Gå til innhold

Fordeling av samvær: hvem får hovedomsorg?

Anbefalte innlegg

Flere innspill? Er interessert i alle synspunkter/erfaringer.

Anonymous poster hash: 6ecae...c7d

Skjønner at du er redd, men dette kommer til å gå bra. Og det høres også ut som du tenker på barna og ikke hevn. Har vært I din situasjon med utro mann. Et lite barn og baby I magen. Han truet og stod I. På FVK fikk han ikke overnatting en gang siden barnet var veldig lite. Tenkte heller ikke på hevn men barnets beste. Masse lykke til !

Anonymous poster hash: 18d4f...2c1

Takk. Nei, er ikke ute etter hevn. Mest lei meg på barnets vegne. At han ikke ville ha meg, skal jeg fint kunne leve med.

Føler meg litt lettere til sinns nå, at dette skal gå bra.

HI

Ja dette går bra :) Kjenner følelsen over å være lei seg på barnets vegne.

Anonymous poster hash: 18d4f...2c1

Fortsetter under...

Mitt råd er: Aldri, ALDRI tro at du vet hva en domstol vil dømme i en barnefordelingssak. Jeg har sett det bli tatt fullstendig hårreisende avgjørelser, som alle i utgangspunktet mentet var umulig at kunne skje. Jeg mener ikke å skremme deg, og det høres ut som om du har en god sak for din egen del, men husk at ingen ting er avgjort før retten har sagt sitt. Sørg for å ha en god advokat, hvis det kommer til rettssak. Men gjør alt du kan for å unngå det! 

Anonymous poster hash: 120ec...faa

Mitt råd er: Aldri, ALDRI tro at du vet hva en domstol vil dømme i en barnefordelingssak. Jeg har sett det bli tatt fullstendig hårreisende avgjørelser, som alle i utgangspunktet mentet var umulig at kunne skje. Jeg mener ikke å skremme deg, og det høres ut som om du har en god sak for din egen del, men husk at ingen ting er avgjort før retten har sagt sitt. Sørg for å ha en god advokat, hvis det kommer til rettssak. Men gjør alt du kan for å unngå det!

Anonymous poster hash: 120ec...faa

Takk for godt råd. Nei, skal ikke ta noe for gitt. Og skal gjøre det jeg kan for å unngå rettsak.

Tenker vel litt at babyen i magen er nøkkelen til hele løsningen, og at det blir den tungtveiende grunnen til at jeg får hovedomsorg for 3-åringen.

Siden du dytter vil du tydeligvis fortsatt ha svar her. Utroskap er alltid et helvete, men nå må du bytte fokus. Når skjedde dette? Tok du han på fersken? Angrer han? Det er viktig å aldri handle i raseri eller affekt fordi valgene du tar nå er valg som kan påvirke livet til barna deres for alltid. Er dere i dialog og ønsker han å rydde opp for eksempel? Eller er det fastlåst?

I en rettssak (tro meg, dette vil du unngå) vil påstandene dine mot han dokumenteres spesielt dette med alkohol. Da vil også barnehagen bli spurt om de har merket noe (lukt av alkohol, snøvling)

Hvordan var han som far? Hvordan vil treåringen utvikle seg uten en far i hverdagen? Jeg stiller alle spørsmålene fordi jeg selv aldri stilte disse da jeg var i en lignende situasjon og det angrer jeg på den dag i dag

Anonymous poster hash: 7bf2d...fc8

• 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...