Gå til innhold

Kom over dette guttenavnet!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo lese denne tråden:

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144087362-en-sjeldent-guttenavn-jeg-liker-godt-men-mannen-er-ikke-enig/#entry145755701

Det er et hebraisk guttenavn, men er også blitt brukt til jenter og mange oppfatter det som det. Elliott og Adriel høres ut som to vidt forskjellige personer, men det blir de jo sikkert og:P

Jeg tenker på havfruen Ariel, likner litt på det;) Kan nok være tvil om kjønn her, og noen synes nok det bare høres ut som en miks av Adrian og navn som ender på -el.

Det passer forsåvidt greit med Elliott, synes jeg, må da ikke være helt likt? Mine søsken har navn som er veldig vanlige i engelsktalende land, mens mitt knapt nok kan uttales på engelsk. Aldri tenkt på det før jeg begynte å lese på navneforum;) Men.. merker også at det er ariEL og ELliott.. Det trenger ikke å gjøre noe, bare påpeker det:)

Er ikke et navn jeg ville ha valgt, men det er ikke det verste jeg har hørt, heller;)

Anonymous poster hash: 5811a...4f4

Annonse

• 6 måneder senere...

Annonse

Likte ikke.

Kjenner en gutt som heter Ariel.

Men da utalles det Ari-elll

Guttenavnet uttales Ari-ell? aldri hørt det på den måten. Bare på jenter; Arielle.

Ja nei, jeg har bare hørt en gutt som heter det, og det uttales ikke likt som "jentenavnet"

blir som Ari og Elle sammen, jenteversjonen blir mer flytende.

Jaja, not my cup of the uansett.

Likte ikke.

Kjenner en gutt som heter Ariel.

Men da utalles det Ari-elll

Guttenavnet uttales Ari-ell? aldri hørt det på den måten. Bare på jenter; Arielle.

Ja nei, jeg har bare hørt en gutt som heter det, og det uttales ikke likt som "jentenavnet"

blir som Ari og Elle sammen, jenteversjonen blir mer flytende.

Jaja, not my cup of the uansett.

Som jentenavn finnes det to uttaler. Arielle med stum E og trykk på EL  (som Mariell) og Ariel med trykk på A ;)

Jeg synes det høres litt ut som et jentenavn, og når det er såpass uvanlig synes jeg det er en deal breaker.

Hvis jeg likevel skulle brukt det, ville jeg hatt et fornavn nummer to for å fjerne all tvil. F. eks. Adriel Sebastian, Adriel Christoffer, Adriel Nicholas el.l.

Anonymous poster hash: 5811a...4f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...