Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Jeg synes det er vanskelig og finne på kjappe middager fra bunnen av, går fort en time i hvertfall Anonymous poster hash: 9f883...d4a
me_87 Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Jeg bruker også fort en time,så må visst følge med på denne tråden jeg og.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 * Tomatsuppe (bruker ikke tomater da, men de på boks/kartong * Blomkålsuppe * Fisk på en seng av grønnsaker (tar ca 20 min å lage og 20-30 min i ovnen) * Lage middag for flere dager i slengen alla fiskegrateng el sparer en for mye tid (tar tid å lage da, men lettvint senere) * Hvis man lager råkåst dagen i forveien er hjemmelaga fiskepinner en lettvint mat. Tar ca 30 min å lage * KJøttdeig og spaghettig * Omelett med salat * Stekt/kokt fisk, eggsmør, grønnsaker og potet. Tar den tiden poteten tar å koke, dvs ca 30 min (damer grønnsakene i topppe av kasserollen). Tja...var det jeg kom på i farta, men synes alle disse er lettvinte i ukedagene. Er mange flere oppskrifter også, men orker ikke ramse opp. Anonymous poster hash: cdd80...588
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #4 Skrevet 24. april 2014 Fiskesuppe Kok opp vann og ha i buljong. Tilsett frosne grønnsaker. Når det har begynt å koke har du oppi en dæsj fløte. Smak til med salt, pepper og andre krydder. Jeg bruker som regel salmalaks og den skjærer jeg i biter og har oppi djuptallerkener og heller suppa over. Evt tar du kasserollen til side og la fisken få trekke i 1-2min. Kan også lages som kjøttsuppe men da har du ikke oppi fløte og bytter ut laks med kjøtt. Kylling eller svinefilet Stek kjøttet i panna eller ovnen. Kok ris og lag en god salat. Anonymous poster hash: 4babe...5bf
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #5 Skrevet 24. april 2014 Adams matkasse! Går ca 20-30 minutter. Enda mindre om jeg skreller og kutter kvelden før så alt er klart! Kan feks få en tomatsaus på boks, men ellers lager man sauser og alt fra bunnen! (Altså man Kværner ikke kjøttdeig eller lager spagetti fra bunnen av) Genialt! Får råvarer og oppskrifter på 5 middager levert på døra! Tar kun en kjapp handel med brød, frukt og en tacomiddag! :-) Anonymous poster hash: 12243...3eb
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #6 Skrevet 24. april 2014 Jeg har ofte laget en SVÆR gryte med pølselapskaus. Står en søndag og kutter og koker. Har på bokser som jeg fryser. Tar opp en boks på Tining kvelden før, putter i steikeovnen med folie over så varmer den seg selv mens jeg hjelper med lekser på travle dager! :-) Potetstappe går kjapt dersom man skreller og kutter i små biter kvelden før. Sammen med feks fiskepinner, fiskekaker, pølse (er det liv? :-) ) Laks med ris, mais, brokkoli Wok. Ferdig grillet kylling i biter, oppkuttet grønnsaker. ( ha det klart kvelden før) kok ris eller nudler, wok og ha evt i egg osv. Anonymous poster hash: 12243...3eb
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #7 Skrevet 24. april 2014 Adams matkasse! Går ca 20-30 minutter. Enda mindre om jeg skreller og kutter kvelden før så alt er klart! Kan feks få en tomatsaus på boks, men ellers lager man sauser og alt fra bunnen! (Altså man Kværner ikke kjøttdeig eller lager spagetti fra bunnen av) Genialt! Får råvarer og oppskrifter på 5 middager levert på døra! Tar kun en kjapp handel med brød, frukt og en tacomiddag! :-) Anonymous poster hash: 12243...3eb [/acron Adams matkasse høres veldig greit ut, men jeg synes det er altfor dyrt med 700 kroner i uken desverre Anonymous poster hash: 9f883...d4a
