tror det er helt normalt :)

Anonymous poster hash: 33745...0b0
Skrevet

Jeg mistet blødningen totalt med hormonspiral. Det var helt nydelig! :-)

Anonymous poster hash: 2a73d...9e2
Skrevet

Tusen takk for svar, snille dere :)

Skrevet

Jeg skal også sette inn hormonspiral, men nå ble jeg skeptisk. Orker ikke tanken på å måtte gå med bind konstant fordi jeg aldri vet når en blødning vil starte

Anonymous poster hash: 0077c...825

Skrevet (endret)

Hadde hormonspiral i 4 1/2 år og har vært kjempefornøyd...det var litt mikkmakk å få den ut pga at trådene hadde forsvunnet oppi, måtte til gynekolog. Etter sistemann her blir det t å sette inn ny, nå hos gynekolog, så ikke trådene blir klippet for kort ;-)

Hadde ingen plager, ikke mensen på de 4 1/2 årene eller noe blødninger utover litt lyserosa utflod et par gang. Anbefaler å gi den en sjanse. Funker den er den et godt og trygt prevensjonsmiddelet, i følge min lege nesten like trygg som sterilisering.

Had ørlitt murring og tk et par tester selv, bla fikk jeg ca annenhver mnd super hovne " førstetrimester" pupper i 2-3 ukers tid.

Endret av Ugl@ ruger...
Skrevet

Den heter Mirena. Jeg har ikke hatt bivirkninger av noe slag :)

Jeg satte inn Mirena for ca 1,5 måned siden grunnet store menstruasjonsblødninger. Jeg har hatt menstruasjonen to ganger, første gang var det ganske mye, denne gangen har det nesten ikke blødd i det hele tatt:-) Før måtte jeg bruke de grønne tampongene pluss bind/truseinnlegg en uke, den siste gangen holdt det med blå tamponger og truseinnlegg!! Halleluja for en forskjell! Jeg har spottet litt, men ikke noe som jeg ikke kan leve med. Jeg håper at mensen forsvinner helt.

Skrevet

Jeg hadde min i fire uker jeg. Blødde kjempe mye, så måtte ta den ut :( skikkelig irriterende! Vi er liksom ferdige med barn nå, men legen ville ikke prøve igjen nå etter tredjemann, han mente det bare var sløsing med penger :(

Skrevet

Jeg hadde min i fire uker jeg. Blødde kjempe mye, så måtte ta den ut :( skikkelig irriterende! Vi er liksom ferdige med barn nå, men legen ville ikke prøve igjen nå etter tredjemann, han mente det bare var sløsing med penger :(

Ville hørt med gynekolog jeg... Trenger ikke bli sånn igjen. Jeg fkk den delvis pga kraftige og langvarige menstruasjoner.

Skrevet

Jeg satte inn min for 4,5 mnd siden. Har hatt ca 10 blødningsfrie dager pr måned. Har mensmurringer OFTE. Vann i kroppen og opplåst. Kjempegøy! Jeg skal stå ut til det har gått 6 mnd men lurer liksom på om det er som å trykke på en av-knapp da. Alt skal gå seg til når 6mnd har gått står det overallt men burde det ikke bli gradvis bedre?

Anonymous poster hash: eed78...9fd

Skrevet

Jeg har hatt min i 5 år, tror det er normalt at blødningen varierer.  Noen mnd blør det knapt noe (rosa), andre ganger nok til at jeg må tenke litt på saken (trueinnlegg/minitampong en dag eller to, mindre og mindre med åra). Kjenner som regel litt rundt tiden mens burde komme uansett hva som kommer av blødning. Hadde masse blødninger og menssmerter fra helvete tidligere, så det er ikke alltid jeg tenker så nøye over det nå... Bare glad for å slippe alle problemene! ;)

Som Ugla har jeg også innimellom hatt "gravid-pupper" og har testet et par ganger fordi jeg var sikker på å være gravid. Er en liten mulighet for exu med spiral, ikke alle som mister el. Heldigvis ikke vært et problem.

Skrevet

Jeg også blødde mye de første månedene. Hadde nesten ingen blødningsfrie dager, og vurderte sterkt å fjerne hele driten. Gradvis avtok blødningene og nå etter 10 mnd har jeg vel to blødningsdager i måneden. Blør nesten ingenting. Er veldig glad jeg holdt ut!

Anonymous poster hash: fd304...48d

Skrevet

Jeg satt inn spiral for 2 år siden. Mistet mensen helt etter noen mnd.

Nå har jeg fått den igjen. Annen hver mnd, og det er kun behov for truseinnlegg.

Anonymous poster hash: 83e42...543

Skrevet

Jeg blødde mye i starten, og det ho,dt på i noen måneder uten å gi seg. Fikk da noen tabletter av legen, så gikk dette helt over. Nå har jeg vært uten menstruasjon i årevis, og syns det er helt topp. har heller ingen andre bivirkninger (men husker ikke hvilket merke den er).

Anonymous poster hash: fb2ef...404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...