Gå til innhold

Reise til Spania med en 3 åring og 2 mnd gammel baby...

Anbefalte innlegg

Hei ;) 

Nå har det seg sånn at vi har bestilt et feriehus/villa med alle fasiliteter i Spania til sommeren. Har da et barn på 3 år med og en spedunge på litt over 2 mnd. Foreldrene mine og mine 2 "voksne" brødre skal også være med i tillegg til meg og mannen.

Lurte bare på hva som er lurt å ta med/tenke på når jeg reiser med så små barn?

Hvis det er krøll med ammingen og baby går på mme, da må jeg vel få gitt vann i tillegg?

Til orientering har jeg hørt med fastlege om det er greit å fly og ha med baby så tidlig og har fått beskjed om at det går helt fint, da helsevesenet der er veldig likt i Norge :) Må bare være veldig obs på varme og dehydrering. Som sagt har huset alt av fasiliteter, dvs aircondition på alle rom og eget badebaseng(saltvanns).

Vil svææææært gjerne at noen som har erfaring med å reise med små barn gir meg noen tips :)

Anonymous poster hash: 64db3...f96

Fortsetter under...

Det vil være en overdrivelse å si at helsevesenet er likt. Personlig mener jeg at så små barn ikke bør utsettes for andre bskteriefloraer når de er så små. Men så klart, det går jo oftest greit.

Anonymous poster hash: e2eae...7e1

Det vil være en overdrivelse å si at helsevesenet er likt. Personlig mener jeg at så små barn ikke bør utsettes for andre bskteriefloraer når de er så små. Men så klart, det går jo oftest greit.

Ja ok? Babyen vil vel ikke bli så utsatt da den ikke spiser maten vi spiser osv? Tok det liksom dit hen at når lege og helsesøster sier at det ikke er noe fare forbundet med å reise, så er det greit. Men er i hovedsak ute etter reisetips fra folk som har vært å reist med små barn.

Vi har bestilt tur og kommer til å reise til Kroatia når babyen er 2 1/2 mnd hvis alt er bra med mor og barn i tiden etter fødsel. Har snakket med både fastlege/helsestasjon og med barnelege og jordmor om det og de var alle positive. Vi skal til et lite sted der vi er godt kjent og det er stille og rolig og kort vei til stort sykehus med alle fasiliteter. Det blir selvfølgelig å ta hensyn til babyens behov og en av oss kommer til å være mye på rommet og slappe av og trille tur i skyggen mens den andre tar seg av den seg av babyens aktive storesøster.

Anonymous poster hash: e1983...a18

Ville i alle fall tatt med tempmåler og stikkpiller. Solkrem er en selvfølge.Ville også tatt med bleier fra norge. Ikke kjekt om den lille reagerer med utslett på ny bleietype i varmen.

Anonymous poster hash: cee1c...3e3

Annonse

Vi har bare gode erfaringer med å reise med småbarn, reist masse helt fra babyen var 4 mnd gammel og hatt fantastiske turer (på babyens premisser såklart). Å reise med små barn krever litt mer planlegging, men det er herlig å være på tur både for store og små. Man må bare slappe av og ta ting som det kommer, se an hva babyen liker og hva som fungerer. Vår baby har i allefall storkost seg på alle turer, elsket å ligge naken og sprelle under parasoll, bade litt og vært ekstra blid og sovet ekstra godt når vi har vært på reiser.

Personlig forstår jeg ikke det med å reise med relativt nyfødte barn ned dit. Det er sterk varme, sterk sol, andre bakterier og barnet får ingenting ut av det. Du sitter jo under en parasoll hele dagen for å ikke få sterk sol direkte på barnet.. Hva er poenget?

Anonymous poster hash: ebdb5...561

Vi har bare gode erfaringer med å reise med småbarn, reist masse helt fra babyen var 4 mnd gammel og hatt fantastiske turer (på babyens premisser såklart). Å reise med små barn krever litt mer planlegging, men det er herlig å være på tur både for store og små. Man må bare slappe av og ta ting som det kommer, se an hva babyen liker og hva som fungerer. Vår baby har i allefall storkost seg på alle turer, elsket å ligge naken og sprelle under parasoll, bade litt og vært ekstra blid og sovet ekstra godt når vi har vært på reiser.

Veldig godt å høre :) Dette er en ferietur der baby blir tatt hensyn til. Derfor vi har alliert oss med foreldrene mine også, slik at 3 åringen skal kunne finne på masse sprell når jeg er med baby osv. Greit å ta med mme fra Norge og ikke sant? Er ikke sikkert det er nødvendig altså, men sånn for sikkerhetsskyld ;) Skulle det skje noe, eller at baby mistrives i varmen så tar jeg jo første fly hjem så klart! :) Hi

Personlig forstår jeg ikke det med å reise med relativt nyfødte barn ned dit. Det er sterk varme, sterk sol, andre bakterier og barnet får ingenting ut av det. Du sitter jo under en parasoll hele dagen for å ikke få sterk sol direkte på barnet.. Hva er poenget?