bIomstre Skrevet 24. april 2014 #8 Skrevet 24. april 2014 Vi bruker Rema under hundrelappen. Der kan du søke på oppskrifter ift tidsforbruk. Synes ikke alltid de stemmer, da jeg nok bruker litt lenger tid på skrelling og kutting enn en kokk... Mannen bruker enda lenger tid enn meg også, men har tro på at øvelse gjør mester! Vi bruker nok uansett ikke mer en 45 min på en 30 min oppskrift.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #9 Skrevet 24. april 2014 Adams matkasse! Går ca 20-30 minutter. Enda mindre om jeg skreller og kutter kvelden før så alt er klart! Kan feks få en tomatsaus på boks, men ellers lager man sauser og alt fra bunnen! (Altså man Kværner ikke kjøttdeig eller lager spagetti fra bunnen av) Genialt! Får råvarer og oppskrifter på 5 middager levert på døra! Tar kun en kjapp handel med brød, frukt og en tacomiddag! :-) Anonymous poster hash: 12243...3eb [/acron Adams matkasse høres veldig greit ut, men jeg synes det er altfor dyrt med 700 kroner i uken desverre Anonymous poster hash: 9f883...d4a Egentlig enig med deg! Men råvarene er fine. I tillegg sparer vi penger på at jeg kun er innom butikken en dag pr uke ig har begynt å slavisk følge handlelappen min! Vi smaker mer ny mat, jeg slipper å tenke ut middager og jeg synes det har blitt kjekkere å lage mat pga alt er enkelt og bestemt (jeg er dårlig kokk!) Anonymous poster hash: 12243...3eb
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #10 Skrevet 24. april 2014 Pleier å lage denne om jeg er tom for ideer. Jeg bruker laks/ørret eller kyllingkjøttdeig. Sett på ris/pasta. Stek kyllingkjøttdeig/fisk. Kutt opp squash, paprika og gulløk mens det andre stekes. Ha oppi pannen med kyllingen/fisken til de er blanke. Ha det over i gryten med ferdig ris/pasta, og hell oppi en kartong med matfløte (eller mer om du trenger). Kok opp. Smak til med salt og pepper. Veldig kjapt, barnevennlig og kjempegodt Anonymous poster hash: 6491a...e66
Mamma`n til turbo Skrevet 24. april 2014 #11 Skrevet 24. april 2014 Jeg lager stort sett "alt" bra bunnen av og bruker sjeldent mer enn 20-30 min med mindre det er en gryterett Osv: Vi har stort sett enten laksefileet, kyllinglår, kyllingfileet, ytrefilet av svin eller entrecote. Laksefileetene baker jeg hele i ovnen i ca 20 min. Kjøttet strimler jeg opp og blander med div. Krydder. Ved siden av dette har vi enten en stor salat av isbergsalat og spinatblader, paprika, agurk, litt fetaost og balsamico. Eller masse brokkoli/div grønnsaker/rotpure. Har gjerne en dæsj hummus i salaten eller ved siden av kjøttet. Det tar bare noen minutter å lage. Alt dette går superfort og er veldig sunt! Vi varierer av og til med tortillas av fullkorn og fyller denne med kjøttet, salaten og en dæsj ekstra lett rømme på. Bruker lite ris, poteter og pasta.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #12 Skrevet 24. april 2014 Adams matkasse! Går ca 20-30 minutter. Enda mindre om jeg skreller og kutter kvelden før så alt er klart! Kan feks få en tomatsaus på boks, men ellers lager man sauser og alt fra bunnen! (Altså man Kværner ikke kjøttdeig eller lager spagetti fra bunnen av) Genialt! Får råvarer og oppskrifter på 5 middager levert på døra! Tar kun en kjapp handel med brød, frukt og en tacomiddag! :-) Anonymous poster hash: 12243...3eb [/acron Adams matkasse høres veldig greit ut, men jeg synes det er altfor dyrt med 700 kroner i uken desverre Anonymous poster hash: 9f883...d4a Egentlig enig med deg! Men råvarene er fine. I tillegg sparer vi penger på