Gå til innhold

Noen som har begynt utdanningen helt på nytt etter fullført bachelor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bachelorgrad samt 1 års videreutdanning.

Jeg angrer som en hund på studievalget, da det er umulig å få jobb i mils omkrets her vi bor, og jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Har søkt jobber et år nå, uten napp. Det er en sosialfaglig utdanning, som i teorien er ganske anvendelig, men arbeidsmarkedet er rett og slett mettet.

Det hjelper ikke akkurat på at jeg bor i samme by som høgskolen som årlig pumper ut ca 250 nyutdannede arbeidssøkere som ser etter de samme jobbene.

Nå vurderer jeg altså å starte helt på nytt, innen helt andre fag - jus eller økonomi. Grunnen til at jeg ikke valgte dette i første omgang var manglende motivasjon - men nå som jeg har studert noen år tror jeg at jeg kunne fullført et tyngre studie med glans. Det føles bare så utrolig kjedelig å ha sløst bort 4 år...

Noen som har erfaringer de vil dele?

Anonymous poster hash: 590a3...bb8

Skrevet

Jeg har to bachelorer. Først sykepleier, så økonomi. Er så glad jeg gjorde det! Har nå en super regnskapsjobb med god lønn og ikke turnus.,

Anonymous poster hash: 7a724...2b3

Skrevet

Jeg tok en bachelor i kultur og sammfunnsfag før jeg begynte på jussen. Ble totalt 8 år med utdannelse. Angrer ikke, selv om studielånet er høyt:)

Skrevet

Jeg er sykepleier, men skriver nå masteroppgave og blir siviløkonom i midten av juni. Har vært utrolig gøy, men selvfølgelig slitsomt til tider ser positive og negative sider ved begge utdanningene, men er veldig fornøyd med valget jeg tok

Skrevet

Jeg har bachelor i informatikk og tok tannlegehøyskolen etterpå. Det gikk fint :)

Skrevet

Er utdannet politi og har jobbet som det i flere år. Nå er jeg nesten ferdig barnevernsped.

Anonymous poster hash: 231af...d17
Skrevet

Min søster hadde bachelor i musikk (som er normert til fire år) pluss enda et års høyere utdanning. Så skiftet hun beite totalt og tok en ny bachelor, og har jobb innen det feltet nå. Hun har ikke angret, og fikk faktisk noe ekstra lønn i sin nye jobb pga bacheloren hun hadde fra før. 

Anonymous poster hash: 0405e...dee
Skrevet

Jeg er førskolelærer og har tatt ekstra studiepoeng spesialpedagogikk ved siden av. Er i tillegg økonom, synes det er veldig greit å ha flere bein å stå på :)

Skrevet

Jeg er lærer (4 år på høyskole) og snart ferdig med en bachelor til.

Anonymous poster hash: cb19b...3b1
Skrevet

Har to bachelorgrader : en i kultur og samfunnsfag og en i juss og administrasjon :) Som jeg sier : samler på bachelorgrader og satset på breddekunnskap :)

Skrevet

Godt å høre at det er mulig! :)

Inspirerende å se så mange andre som har fått det til.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: 590a3...bb8

Skrevet

Jeg er sykeplerier i bunn. Har så bygget på med ppu, og jobbet som lærer. Har videre tatt master i sosialinformatikk. 

Mange veier som leder til Roma, høyere lønn og jobber som noe helt annet enn utgangspunktet

Anonymous poster hash: 04d1a...a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...