Anonymous poster hash: ebdb5...561

Poenget er at jeg har et barn fra før av som kan ha glede av en ferie med besteforeldre som stiller opp osv. Barnet er jo et sommerbarn okke som, så vil vel bli noe vant med varme sommerdager før vi reiser. Og for meg høres det kjempe koselig ut å ha masse hjelp rundt meg i ferien i villa omgivelser. Bedre enn å sitte alene hjemme med baby uten avlastning i sommer. En baby har egentlig ikke glede av noe som helst annet en mat, nærhet og stimuli fra mor... Så da er det vel samme hvor babyen får det?! Men igjen vil helst ha svar fra folk som har vært ute å reist litt. HI

Vi har bestilt tur og kommer til å reise til Kroatia når babyen er 2 1/2 mnd hvis alt er bra med mor og barn i tiden etter fødsel. Har snakket med både fastlege/helsestasjon og med barnelege og jordmor om det og de var alle positive. Vi skal til et lite sted der vi er godt kjent og det er stille og rolig og kort vei til stort sykehus med alle fasiliteter. Det blir selvfølgelig å ta hensyn til babyens behov og en av oss kommer til å være mye på rommet og slappe av og trille tur i skyggen mens den andre tar seg av den seg av babyens aktive storesøster.

Ja vi skal til et sted som er godt etablert villa område, i nærheten av alicante, sykehus og flyplass :) Tror også storesøster her kommer til å synes det er knall med sol/bad og oppmerksomhet fra pappa, onkler og besteforeldre, når jeg slapper av med baby :)  Hi

Bare husk at noen babyer reagerer på nytt/fremmed vann. Så det kan kanskje være en idé å ta med noen ferdige mme på kartonger, og evt introdusere pulver blandet i fremmed vann gradvis.

God tur! :-)

Anonymous poster hash: 241fa...c8f

Bare husk at noen babyer reagerer på nytt/fremmed vann. Så det kan kanskje være en idé å ta med noen ferdige mme på kartonger, og evt introdusere pulver blandet i fremmed vann gradvis.

God tur! :-)

Anonymous poster hash: 241fa...c8f

Tusen takk for tips, setter veldig pris på det :) HI

Annonse

NEde i sydligere land, så får man kjøpt vann på flaske som er beregnet på babyer. Iallefall der hvor jeg har vært. Sterilisert vann som trygt kan gies.

Har blandet det med mme som vi både har kjøpt der nede og hatt med hjemmenifra. Spania er ikke abolutt ikke et U land! Der nede så har de mye på apotek og finner det meste :)

Ta deg en tur på babyshop og kjøp en slik netting til vogn som er solbeskyttet og som holder vognen sval og mørk samtidig.

God Tur!

Ikke noe problem å reise med små barn:)

Jeg har tatt med mme hjemmefra, samme med bleier. Det er ikke krise, men greit å ha det man er vant til.

Det blir nok deilig:)

Anonymous poster hash: 8b17b...e65

Vi dro med våre tvillinger da de var tre mnd. Gikk supert! De har absolutt alt i Spania. De selger eget babyvann som står sammen med barnematen. Tror det er en blå kartong. MME'en som heter Hero er den samme som norske småfolk. De blir laget på samme fabrikk og er identiske. NAN heter Nidina. De har godt utvalg på Mercadona og Carrefour. Så små babyer skal ikke ha på solkrem. Hold babyen i skyggen, så går det fint. Om sola treffer babyen i noen sekunder, så går det også bra. Kos dere på tur! Det blir sikkert flott!

Anonymous poster hash: 34909...d8e

Spedunge??? Spedbarn heter det.

Babyen får jo i seg morsmelk så det er jo ikke noe problem. Og skulle du måtte gi mme så kjøper du bare flaskevann som du koker. Når det kommer til det største barnet ville jeg passet på at all mat er gjennomstekt. Bare kjøpt små is, de som er innpakket. Ikke softis. Gi vann på flaske til han også.

Anonymous poster hash: 256ca...5ff

• 1 måned senere...

Av det jeg har opplevd av helsevesenet der nede (som inkluderer sykehus) vil jeg si at helsevesenet er bedre der nede. De tar godt vare på de som har reiseforsikring.

Du har ingenting å bekymre deg for.

Anonymous poster hash: db474...11f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...