at jeg kun er innom butikken en dag pr uke ig har begynt å slavisk følge handlelappen min! Vi smaker mer ny mat, jeg slipper å tenke ut middager og jeg synes det har blitt kjekkere å lage mat pga alt er enkelt og bestemt (jeg er dårlig kokk!) Anonymous poster hash: 12243...3eb Jeg er og desverre en dårlig kokk Jeg synes det er rart at det bare skiller 100 kroner på kassene for 2 og 4 personer, og at de ikke har barnekasser for 2 personer, bare for 4 personer Anonymous poster hash: 9f883...d4a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #13 Skrevet 24. april 2014 Pleier å lage denne om jeg er tom for ideer. Jeg bruker laks/ørret eller kyllingkjøttdeig. Sett på ris/pasta. Stek kyllingkjøttdeig/fisk. Kutt opp squash, paprika og gulløk mens det andre stekes. Ha oppi pannen med kyllingen/fisken til de er blanke. Ha det over i gryten med ferdig ris/pasta, og hell oppi en kartong med matfløte (eller mer om du trenger). Kok opp. Smak til med salt og pepper. Veldig kjapt, barnevennlig og kjempegodt Anonymous poster hash: 6491a...e66 Denne vil jeg teste:) Takk for at dere alle som gidder og gi meg tips og oppskrifter Anonymous poster hash: 9f883...d4a
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #14 Skrevet 24. april 2014 Adams matkasse! Går ca 20-30 minutter. Enda mindre om jeg skreller og kutter kvelden før så alt er klart! Kan feks få en tomatsaus på boks, men ellers lager man sauser og alt fra bunnen! (Altså man Kværner ikke kjøttdeig eller lager spagetti fra bunnen av) Genialt! Får råvarer og oppskrifter på 5 middager levert på døra! Tar kun en kjapp handel med brød, frukt og en tacomiddag! :-) Anonymous poster hash: 12243...3eb [/acron Adams matkasse høres veldig greit ut, men jeg synes det er altfor dyrt med 700 kroner i uken desverre Anonymous poster hash: 9f883...d4a Egentlig enig med deg! Men råvarene er fine. I tillegg sparer vi penger på at jeg kun er innom butikken en dag pr uke ig har begynt å slavisk følge handlelappen min! Vi smaker mer ny mat, jeg slipper å tenke ut middager og jeg synes det har blitt kjekkere å lage mat pga alt er enkelt og bestemt (jeg er dårlig kokk!) Anonymous poster hash: 12243...3eb Så det er lette ting å lage? Jeg er helt elendig på kjøkkenet hehe. Anonymous poster hash: 283cc...2fe
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #15 Skrevet 24. april 2014 Adams matkasse! Går ca 20-30 minutter. Enda mindre om jeg skreller og kutter kvelden før så alt er klart! Kan feks få en tomatsaus på boks, men ellers lager man sauser og alt fra bunnen! (Altså man Kværner ikke kjøttdeig eller lager spagetti fra bunnen av) Genialt! Får råvarer og oppskrifter på 5 middager levert på døra! Tar kun en kjapp handel med brød, frukt og en tacomiddag! :-) Anonymous poster hash: 12243...3eb [/acron Adams matkasse høres veldig greit ut, men jeg synes det er altfor dyrt med 700 kroner i uken desverre Anonymous poster hash: 9f883...d4a Egentlig enig med deg! Men råvarene er fine. I tillegg sparer vi penger på at jeg kun er innom butikken en dag pr uke ig har begynt å slavisk følge handlelappen min! Vi smaker mer ny mat, jeg slipper å tenke ut middager og jeg synes det har blitt kjekkere å lage mat pga alt er enkelt og bestemt (jeg er dårlig kokk!) Anonymous poster hash: 12243...3eb Jeg er og desverre en dårlig kokk Jeg synes det er rart at det bare skiller 100 kroner på kassene for 2 og 4 personer, og at de ikke har barnekasser for 2 personer, bare for 4 personer Anonymous poster hash: 9f883...d4a Ja det irriterer meg og! Ville gjerne hatt barnekasse til 2 personer ikke 4. Anonymous poster hash: 283cc...2fe
