Gå til innhold

Iben eller Nikoline?

Anbefalte innlegg

Vi står mellom Iben Sofie, Iben Louise eller Nikoline. Det er i utgangspunktet ikke meningen å bruke Iben sammen med mellomnavnet, men er mest med for å skille, da navnet også kan bli brukt til gutter.. 

Innspill? 

Anonymous poster hash: 4b3e8...47a

Anonymous poster hash: 4b3e8...47a
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137296-iben-eller-nikoline/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikoline! :) Det er så fint!

Synes det er bra at dere tenker på to fornavn hvis dere velger Iben, så det ikke er noen tvil om kjønn. Selv om det er vanligst på jenter, så høres det for meg (og min mann) mer ut som et guttenavn (tenker Ben, Benjamin, Bendik, Benny). Synes ikke Iben er så pent heller, kanskje litt tøft, hvis man er opptatt av at det ikke skal være jålete navn (jeg er ikke fan av "tøffe jentenavn", men noen er jo det).

Synes både Iben Sofie og Iben Louise er litt tungt å si, det ville vært lettere om fornavn to startet med en vokal (eks. Elise). Det går fint, da, og du sier jo at ikke begge tenkes brukt. Men hadde jeg hett Iben selv, ville jeg nok foretrukket å bruke begge til vanlig. Iben Sofie liker jeg kanskje best av de to, men både Sofie og Louise er fine. :)

Men viktigst er det at dere liker navnet, vi har alle forskjellig smak:) Og det er bra:)

Anonymous poster hash: 8ad50...00c

Annonse

Nikoline! :)

Sofie er rett og slett overbrukt som navn nr. 2. Iben Louise synes jeg ikke passer så godt sammen egentlig.

Hva med:

Iben Mathea

Iben Elvira

Iben Cornelia

Iben Amelia

Iben Augusta

Iben Nikoline

Iben Evine

Ja, jeg vil helst ikke bruke Sofie, da det er så mye brukt, men samboer liker det veldig godt. Vi liker nok begge Nikoline best egentlig, men er vanskelig å bestemme seg :). Vil egentlig ikke ha dobbeltnavn heller, skulle tro dette var enkelt, men neida.. hehe :) Takk for gode forslag. 

Annonse

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...