Gå til innhold

Små ting som irriterer hverdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke så ting irriterer deg i hverdagen, men som ikke nødvendigvis plager deg så lenge?

Noen ting jeg kommer på som er irriterende der og da:

-mangel på bruk av blinklys, spesielt i rundkjøringer (i rushen)

- når svigermor steker kjøttdeig og lignende med kniv og gaffel i den ene stakkars        teflonpanna vår som enda lever

- når man handler på butikken og har to identiske varer rett etter hverandre på          båndet. Første varen piper inn, neste (like) vare er litt krøllete og strekkoden er  treig/funker ikke. Da bruker noen lang tid på å få dette til, eller de taster inn det  varenumeret på strekkoden på kassa si. Hvorfor ikke bare bruke X-tegnet på  kasseapparatet?

- Når folk ikke plukker opp etter bikkjene sine. Ja har hund selv så plukker alltid opp der det ferdes mye folk (ikke midt i skogen).

Anonymous poster hash: 218d1...43e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som møter gamle kjende i bil, rullar ned vinduet og slår av ein prat medan dei blokkerar kvar si køyreretning.

Skrevet

Folk som møter gamle kjende i bil, rullar ned vinduet og slår av ein prat medan dei blokkerar kvar si køyreretning.

Bønder..

Anonymous poster hash: 534ce...f46

Skrevet

-Når mennesker stopper for å diskutere noe RETT foran rulletrappen idet man er på vei opp eller ned og man nærmest krasjer inn i flokken som en bowlingkule mot kjegler.

-Når jeg bruker flere tiår på å få åpnet de sammenklistrede posene på Rema 1000, mens barnet hyler i vognen og jeg har 1000 varer på båndet som alle skal nedi 15 poser som (med livets innsats) ikke gidder å åpne seg før på 20. forsøk.

-Når jeg slår tåen mot bordet, og bruker ord som ville fått Jesus til å ramle ned fra korset.

-Når jeg lukker fryseren og 2 sekunder etterpå innser at jeg må åpne døren igjen.

Da sier fryseren "Ikke FAEN som du skal" og døren kan ikke åpnes, om du så bruker brekkjern.

-Når du endelig treffer puten om kvelden, sliten som fy, og innser at du klør absolutt overalt!

- Når man går med de største fjellskoene man har, som gjerne tar 7 minutter å knyte, og man begynner å klø under fotsålen idet man har fått skoene på og startet vandringen.

Slike ting.... og mye mer! ( Men er generelt en veldig fornøyd person sånn ellers )

Skrevet

Når man ligger dautrøtt på sofaen og blir våken igjen i løpet av kveldsstellet, hundebæsj, trass, en ujevn negl uten noen neglesaks eller fil i sikte, forsinkelser, trege butikkansatte som gjør at køa vokser, uhøflige mennesker, når jeg drar all søpla til "søppelrøret" nedi gata for å finne ut at låsen har fryst, når ting er tomme for batteri/strøm, å ha dårlig tid, mas, utsettelser av husarbeid (samboer), dataspill, støv, folk som snakker for mye og ikke minst ROT!! Oi, var mer enn jeg trodde. Ikke rart jeg blir beskyldt for å være sur "hele tiden" :P

Skrevet

Når jeg er alene med hus, dyr, barn OG er syk/snart har eksamen og naboen synes det er ypperlig å dumpe sine 3 barn her siden jeg er hjemme likevel. Og at disse barna er for små til å "passe på seg selv" og det er krangling å uenigheter hvert 5 sek

Anonymous poster hash: ccde3...8a2

Skrevet

Ja dette med rulletrapp: Når folk (mest mødre) har barn i "lære å gå på ujevtn underlag"-alderen, skal absolutt la det gå på rulletrappa/båndet selv. det tar laaang tid og man kommer seg ikke i trappa selv da når man er bak dem!

- at barnehagen ikke har presenning/plate over sandkassen. Vi var på området til barnehagen 2 påskedag og satt i sandkassa, det var mye kattedritt som dkka opp når man gravde litt for å bygge sandslott.

Skrevet

-Når jeg bruker flere tiår på å få åpnet de sammenklistrede posene på Rema 1000, mens barnet hyler i vognen og jeg har 1000 varer på båndet som alle skal nedi 15 poser som (med livets innsats) ikke gidder å åpne seg før på 20. forsøk.

Ei trivelig kassadame på Rema fortalte meg at vi må åpne i håndtaket! Jeg får det til hver gang nå uten stress :-D

Skrevet

Folk (visse personer på min venneliste) som på Facebook legger ut statuser hvor de roper etter oppmerksomhet fordi livet ALLTID er så forferdelig! *skyt meg* Eks: Jeg har det så mye verre enn alle andre fordi jeg sitter i rullestol! Stakkars meg! Sånn bortsett fra at jeg får stønader, tilrettelegging og alt kastet etter meg er jeg også deprimert og trenger at alle gjør det JEG vil hele tiden. Det å ha barn og jobbe samtidig er jo ingenting. Jeg har det så mye verre! Takk Gud for at det går an å slette folk fra nyhetsoppdateringene! Blir så forbannet irritert av denne personen.. Skal sies at hu er forferdelig ufyselig, negativ og utakknemlig for alt hun får hjelp til. At det er mine skattepenger hun får i trygd irriterer meg noe jææææævli. Deilig med en utblåsning! Vanligvis positiv jeg altså 😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 4a4d4...26a

Skrevet

Bønder..

Syns det er helt topp, jeg! I bygda her pleier absolutt alle ta hensyn til de som stopper opp på den måten, altså kjører rundt de som stopper opp for å slå av en prat. Og alle tar hensyn til de som parkerer midt i motgående kjøreretning for å full fart stikke innom det lokale bakeriet😄 Eller parkerer midt på torget for å ta en kjapp handel på dagligvaren.

Synes det er noe av sjarmen med mindre bygder - at man gjør litt som man vil! Ingen parkeringsvakter trengs her, fordi folk vet å innrette seg til uskrevne regler 😄

Skrevet

Egoistiske folk i trafikken som hiver seg ut foran meg i 80 sonen for å kjøre max 65.. 

Folk som står i flokk foran ja rulletrapper, midt foran inngangen/utgangen. 

Skrevet

Ei trivelig kassadame på Rema fortalte meg at vi må åpne i håndtaket! Jeg får det til hver gang nå uten stress :-D

Hehe! Notert! Takk for tips :P 

Skrevet

-Når mennesker stopper for å diskutere noe RETT foran rulletrappen idet man er på vei opp eller ned og man nærmest krasjer inn i flokken som en bowlingkule mot kjegler.

-Når jeg slår tåen mot bordet, og bruker ord som ville fått Jesus til å ramle ned fra korset.

-Når jeg lukker fryseren og 2 sekunder etterpå innser at jeg må åpne døren igjen.

Da sier fryseren "Ikke FAEN som du skal" og døren kan ikke åpnes, om du så bruker brekkjern.

-Når du endelig treffer puten om kvelden, sliten som fy, og innser at du klør absolutt overalt!

- Når man går med de største fjellskoene man har, som gjerne tar 7 minutter å knyte, og man begynner å klø under fotsålen idet man har fått skoene på og startet vandringen.

Slike ting.... og mye mer! ( Men er generelt en veldig fornøyd person sånn ellers )

Hehe, kjenner meg igjen i mye her! Men akkurat det med posene har jeg løst ved å kjøpe handlenett. Har kjøpt de grønne på Kiwi, som kan byttes når de er utslitt. Veldig praktisk! Tar liten plass i vesken, null problem å åpne, rommer mye mer enn en vanlig pose, og hanken ryker aldri. Dessuten er det jo miljøvennlig. 

Anonymous poster hash: f36c2...207

Skrevet

• Når jeg kommer til barnehagen litt senere enn planlagt, bare for å oppdage at jeg har glemt å ta med noe viktig (f.eks. utedressen som i dag), og jeg må hjem for å hente det.
  • Å lete etter nøkler, mobiltelefon og lommebok som jeg bare ikke klarer å huske hvor jeg har lagt.
  • Ansatte i butikker som skravler med hverandre i stedet for å konsentrere seg om å yte service til kunden som står og betaler
  • Folk som hyggeprater på møter i stedet for å være effektive og bli ferdig
  • Når ingen liker maten jeg har strevet meg i hjel for å lage
  • Alle disse småtingene som alle i huset (inkl meg) legger igjen over alt og som jeg må rydde til kvelden.
  • DÅRLIG service

Anonymous poster hash: ac6d0...923

Gjest Moonstruck
Skrevet (endret)

De som skal trenge seg på bussen idet dørene åpnes, slik at de som skal av ikke kommer seg frem. Brødhuer.. Dæven så irritert jeg blir...

Når de som står bakerst i køen springer frem å stiller seg først i den nyåpnede kassa. Køkultur? Folk burde skjemmes...

Alle de som skal stille tusen idiotiske spørsmål bare for å han noe og si under kurs/foredrag/møter. Slik at vi aaaaaldri blir ferdige..

Endret av Moonstruck
Skrevet

Når småbarnsmødre eller andre folk som av en eller annen grunn tar opp en del plass møter på kjent folk på kjøpesenteret og skal slå av en prat MIDT i de litt trange gangene. Hvorfor er det så vanskelig å ta med barnevogna, handlevogna eller flokken din, bort til veggen for å ta den praten?

Sånn skjer ofte ute og, senest på karl johan. En stor venninegjeng var plutselig uenig om hvor de skulle gå, så da stoppet de og jeg braste rett inn i ryggen på to av dem.

Mormor som har den dårlige uvanen med å sitte å si "jah" og "mhm" konstant mens jeg snakker.

Folk som enten tydeligvis ikke bryr seg om at du har ordet og snakker, eller som mener at det de har å si er mye bedre/viktigere/morsommere.

Når mannen ikke klarer å gå tre skritt for å kaste den jævla korken nåt han åpner ølflaska. Den ligger på benken til jeg kaster den.

Når jeg ikke skjønner hva det er jeg har gjort galt på strikketøyet

Når datteren skal klare absolutt alt selv, slik at ting tar evigheter. Vanligvis så oppfordrer jeg henne til å prøve ting selv, men innimellom når vi skal noe så hender det jeg må telle til ti.

Skrevet

Visst folk ringer meg for å skravle, så merker jeg at de sitter med nesa nedi dataen, tven eller nettbrettet. Kan høre lyden av kabal i bakgrunnen, eller høre bakgrunnsstøy fra samme program jeg ser på. Drit i å ring meg da om du er opptatt!

Skrevet

Bønder..

Syns det er helt topp, jeg! I bygda her pleier absolutt alle ta hensyn til de som stopper opp på den måten, altså kjører rundt de som stopper opp for å slå av en prat. Og alle tar hensyn til de som parkerer midt i motgående kjøreretning for å full fart stikke innom det lokale bakeriet😄 Eller parkerer midt på torget for å ta en kjapp handel på dagligvaren.

Synes det er noe av sjarmen med mindre bygder - at man gjør litt som man vil! Ingen parkeringsvakter trengs her, fordi folk vet å innrette seg til uskrevne regler 😄

Kjeeeeempetopp når biler står å durer utafor huset vårt fordi det skal skravles midt i veien. Folk som parkerer foran innkjørsla vår. Folk som stopper for å skravle i mobilen foran innkjørsla vår, og blir dritsur når jeg ber de flytte seg fordi vi ikke kommer oss inn med bilen i vår innkjørsel. Biler som parkerer på fortauet så mitt barn må gå ut i veien når han skal til og fra skolen. Jada KJEMPEFLOTT med disse uskrevne reglene for folk som er untatt loven på bygda....

Anonymous poster hash: 4f8a9...8c8

Skrevet

Bønder..

Syns det er helt topp, jeg! I bygda her pleier absolutt alle ta hensyn til de som stopper opp på den måten, altså kjører rundt de som stopper opp for å slå av en prat. Og alle tar hensyn til de som parkerer midt i motgående kjøreretning for å full fart stikke innom det lokale bakeriet Eller parkerer midt på torget for å ta en kjapp handel på dagligvaren.

Synes det er noe av sjarmen med mindre bygder - at man gjør litt som man vil! Ingen parkeringsvakter trengs her, fordi folk vet å innrette seg til uskrevne regler

Kjeeeeempetopp når biler står å durer utafor huset vårt fordi det skal skravles midt i veien. Folk som parkerer foran innkjørsla vår. Folk som stopper for å skravle i mobilen foran innkjørsla vår, og blir dritsur når jeg ber de flytte seg fordi vi ikke kommer oss inn med bilen i vår innkjørsel. Biler som parkerer på fortauet så mitt barn må gå ut i veien når han skal til og fra skolen. Jada KJEMPEFLOTT med disse uskrevne reglene for folk som er untatt loven på bygda....

Hun skrev at HUN synes det er flott, ikke at du trenger å synes det.

Slapp nå av. Vi er alle forskjellige. Du liker sikkert noe ikke jeg liker også. 

Anonymous poster hash: 1ed1a...c9b

Skrevet

Folk som står rett utenfor innganger til sykehus, kjøpesenter osv og røyker og blåser ut damp INN i dørene, slik at inngangen til butikker/sykehus er gjennomstinket av røyk. Jeg har kraftig astma og får anfall hver gang med mindre jeg holder pusten i 15 sekunder mens jeg går forbi inngangspartiet.

Folk som slipper inn alle som har vikeplikt fra sideveier for å være "greie", når det er kø på morgenen og du har dårlig tid til å komme deg på jobb.

Damer som flørter med alt og alle for å komme seg frem her i livet. Altså, klarer du ikke å sette deg i respekt hos sjefen uten å sette på ekstra øyenvipper og tvinne på håret og bevege hoftene, så er du dessverre ikke flink nok i yrket ditt.

Anonymous poster hash: 14890...507
Skrevet

Bønder..

Syns det er helt topp, jeg! I bygda her pleier absolutt alle ta hensyn til de som stopper opp på den måten, altså kjører rundt de som stopper opp for å slå av en prat. Og alle tar hensyn til de som parkerer midt i motgående kjøreretning for å full fart stikke innom det lokale bakeriet Eller parkerer midt på torget for å ta en kjapp handel på dagligvaren.

Synes det er noe av sjarmen med mindre bygder - at man gjør litt som man vil! Ingen parkeringsvakter trengs her, fordi folk vet å innrette seg til uskrevne regler

Hun skrev at HUN synes det er flott, ikke at du trenger å synes det.

Slapp nå av. Vi er alle forskjellige. Du liker sikkert noe ikke jeg liker også. 

Anonymous poster hash: 1ed1a...c9b

Skrev bare det som irriterer meg jeg, slik som resten her. Det var faktisk spørsmålet til tråden så.

Skrevet

Når telefonen ringer og man ikke rekker å ta den, men ringer tilbake med en gang uten at man får svar...

Når hagemøblene man har tatt ut for 4 dager siden er dekket med ti centimeter nysnø i løpet av noen timer...

At den ene hunden vår bare kaster opp på de nye mattene våre, istedetfor på gulvet rett ved siden av...

Verdens største kverulant (tenåringssønnen)...

Skrevet

Når folk STÅR STILLE ved fotgjengerfeltet og ikke skal over veien! Er det mulig?? Syns det skjer meg mistenkelig ofte. Hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...