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #16 Skrevet 24. april 2014 Et eksempel er å koke råris - la alt vannet bli kokt ut, men ikke la den bli klissete. Imens kutter du sølvløk, purreløk og en vanlig løk. Surr dette i olje i en Wok panne, tilsett litt finkuttet hvitløk. Når dette har surret i ca 10 minutter tilsetter du risen, salt og pepper. Og til slutt kyllingkjøttdeog som du har latt vannet renne ordentlig av. Vil du ha en kremet rett ( best uten synes jeg ) så kan du tilsette matfløte. Server retten med baguetter og en salat bestående av fransk dressing, isbergsalat, ruccola og cherrytomater. Enkelt og super super godt Anonymous poster hash: 8801e...19d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #17 Skrevet 24. april 2014 Et eksempel er å koke råris - la alt vannet bli kokt ut, men ikke la den bli klissete. Imens kutter du sølvløk, purreløk og en vanlig løk. Surr dette i olje i en Wok panne, tilsett litt finkuttet hvitløk. Når dette har surret i ca 10 minutter tilsetter du risen, salt og pepper. Og til slutt kyllingkjøttdeog som du har latt vannet renne ordentlig av. Vil du ha en kremet rett ( best uten synes jeg ) så kan du tilsette matfløte. Server retten med baguetter og en salat bestående av fransk dressing, isbergsalat, ruccola og cherrytomater. Enkelt og super super godt Anonymous poster hash: 8801e...19d Glemte å skrive finkuttet hvitløk også, beklager. Hele denne retten tar som regel 20 minutter å få ferdig. Smaker utrolig godt Anonymous poster hash: 8801e...19d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #18 Skrevet 24. april 2014 Et eksempel er å koke råris - la alt vannet bli kokt ut, men ikke la den bli klissete. Imens kutter du sølvløk, purreløk og en vanlig løk. Surr dette i olje i en Wok panne, tilsett litt finkuttet hvitløk. Når dette har surret i ca 10 minutter tilsetter du risen, salt og pepper. Og til slutt kyllingkjøttdeog som du har latt vannet renne ordentlig av. Vil du ha en kremet rett ( best uten synes jeg ) så kan du tilsette matfløte. Server retten med baguetter og en salat bestående av fransk dressing, isbergsalat, ruccola og cherrytomater. Enkelt og super super godt Anonymous poster hash: 8801e...19d Glemte å skrive finkuttet hvitløk også, beklager. Hele denne retten tar som regel 20 minutter å få ferdig. Smaker utrolig godt Anonymous poster hash: 8801e...19d Beklager igjen HVITKÅL ! Anonymous poster hash: 8801e...19d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #19 Skrevet 24. april 2014 Jeg lager kyllingfrikassè på kort tid. Kapp opp kyllingfilèt i biter og kok dem i 10 minutter mens du kutter opp poteter, gulrøtter, purre, løk eller det du nå vil ha av grønnsaker. Sil av kyllingen og spar på kraften, sleng gjerne oppi noen hønsebuljongterninger hvis du vil ha god smak. Smelt smør i ei gryte og ha i mel til en jevn og glatt masse. Spe med kraften til du har hvertfall en liter/halvannen liter. Ha oppi fløte til du synes det er nok. Lemp oppi kyllingen og grønnsakene og la det surre en 20 minutters tid. Kjempegodt og enkelt. Anonymous poster hash: a4817...68c
Mikkemafian Skrevet 24. april 2014 #20 Skrevet 24. april 2014 Stekt ris med kylling, løk, gulrøtter, squash, paprika og minimais (eller bare frosne wok-grønnsaker hvis du har veldig dårlig tid...) Hvis du ikke har resteris, setter du først på risen. Kutt opp alle grønnsakene og kyllingen Stek kyllingen krydret med tandoori kyllingkrydder, stek grønnsakene, stek risen, lag omelett av 3 egg, og når den er nesten ferdig, blander du alt i woken. Server med sweet chilisaus og soyasaus..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #21 Skrevet 24. april 2014 kan prøve "trines matblogg"... man blir fort en time, men mye kan lages på 30 min hvis du er flink til å forberede både innkjøp og evt. kutte grønnsaker dagen før Anonymous poster hash: d78dd...bbf
trekkoppfugl Skrevet 24. april 2014 #22 Skrevet 24. april 2014 Klikk.no har mange gode oppskrifter, jeg går ofte inn der for inspirasjon
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #23 Skrevet 24. april 2014 Med råvarer som karbonadedeig, kyllingfilet, laks/ørret, torskefileter, steinbitfileter, koteletter, svinefileter og litt storfekjøtt av ymse slag får du gode middager som faller i smak hos de fleste uavhengig av alder i familien. Så er det bare å supplere med grønnsaker. Butikkene bugner jo! Anonymous poster hash: 32272...b57
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #24 Skrevet 24. april 2014 Jeg har ofte laget en SVÆR gryte med pølselapskaus. Står en søndag og kutter og koker. Har på bokser som jeg fryser. Tar opp en boks på Tining kvelden før, putter i steikeovnen med folie over så varmer den seg selv mens jeg hjelper med lekser på travle dager! :-) Potetstappe går kjapt dersom man skreller og kutter i små biter kvelden før. Sammen med feks fiskepinner, fiskekaker, pølse (er det liv? :-) ) Laks med ris, mais, brokkoli Wok. Ferdig grillet kylling i biter, oppkuttet grønnsaker. ( ha det klart kvelden før) kok ris eller nudler, wok og ha evt i egg osv. Anonymous poster hash: 12243...3eb Altså, helgrillet kylling? Pølser, fiskekaker, fiskepinner? Hjemmelaget? På under en halvtime? Anonymous poster hash: 7aa14...507
Anonym bruker Skrevet 24. april 2014 #25 Skrevet 24. april 2014 Jeg har ofte laget en SVÆR gryte med pølselapskaus. Står en søndag og kutter og koker. Har på bokser som jeg fryser. Tar opp en boks på Tining kvelden før, putter i steikeovnen med folie over så varmer den seg selv mens jeg hjelper med lekser på travle dager! :-) Potetstappe går kjapt dersom man skreller og kutter i små biter kvelden før. Sammen med feks fiskepinner, fiskekaker, pølse (er det liv? :-) ) Laks med ris, mais, brokkoli Wok. Ferdig grillet kylling i biter, oppkuttet grønnsaker. ( ha det klart kvelden før) kok ris eller nudler, wok og ha evt i egg osv. Anonymous poster hash: 12243...3eb Altså, helgrillet kylling? Pølser, fiskekaker, fiskepinner? Hjemmelaget? På under en halvtime? Anonymous poster hash: 7aa14...507 Jepp! Greia er jo å ha ting klar i frysa. Fiskekaker lager jeg opp mange av når jeg er i gang, fryser ned og vips kjapp middag på travle dager. Fiskepinner bruker jeg torskeblokk og det er jo bare å dele i biter og rulle i feks egg, mel og kavring. Går på et par minutter å få pinnene i panna! (Samme med kyllingfilet som nuggets) Kylling kjøper jeg ofte ferdig grillet på tilbud og deler opp og fryser ned. Man kan også enkelt steke kyllingfiletbiter til wok om ikke ferdiggrilet kylling er hjemmelaget nok. Pølser lager jeg aldri selv, heller ikke kjøttdeig eller spagetti osv. Men kjøttkaker er kjapt gjort. Har hjemmelaget i frysa, potetene skreller kvelden før, så lages sausen og ferdig middag. Poenget er at jeg lager opp mat som ligger klar i frysa. Står dom regel søndager! Har på musikk og sender ut mann og barn. Lager feks 2-3 fiskegratenger, lasagne, kjøttkaker, fiskekakemiddager osv på en gang og fryser ned. Anonymous poster hash: 12243...3eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå