Gå til innhold

Barn og høye hæler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når synes du det er greit at jenter begynner med høye hæler til hverdags? Da tenker jeg på de joggeskoene som er populære nå og evt støvletter på vinteren.

Anonymous poster hash: 73fdc...4d4

Skrevet

Egentlig aldri, men helst ikke før kroppen er utvokst i allefall.

Skrevet

Ikke greit før videregående, så 16. 

Anonymous poster hash: 91fb5...4b3
Skrevet

Videregående. Sånne drittsko har igrunnen ingenting på noens bein å gjøre, er grusomt å gå med.

Anonymous poster hash: d2ec6...75a
Skrevet

Ha ha.... Ungdomsskolen kanskje 7.

Anonymous poster hash: b857d...5e7

Skrevet

Så lenge de kan kalles barn, så er det ikke greit ;) Jeg kan ikke fordra høye hæler, så jeg synes egentlig aldri det er greit for noen jeg da.

Anonymous poster hash: 47167...ddd
Skrevet

Jeg begynte når jeg var ca 13 var brudepike for kusina mi & hu hadde som krav at vi gikk med "høy" hel. Etter det lot mamma meg bestemme selv om jeg ville gå med det. Nå går jeg "aldri" i lave sko. Minst 15 cm om jeg skal ut uten hund.. Kommer til å la mine jenter bestemme selv om de vil ha litt hel fra 13-14 års alder men det er naturligvis grenser for hvor høy hel de får lov å gå med da. Jeg elsker sko & har en gigantisk samling ;)

Anonymous poster hash: f43ce...de9

Skrevet

Ikke før de er ferdig utvokst i kroppen, så lenge rygg, hofter o.l. er i vekst får de overhodet ingen høye heler av meg.

De sier vel at jenter vokser i snitt 5-10 cm etter at de har fått mensen og de fleste er ferdig utvokst ca 1 år etter at de får mensen.

Selv fikk jeg mensen som 14-åring og er fremdeles like høy som jeg var da jeg ble konfirmert. Har ikke vokst noe siden jeg var 15 år. Så får vi se hvordan det blir med jentene mine, slike ting (mensen tidlig eller sent, når man er ferdig utvokst osv) går vel i arv.

Anonymous poster hash: 98ced...50b
Skrevet

Jeg er vist kjempe streng på slikt sier ene ungen her. Hun fikk kjøpe sitt første par nå når hun var 11år. De skoa som er høyhela, men som du ikke ser helen på. Jeg har sett at flertallet av de i klassen hennes har de, så ser jo at jeg ere litt streng også. Men jeg syns egentlig ikke ungene skal ha de, men ungen min gikk virkelig inn i harde forhandlinger så gav meg når hun satte strenge krav om når hun fikk lov å gå med de. Nå går hun bare med de i bursdageer, disko og slike ting. For hun fant ut selv at de fungerer ikke til aktivitetsnivået hennes. Og hun måtte kjøpe de selv.

De to eldste her i huset har ikke vært så interessert i slikt. Hu eldste stjal noen av mine gamle sko når hun var 15år, faren nektet nemlig å kjøpe til henne. Og hun fant fort ut at høyhæla ikke var noe for henne. Hun andre som nå er 14år vil kun ha joggesko, får ikke på henne pensko i det hele tatt.

Anonymous poster hash: b96db...ae4

Skrevet

Jenta mi blir 12 snart.

Hun har et par pensko med høye hæler.De kjøpte hun i fjor.Bruker de kun på bursdag,men de er ikke på under hele bursdagen :)

Anonymous poster hash: 19f55...894

Skrevet

Jeg begynte når jeg var ca 13 var brudepike for kusina mi & hu hadde som krav at vi gikk med "høy" hel. Etter det lot mamma meg bestemme selv om jeg ville gå med det. Nå går jeg "aldri" i lave sko. Minst 15 cm om jeg skal ut uten hund.. Kommer til å la mine jenter bestemme selv om de vil ha litt hel fra 13-14 års alder men det er naturligvis grenser for hvor høy hel de får lov å gå med da. Jeg elsker sko & har en gigantisk samling ;)

Minst 15 cm? Hvor mye høyere kan en hel egentlig være, før man tipper fremover?

Anonymous poster hash: 8be86...6ce

Skrevet

Videregående, om det er mer enn pensko. Yngre jenter på hæler ser ut som barneprostituerte.

Skrevet

Heldigvis har ikke dette vært et tema her, men voksende kropper har ingenting på hæler å gjøre!

Skrevet

Merker jeg er glad for at jeg har gutter :D

Anonymous poster hash: b857d...5e7
Skrevet

15 cm? 😄 jeg synst det ser så stygt ut når det blir for høyt. Du tror kanskje selv du går som ei dronning, men på avstand synst jeg det ser rart ut, dei går så stivt !

Anonymous poster hash: 137d8...82c

Skrevet

15 cm, du kan jo bestille hallux valgus-operasjon før du er 40 :o

Anonymous poster hash: 2c853...6df

Skrevet

15 cm??? Det KAN da ikke se bra ut?

Jeg hadde 10 cm. høye heler da jeg giftet meg, og gud bedre som jeg angra meg på at jeg ikke valgte sko med lavere heler... selv 10 cm. er jo helt drøyt mye.

Anonymous poster hash: 7f94e...1d6

Skrevet

aldri - ødelegger knær og tær.

Anonymous poster hash: 12e93...20b
Skrevet

Det er ei jente i barnehagen som har brukt sko med heler på alle bursdager, hvertfall siden hun ble fire år. Hun er veldig pyntejente, og ønsker nok dette veldig sterkt selv, altså. Men det kunne jeg ikke tillatt for mitt eget barn. Heldigvis har hun ikke spurt heller. Hun er ikke så opptatt av pynt og dill ennå, så forhåpentligvis lar det vente en stund. Jeg synes det er en god regel at de skal være utvokst, ja. Hvertfall til hverdags. 

Anonymous poster hash: 1ff7f...838
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Ser at det er en stund siden noe ble postet i dette forumet, men velger uansett å skrive dette.

Min datter på 16 har hatt lov til å bruke hæler i noen måneder nå. Jeg har aldri vært superstreng med dette, men mener at barn ikke skal bruke hæler. Den nest eldste datteren min er 10 år - så dette har ikke vært et tema å snakke om engang. Jeg har alltid tillatt sånne små hæler på pensko. Og når Nelia begynte på ungdomsskolen ble det hæler på ball og bursdager. Nå har hun begynt å bruke det litt til hverdags, men hun er opptatt av at hælene er tykke og stødige å gå på. (hun bruker det IKKE på skolen)

Til deg som nevner hallux-valgus operasjon. Jeg måtte ta denne operasjonen da jeg var 14, jeg hadde hatt det i flere år og det kom ikke av bruken av høye hæler. Selv var jeg en som ikke likte hæler før jeg fylte 16, og jeg var som sagt 14 da jeg fikk operasjonen. Hallux-valgus er utrolig smertefullt, og jeg unner ikke min verste fiende den operasjonen. De meisler jo av selve kulen, og lager et brudd i tåa for at det skal gro rett. Dette var et smertehelvette, og jeg gikk på krykker i over en månede som resulterte i senebetennelse i både skuldre og armer, hohoho  :fnise:

Har jo fortalt dette til barna mine, og tror dette har skremt Nelia litt. Hun er hvertfall veldig forsiktig når det kommer til hæler, og det setter i hvertfall jeg stor pris på! <3

Skrevet (endret)

Jeg fikk mine første "høyhælte" sko da jeg var 9 år. De var i sort lakk med små sølvkuler på tærne. Skoene hadde snellehæl og var maksimalt 2 cm.høye, men jeg elsket de skoene. Jeg følte meg så flott og voksen med dem :)

Alle småpiker bør få pynte seg nå og da.

Når det er sagt synes jeg ikke at det hører med til hverdags. Jeg synes heller ikke at det passer seg at småjenter går med de "høyhælte" joggeskoene.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Min jente på 7 har lyst på høye sko slik mamma har 😊 men hun har funnet seg i og forstått at hun ikke får før hun blir 10 år og da blir det ca 3 cm, har fortalt at bena hennes må bli sterke nok 😊

Skrevet

Barna mine danser Sportsdans i høye heler fra de er åtte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...