Fem til sommers Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Jeg har jo fire barn, og vært gravid før, men sannelig blir man usikker og redd likevel. Jeg har vært syk ei ukes tid, begynner bli bedre nå da. Men jenta i magen har vært aktiv likevel. I går og i dag har hun ikke vært så aktiv. Så i dag tok jeg frem doopleren, og jo da, hørte henne der ja. Husker ikke dette så godt jeg: Er det vanlig at de kan være rolig innimellom? Jeg synes å lese meg frem at bevegelsen skal bli tydeligere nå.
TanteTroll Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 I forrige svangerskap hadde babyen en "rolig dag" hver 2-3. dag. Det var hennes rytme. Hvis du synes du har kjent mindre noen dager kan du jo ta en telefon til føden? Ikke sikkert de føler det nødvendig ned en sjekk, men de kan iallefall stille de riktige spørsmålene og berolige deg over telefon. Det er ukjente godt å være bekymret. Jeg ringte føden i går. Har så vondt i et punkt på magen. Det kjennes ut som det er et stort blåmerke der når jeg kommer borti. Det er fortsatt vondt i dag, men jeg går ikke og grubler over det lenger.
SpirenMin Skrevet 2. mai 2014 #3 Skrevet 2. mai 2014 Jeg har også lagt merke til roligere dager, og blir selvfølgelig også bekymret. Men jeg tror min legger seg med ryggen ut, og dermed blir bevegelsene inn mot ryggen min, der kjenner jeg det jo ikke. Som regel kan jeg kjenne ryggen på den ene siden av magen, og med noen dytt så får jeg litt knøing til svar. Men sparkene går nok innover, for de kjenner jeg ikke før magen blir mykere igjen, noe jeg da tolker som at ryggen snus bakover igjen.. Men som TanteTroll sier, ring føden. De er så vante til at vi ringer, og kan enten be deg inn på en sjekk, eller berolige deg :-) Prøvd å drikke noe iskaldt eller sukkerholdig? Kald cola er jo begge deler :-) her kjenner jeg alltid masse liv etter middag, spesielt hvis det serveres dessert :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå