Gå til innhold

Hedvig Elise Pauline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er hele sulamitten ett navn? ;)

Synes de passer sammen, uansett. Pauline tenker jeg på som litt på avveie her, men bare fordi jeg kun vet om én som heter det, og hun er fra utlandet. Så tenker på det som et utenlandsk navn, mens de andre er mer norske.. Men egentlig går de fint sammen, er jo ikke noe annet enn Jensine, Tomine osv.

Anonymous poster hash: a6e59...fe3

Kikker litt i digitalarkivet etter inspirasjon i blant, og så tøffe de var før i tiden! Da var det Jakobine Amalie Christiane Johannesen og Maria Sofia Adriana Elisa Jespersdotter. Synes det er litt kult, jeg. Er jo så mange fine navn, kjekt å kunne bruke flere;) Og kjekt i forhold til oppkalling:) Men er kanskje mer tungvint i disse dager.. Før var det jo mange som ikke visste hvordan de skrev navnet sitt engang! Eneste gangen hele ble brukt var vel ved folkeopptelling, dåp og slikt. Nå reiser vi mye, og bruker kort og navn overalt.

Vil nok selv bruke toppen to fornavn og et etternavn selv, pysete og praktisk som jeg er;)

Annonse

Hedvig og Pauline er nydelige sammen. Elise passet ikke helt inn.

Men tre navn er mer slitsomt enn pent.

Anonymous poster hash: b7972...5eb

Har du tips til andre navn som alternativ til Elise? for jeg er litt usikker selv...Louise kan ikke brukes.

HI:)

Anonymous poster hash: 04f2b...eb4

Synes det var fint med Elise, jeg.

Lovise er vel da heller ikke aktuelt? Er det oppkalling eller kan hva som helst stå der?

Hedvig Alice/Alise Pauline

Hedvig Marie Pauline

Hedvig Sofie Pauline

Hedvig Andrea Pauline

Hedvig Elida Pauline

Synes det var fint med Elise, jeg.

Lovise er vel da heller ikke aktuelt? Er det oppkalling eller kan hva som helst stå der?

Hedvig Alice/Alise Pauline

Hedvig Marie Pauline

Hedvig Sofie Pauline

Hedvig Andrea Pauline

Hedvig Elida Pauline

Elida likte jeg! må foreslå for mannen :) takk!

HI

Anonymous poster hash: 04f2b...eb4

Kikker litt i digitalarkivet etter inspirasjon i blant, og så tøffe de var før i tiden!

Enig, så på dåpsoversikter fra 1900 og deromkring så utrolig mange flotte kombinasjoner! Denne er jo i den stilen, jeg synes bare det er synd at Pauline står til sist da jeg synes det er det fineste navnet :P

Kikker litt i digitalarkivet etter inspirasjon i blant, og så tøffe de var før i tiden!

Enig, så på dåpsoversikter fra 1900 og deromkring så utrolig mange flotte kombinasjoner! Denne er jo i den stilen, jeg synes bare det er synd at Pauline står til sist da jeg synes det er det fineste navnet :P

Link?:)

Anonymous poster hash: 69c13...f6c

Annonse

Link? :)

Anonymous poster hash: 69c13...f6c

Skannede kirkebøker ligger her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...