Ocean™ Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Hei alle Jeg er 18 uker i morgen og 2.gangs. Jeg kjenner litt bevegelse innimellom hvis jeg legger meg på ryggen og holder hendene på magen. Da kjenner bittesmå dult, men stort sett mest små romsteringer. Kjenner igjen bevegelsene fra forrige gang og vet at dette er babyen. MEN, forrige gang tror jeg sparkene var hardere og oftere. Samtidig som jeg mener å huske at jeg kjente små spark også ellers (uten at jeg måtte legge meg ned på ryggen å kjenne med hendene). Dette opplever jeg omtrent aldri nå. Nå må jeg legge meg ned med mye tålmodighet for å få noen små livstegn fra bebbisen. Hvordan er det med dere andre? Hvordan følte dere det ca i uke 18. Både 1 og 2.gangs?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Det varierer fra baby til baby, noen er veldig aktive og andre ikke. Om en liten stund vil du nok merke babyen mer, du må ikke sammenligne med første babyen. Du vil nok merke forskjell Anonymous poster hash: 46717...33d
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Har du morkaken på fremre vegg kanskje? For da funker den som en støtdemper for sparkene. Anonymous poster hash: 6558b...47e
Kjøttmeis Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 (endret) Jeg er førstegangs og 18+2. Har kjent kiling og småbobling siden rundt 15 uker, men det har variert veldig, noen dager har jeg kjent mye, og så har det plutselig gått et par dager uten noe som helst. Synes det har tatt seg opp nå den siste uken, bevegelsene er tydeligere og kraftigere nå, men det er hovedsakelig når jeg har vært i ro en stund, og gjerne etter at jeg har spist. I morges våknet jeg faktisk av spark, kjente tydelig tråkking! Kjenner ikke utenpå ennå ... Endret 28. april 2014 av Kjøttmeis
Ocean™ Skrevet 28. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2014 Er så rart det der med utenpå og inni. Alle sier at man tydelig kjenner bevegelse innvendig først. Der har jeg aldri vært, verken med nr 1 el nå. Jeg kjente utenpå med hendene første gangen med begge. De gangene jeg kjenner innvendig nå er visst jeg har stram bukse og lener meg fremover slik at det blir press mot magen. Da kan jeg få et lite dytt eller spark tilbake. Ellers kjenner jeg kun bevegelsene inni hånda når jeg ligger på ryggen. Spesielt altså. Gleder meg til å kjenne bevegelse flere ganger daglig for da er jo det bekreftelse nok i seg selv på at det er liv inni der
Vips77. Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 Babyene er jo veldig forskjellige. Og iom at du kjenner det mer utenpå har vel noe å gjøre med at de fleste babyer i disse ukene ligger med ryggen mot ryggen din, og dermed armer og bein ut mot magen din. Jeg kjenner også mest på utsiden v side! Det med venstre side er også mest vanlig! Kos deg med de magiske sparkene💗
girasol Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 jeg er 18+4 og har kjent små dult i noen uker. Jeg kjenner også mest når jeg har hendene på magen mens jeg ligger på ryggen. Kjenner ikke noe hver dag, men oftere og oftere. I dag kjente jeg en gang på jobben også. Jeg har morkaken foran
mammaløve Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Kjenner godt med liv nå i uke 18...snart 19 uker. Kan se dultene på utsiden når jeg ligger på ryggen. Gøy! Blitt mer og mer de siste to ukene, nå kjenner jeg liv til daglig, og spesielt etter måltidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå