UngGravid92 Skrevet 25. april 2014 #1 Del Skrevet 25. april 2014 Hei, jenter! Nå er det jaggu lenge siden jeg har vært her inne. Sist jeg var her satt jeg med mage som dekket omtrent hele tastaturet og ventet spent på å få ut min "lille" gutt på hele 4810 gram. Nå er han 1,5 år gammel og er en propell, gledesspreder, kose- og rampegutt og selvsagt prikk lik mamman sin :-) Etter litt om og men, så bestemte vi oss endelig for å starte prosessen med å skaffe en liten bror eller søster til min sønn. Første gangen gikk det ikke, men den andre gangen fikk vi begge sitte på badegulvet å smile over en positiv test! Som min kjære mann ikke trodde noe særlig på siden streken var så svak i begynnelsen. Da måtte JEG komme meg på Apoteket 5 minutter før de stengte å kjøpe ClearBlue som også lyste opp at jeg var gravid! Da var graviditeten endelig et faktum og vi begynte allerede å planlegge der og da.. Litt før det hadde gått 1 uke, så kom det noe lyserosa utflod på papiret... Jeg ropte på bf og han kom springende inn. Jeg viste han papiret og han sa "Det der er ikke mye. Det trenger ikke bety noe". Så tenkte vi ikke noe mer på det. Dagen etterpå følgte med seg mer rosa utflod med blod-slintrer. Deretter kom dager med brunt blod og nå har jeg så og si mensen.. Jeg har vært til legen som sier at dette mest sannsynlig er en SA, men jeg klarte å grine meg til å ta en HcG-måling. Jeg har tatt første og den andre er på tirsdag... Hun mente det ikke var noe vits i å henvise meg til ultralyd på sykehuset i og med at jeg var så kort på vei.. Så her sitter jeg i uvissheten. Jeg har jo selvsagt googlet meg rundt og funnet ut at det er en del som har hatt mensen-blødninger i begynnelsen av svangerskapet (noen gjennom hele) og at det fortsatt har gått bra. Jeg kjenner at buksene mine begynner å bli ubehagelige å bruke. Jeg har fått kviser og jeg tisser hele tiden.. Jeg vil så gjerne høre om det er noen her inne som har erfaring med blødninger i svangerskapet og det har gått bra med? Eventuelt hva tror dere? Har jeg mistet?? Jeg er selvsagt forberedt på det verste, men jeg har ikke hatt noe typ for smerter eller noe. Og jeg føler det er noe der inne... Men er det slik at magen fortsatt kan vokse uten at det er noe som lever der inne? Jeg ble bare så overveldet over legens sikre svar på at dette er en SA uten å i det hele tatt si at det er en mulighet for at det har gått bra... og jeg syns lite om måten både hun og legevakten behandlet meg på. Det var som om når du er så kort i svangerskapet, så er det ikke like viktig som da du er 25+ uker på vei. Altså, at det ikke er like ille... Og det er kanskje sant, men jeg vil fortsatt ikke gå rundt i uvisshet og vente til uke 18 for ultralyd og finne ut at det ikke er noe der inne... Kan noen komme med noen vise ord eller egne erfaringer? :-) Jeg trenger virkelig noe fra noen smarte mødre og ikke bare tomme ord fra leger... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna85 Skrevet 25. april 2014 #2 Del Skrevet 25. april 2014 Hei :-) hvis du er 6+ nå så skal det gå an å se noe på ultralyd i neste uke med mindre du er noe kortere på vei enn du selv tror. Hcg prøvene vil jo også si noe om hvorvidt du har mistet eller ei. Om nivået stiger ville jeg i allefall anbefalt deg å ta en ultralyd i neste uke. Håper det går bra med lille spire! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146318016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #3 Del Skrevet 25. april 2014 Jeg blødde/spottet en del i første trimester og det har gått bra hittil (er 30 uker på vei). Men jeg blødde ikke så mye at jeg "så og si hadde mensen".. Jeg har mistet en gang før, og da begynte det med littegrann rosa utflod, før det gikk over til å bli sånn mørk brun utflod. Tok HCG-prøver, som viste altfor svak stigning, og ble til slutt henvist til UL. Viste seg at jeg hadde hatt en MA, fosteret hadde vært dødt i flere uker. Så ja, ting kan fortsette å vokse og kroppen kan tro at man fremdeles er gravid selv om man ikke er det.. Vet at det ikke er lett, men prøv å smør deg med tålmodighet til du får svar på HCG-prøvene. De kan kanskje gi deg en pekepinn på om det er en liten spire der inne som klorer seg fast. (Og det er dessverre fint lite legevakten kan gjøre for deg nå. Det er veldig vanlig med spontanabort, og jeg vil påstå at de som er 25 uker på vei BØR bli prioritert! De bærer jo på levedyktige foster!) Anonymous poster hash: 216ac...5e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146318050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UngGravid92 Skrevet 25. april 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 25. april 2014 Takk for svar :-) Sienna85: Ja, dæken heller! Da skal jeg jaggu sette foten ned å få en ultralyd! De hadde iallefall fått svar fra forrige prøve og den var katagorisert som HØY. Og det er jo et godt tegn for da hadde jeg allerede blødd i noen dager :-) så jeg holder hodet høyt og prøver å tenke positivt. Går det galt, så går det galt. Jeg er ikke den eneste som går igjennom en SA og det er stor mulighet for at neste forsøk går i boks :-) Anonym Bruker: Aj.. Jeg håper ikke det er MA.. Det er nesten verre en SA... Ok. Det er greit å vite at kroppen fortsatt kan vokse. Selv om det var en liten cliff-hanger for meg Men det får bare være. Jo mer jeg vet, jo mer ro i sjelen får jeg. Men jeg håper virkelig at det ikke er noe. Nå har jeg kavet meg selv opp så mye også rundt dette, at det kanskje blir verre for meg dersom det har gått galt.. Men! Jeg er forberedt på det verste. Bedre det og dermed bli eventuelt positivt overrasket enn det motsatte.. Det jeg mente med legevakten var at de ikke engang ville komme å ta først HCG-prøven eller eventuelt tilby meg en en ultralyd eller se om livmorhalsen var åpen osv. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146318099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2014 #5 Del Skrevet 25. april 2014 Jeg hadde slik i siste graviditeten nå å var som du ca 6-7 uke på vei blødde litt i noen timer så ga det seg med smerter å det hele, legen tog hcg prøve å fikk ny time uka etter. Men jeg orka ikke vente så lenge så jeg ringt til privat gyn. For ul å kom inn samme dag da viste det seg at jo jeg hadde mistet men bare ett foster så jeg var fremdeles gravid men da med bare en. Ble lettere satt ut for hadde ingen anelse om at jeg hadde noen sjangs til å bli gravid med tvillinger, å veldig letta at det fremdeles var liv der 6 uke før jeg ble gravid igjen hadde jeg en SA i uke 12. Så det kan gå godt selv om du blør Anonymous poster hash: d5348...b8f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146318121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UngGravid92 Skrevet 25. april 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 25. april 2014 Anonym bruker: Åh, så flott å høre! :-D altså, at det fortsatt kan gå bra. Jeg har jo tenkt tanken at det kan hende jeg egentlig var gravid med tvillinger, men den ene er mistet. Det er litt forskjellige grunner der ute til hvorfor en kan blø at en blir helt svimmel i hodet! Så er det jo naturlig å tenke at det går bra og man søker etter grunner som kan hjelpe en å tro at det går bra. Jeg setter utrolig stor pris på at du delte din erfaring. Det hjelper på :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146318143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 26. april 2014 #7 Del Skrevet 26. april 2014 For meg har blødninger betydd at jeg har mistet, hver gang dessverre. Men hvis det er en abort følger det som regel smerter med. Og msnge blør jo uten at de mister. Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146318368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UngGravid92 Skrevet 26. april 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 26. april 2014 For meg har blødninger betydd at jeg har mistet, hver gang dessverre. Men hvis det er en abort følger det som regel smerter med. Og msnge blør jo uten at de mister. Lykke til:-) Åh, det høres ut som at det ikke bare har skjedd deg èn gang :-/ Jeg føler meg klagete når det er flere som har mistet flere ganger enn meg... Utrolig leit! Men takk for at du delte :-) Ja, jeg håper at det at jeg ikke har hatt smerter fører noe godt med seg :-) Får vite innen fredag, vil jeg tro, om jeg har mistet eller ikke. Jeg krysser alt jeg har. Jeg så nå i sted at jeg allerede har fått en liten bul på magen. Jeg sto leeenge i spegelet og gnidde meg på magen. Jeg hjelper ikke akkurat meg selv ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146320050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 27. april 2014 #9 Del Skrevet 27. april 2014 Det er ikke noe gøy uansett om det skjer én eller flere ganger! Håper det går bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146320244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UngGravid92 Skrevet 27. april 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 27. april 2014 Da tror jeg det var gjort, jenter... Var på do i sted og drog ut tampongen.. etterfølgende kommer en stor blodig klump med noe inni som kan se ut som en pose som er sprukket.. jeg fikk ikke sett så nøye på den da den forsvant inn i toalettet, men kunne se sånn ut av det lille jeg så... har jeg rett på ul for å se om alt er kommet ut eller er det ikke noe vits? Nå er formen så som så.. Jeg er litt små-svimmel og kvalm.. Kommer noe hodepine i ny og ned, men alt kan være psykisk. Nei, dette var ikke noe gøy! :-( Så tenker jeg... i og med at det er kommet ut en fostersekk, eller hva det enn var, så er vel livmorhalsen åpen aka det kan ikke være slik at jeg har spontanabortert en av to stk da? .. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146321494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 28. april 2014 #11 Del Skrevet 28. april 2014 Det komme helt an på legen din om du får ul. Noen mener det ikke er noen vits når det er så tidlig, fordi kroppen ordner opp selv. Hvor langt på vei skulle du vært? Som regel tar de bare hcg-prøver for å se at det synker som det skal. Men hvis du har en ekstra grei lege kan det hende du får en henvisning. Kjipt da, vet hvordan du har det. Forresten så tror jeg ikke du burde bruke tampong hvis du blør under graviditet, pga infeksjonsfare. Samme nå, hvis du har mista! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146322585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
UngGravid92 Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 1. mai 2014 Det komme helt an på legen din om du får ul. Noen mener det ikke er noen vits når det er så tidlig, fordi kroppen ordner opp selv. Hvor langt på vei skulle du vært? Som regel tar de bare hcg-prøver for å se at det synker som det skal. Men hvis du har en ekstra grei lege kan det hende du får en henvisning. Kjipt da, vet hvordan du har det. Forresten så tror jeg ikke du burde bruke tampong hvis du blør under graviditet, pga infeksjonsfare. Samme nå, hvis du har mista! Jeg skulle vært nesten 7 uker på vei nå. Hun er veldig grei og står jeg hardt nok på det, så får jeg nok UL :-) Men nå sist jeg var der og skulle ta måling nr. 2, så sa jeg at jeg visste jeg hadde mistet og at jeg bare ville se hvor lavt HCG-nivået slik at jeg får en viss oversikt over hvor fort det faller m.t.p når vi kan prøve igjen :-) Har lest at en får eggløsning omtrent med en gang HCG-nivået er på 0. Så jeg kommer ikke til å be om noe UL dersom jeg ikke opplever ubehag/smerter. Men jeg har blødd i 12 dager nå, men det er kanskje normalt? Hun spurte om jeg ville ha sykemelding, men det takket jeg fint nei til. Men når jeg var på jobb igår, kjente jeg at jeg angret litt på det. Kroppen er helt ferdig. Tror jeg må få tatt noen jerntabletter fremover! Jeg har tatt til meg tipset ditt og sluttet å bruke tampong, Krumelur :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144137176-bl%C3%B8dninger-6-uker-p%C3%A5-vei-trenger-erfaringer/#findComment-146330830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå