Gå til innhold

Noen som har tatt laseroperasjon på øynene her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos optikeren idag for skaffe meg linser igjen. Fikk da beskjed om at et par linser kom til å koste meg over 250 kr. i mnd. og da var det ikke sikkert de var helt optimale engang.

Jeg begynte da å vurdere operasjon for å slippe dette styret mer.

Noen som har tatt laseroperajon her før? Kjenner jeg er skikkelig deppa idag siden synet mitt er så dårlig osv.

Anonymous poster hash: 8de49...536
Skrevet

Kan ikke svare på spørsmålet ditt men du får mye billigere linser på nettbutikker! Om de ikke har samme merke så prøv et annet... Det har ikke mye å si. Er bare å prøve seg frem. Linser er linser.

Anonymous poster hash: 0eb78...c50

Skrevet

Tok der i Gøteborg for 6 år siden. Helt fantastisk! Tok LASEK, ikke LASIK. Den tar lenger tid i etterkant mtp tilheling, men det er så verdt det! Å slippe linser, å kunne se klart når som helst på døgnet, slippe slitne øyne, det er fantastisk! På den tiden kostet det 30k i Norge, og 20k i Sverige. Enkelt valg.

Skrevet

Min bror hadde veldig dårlig syn, og valgte laseroperasjon. Han har et kjempesyn nå, og angrer ikke på operasjonen. :-)

Skrevet

Jeg kan ikke bare velge linser pga. ekstremt skjeve hornhinner :/ Er det ikke risikabelt å gjøre det i utlandet? Med tanke på garantier osv.

Anonymous poster hash: 8de49...536
Skrevet

Jeg har ikke tatt, men mamma har. Hun har ikke angret et sekund for å si det slik :) Etter mange år med linser var øynene så såre at hun kunne bare bruke briller, og med et syn på -8,5 var hun ikke i tvil om at hun ville operere.

Skrevet

Undersøk godt alle mulige bivirkninger osv før du bestemmer deg. Du har ingen garanti for at du ender opp med et perfekt syn selv om reklamen sier det. I USA frarådet de operasjon til de som er avhengig av perfekt syn da det ikke alltid er mulig å få til dette med linser eller briller etterpå hvis operasjon ikke blir perfekt. Du kan også få tørrere øyne og dårligere nattesyn. Bare undersøk godt først slik at du også er klar over de mulige negative sidene.

Skrevet

Jeg har fått utført laseroperasjon, Femto Lasek heter det på Memira. Jeg var over -7 (veldig nærsynt) og har nå perfekt syn :) Anbefales!

Skrevet

Jeg har tatt det for 4 år siden i Trondheim. Er kjempe fornøyd!!!!

Anonymous poster hash: dd150...a46

Skrevet

Jeg kan ikke bare velge linser pga. ekstremt skjeve hornhinner :/ Er det ikke risikabelt å gjøre det i utlandet? Med tanke på garantier osv. Anonymous poster hash: 8de49...536

Med mann og barn jeg ikke ville være uten og en drittjobb som det var umulig å komme fra ble det i Skien (Argus) for min del. Må si at jeg var veldig glad for at det bare var 1,5 times kjøring fra der jeg bor da jeg måtte ha en korrigering på det ene øyet etter at jeg hadde tatt begge. Forundersøkelsen kostet 500,-. Betalte ca 42 000,- totalt (intralase lasik, mindre ubehag) Ja, en del penger, men dæven hvor mye valuta jeg føler jeg har fått igjen (og du vil tjene på det på sikt, du slipper jo utgifter til linser/briller/optiker). Jeg grisestressa da jeg skulle ha førstemann og det ble uventa hastesnitt, satt jo på rommet i tåka og det eneste jeg kunne tenke på var å få på meg de hersens linsene. Jeg kan ikke beskrive hvor deilig det er å stå opp om morgenen og kunne se ansikt på mann og barn helt klart. Ingen grumsete tåkeklatter. Utrolig fornøyd, har ikke angret et sekund. Jeg hadde bare minus 4 og jeg hadde skjeve hornhinner. Ta kontakt med noen som tilbyr laserkorrigering av syn der du bor og hør ifht forundersøkelse, da vil de finne ut hva som er best for deg og ditt behov.

Anonymous poster hash: 1adab...c8e

Anonymous poster hash: 1adab...c8e

Skrevet

Tok den for 15år siden i Oslo og er kjempefornøyd enda! Anbefales absolutt!

Skrevet

Jeg har tatt laseroperasjon og reoperasjon på begge øynene til sammen seks ganger. For å prøve å få best mulig resultat.

Dette har ikke vært helt vellykket for meg.

Jeg gikk fra å være - 5 på begge øynene til +2.5 på begge øynene etter første operasjon. Nå, etter 6 operasjoner, ville ikke legen mer, og jeg endte på -0, 5 og + 1,75. Altså med en differanse på mer enn 1. Er differansen mer enn 1 ansees det som ikke vellykket. Jeg har hatt utallige turer til Memira i Kristiansand. Med forundersøkelser, etterkontroller og selve operasjonene. Når jeg har operert har jeg også hatt med mannen min for å kjøre meg hjem. Vi har mistet noe arbeidsinntekt pga dette.

Men alt i alt ser jeg bedre nå enn før, selv om legen sa at jeg måtte regne med å se dårligere og dårligere med tiden.

Anonymous poster hash: a9911...2cd

Skrevet

Jeg har tatt laseroperasjon; fancy og dyr type. Endte opp med godt syn styrkemessig, men plagsomt tørre øyne og dårligere mørkesyn enn før operasjonen. Mørkesynet kan jeg leve med. Tørrheten er plagsom - hvis jeg for eksempel våkner midt på natten og slår opp øynene litt fort, får jeg små og vonde sår i hornhinnene. De er ikke farlige og forsvinner etter et par dager, men i mellomtiden er det jo rødt og vondt... Et spm sagt veldig fornøyd med styrkejusteringen, men de andre bivirkningene er ikke noe særlig...

Skrevet

Jeg tok laserbehandling på Budapestklinikken i fjor. Perfekt syn og ingen bivirkninger. Fra minus syv og 22 år med briller og linser. Fantastisk å slippe det styret...

Anonymous poster hash: 24a3e...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...