Gå til innhold

Hvordan avvenne puppeGAL baby på 11,5 mndr? Trenger tips!!!

Adamarie

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart ett år nå og jeg ammer omtrent mere på dagtid nå enn da hun var nyfødt:/ Det er jeg som har tatt hele permisjonen, pappaen har vært lite sammen med henne da han jobber mye og det blir lett sånn at han tar storesøsteren på fire i steden. Jeg er altså alene med henne stort sett hver dag på dagtid og det er så vanskelig å være streng:( Vi sluttet med nattpupp (fordi hun krevde ligge intil meg med puppen i munnen, våkna opp i mot 40 ganger pr natt, helt krise...) for cirka fem uker siden. På det tidspuktet var hun ikke så interessert i pupp på dagtid, beit mye og klarte ikke konse, så jeg var nesten litt deppa fordi jeg hadde planer om å amme frem til ca ett år som jeg hadde gjort med førstemann. Men så snudde det plutselig da vi kutta pupp på nattestid, nå er hun helt vill etter puppen, jeg ammer alt fra hver halvtime til max to tre timer i mellom. Totalt vil jeg tippe ca åtte ganger i løpet av dagen, og innimellom ligger hun der i 30 min bare koser. Hun vil bytte selv fra den ene til den andre puppen, og blir illsint om jeg drar ned genseren og klikker helt hvis hun ikke får, så jeg gir meg alltid til slutt.

Er det noen her som har lignende erfaringer? Og ikke minst noen som har tips til HVORDAN man trapper ned? Jeg ville helst gjerne trappa ned nå til kveld og morgen, for så å avvenne helt i løpet av en månede. Jeg skjønner jo at jeg må være konsekvent og tåle litt hyl og skrik, men hun skjønner jo ikke klokka, så føler det vil bli så ille å begynne nekte henne pupp klokka ni og ti, men ikke elve typ...  Blir så sliten av at jeg føler hun eier kroppen min, og skjønner jo at alt er feil når det er babyen som bestemmer og ikke jeg...:/ jeg er bare så mye mer sliten nå enn jeg var første gang, og synes det koster mye mer være streng/konsekvent denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, føler med deg :) sliter litt med det samme selv, spesielt om natta. Men nå er mine snart 7 mnd da, så håper det gir seg av seg selv. Jepp, men følger spent med tråden- vil gjerne ha tips selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga dette tipset til en annen jente igår, men i såfall: ei jeg kjenner blandet sennep og kikkoman å smurte det på puppen da hun holdte på med ammeslutt. Dette tipset ga hun videre til andre og det fungerte utmerket hos alle sammen :) Så, det kan vel være verdt å prøve? ;)

Anonymous poster hash: 8a9a8...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk!! Hvorfor gjore det mot babyen? I stedfor a hjelpe den til a slutte pa en naturlig mate!

Denne metoden er faktisk anbefalt av ekspertene. På denne måten opplever ikke babyene at det er mor som avviser dem, men at puppen nå smaker vondt og dermed slutter de selv.;)

Anonymous poster hash: 8dba8...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste bort jeg i er par døgn når hun var rundt året, sluttet all amming på en gang. Da jeg kom tilbake hadde hun glemt puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragisk!! Hvorfor gjore det mot babyen? I stedfor a hjelpe den til a slutte pa en naturlig mate!

Vel, baby og baby.. Han blir 2 år i August, og det er ikke så lenge siden hun sluttet med ammingen. Helsesøsteren mente at det var en god idè, faktisk! Nettopp pga det hun over her skriver; at ungen ikke føler seg avvist av moren. Min sønn sluttet selv på dagen noen uker før han fylte 1 år. Da var han ikke interessert i puppen lenger. Har nå en liten jente på snart 3 mnd, så håper hun tar etter broren sin når det gjelder ammeslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt like tragisk! Disse sakalte "ekspertene" sier mye forskjellig, alt etter omdomme, kulturforstaelse og kompetanse pa dette omradet! Helt uenig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså, jeg er ikke en sånn som henger meg opp i så mye. Jeg måtte ikke ty til noen metode ang. ammeslutt siden han sluttet selv, noe jeg synes er helt greit. Men om det er noen andre mødre som har unger på godt over 1 år som vil slutte å amme de, så ser jeg ikke problemet med og bruke den metoden. Men det bør vel bli opp til hver enkelt å bestemme selv, eller? :) Jeg synes ikke noen skal bli dømt pga det. En mor bestemmer vel strengt tatt helt selv hvordan hun vil gjøre det med ammingen/ammeslutt, det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...