Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter! :-)

De første ukene av svangerskapet har vært slitsomme for meg, sliter mye med kvalme og trøtthet. Før graviditeten trente jeg på treningssenter/gruppetimer fire ganger i uka. Jeg prøver å opprettholde treningen, men de dagene jeg er kvalm og i dårlig form må jeg bare avlyse. Dessverre stresser jeg ganske mye med at jeg ikke får trent så mye, for jeg er egentlig veldig klar for et aktivt svangerskap og å opprettholde en god fysisk form.

Noen som trener her, og som fortsatt klarer å opprettholde intensiteten nå i begynnelsen? Er det noen som vet om det har store konsekvenser for formen om jeg reduserer treningsmengden nå i begynnelsen?

Takk for svar og ha en fin lørdag:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137215-treningstr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du kaster inn håndkle, akkurat de ukene du er dårlig, du er tross alt gravid :-) du vil nok komme i gjenge igjen når den verste perioden er over. Jeg er selv gravid, vel og merke bare 4 uker på vei og ikke de store symptomene enda (bankibordet) men jeg kommer ikke til og presse meg på trening når symptomene ankommer, men få meg frisk luft av og gå tur med hunden, det hjelper på både kropp og sinn :-) så får treningen tas opp igjen når formen kommer tilbake :-)

Lykke til med svangerskapet:-)

Anonymous poster hash: e63ed...16e

Hei! Jeg er også vant til å være aktiv, og trente 3-4 ganger i uka før jeg ble gravid. Skulle fortsette med det - men neida! Jeg ble dårlig ganske tidlig, og fant fort ut at den dårlige treningssamvittigheten måtte jeg bare legge vekk, den gjorde alt bare verre. Nå er jeg snart i uke 12, og formen begynner å komme seg, så får jeg bare lytte til kroppen og ta det derfra. KLØR etter å komme i gang med treninga igjen :)

Takk for svar! Godt å høre at det ikke bare er meg:-) Etter husvask og et par timers bytur er jeg nå helt dau og trenger nok litt tid på sofaen;-)

Tenker nok som dere at det bare er å ta det med ro nå. Kroppen har jo tross alt ikke godt av å bli presset akkurat nå!

Lykke til dere og jenter!

Hei. Jeg var aktiv på gymmen ca 4-5 ganger i uken. Det har blitt litt mindre denne perioden pga veldig kvalme og trøtthet. Men jeg prøver å piske meg til gymmen de dagene formen er noe bedre eller bytte ut gymmen med en lang gå tur. Fast bestemt på at litt hormonforrandring ikke skal få ødelgge for meg :) Men nå er jeg ikke så langt på vei enda, så ting kan jo endre seg med kroppen og formen som man ikke helt regner med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...