Gå til innhold

Lange jentenavn

Anbefalte innlegg

Noen som vil hjelpe meg med å finne flere lange (tre eller flere stavelser), vakre jentenavn? Eller kanskje bare komme med innspill til noen av disse? :)

Constanse

Vilhelmine

Eleonora

Martine

Hermine

Cornelia

Emmeline

Fredrikke

Henriette

Josefine

Karoline

Anonymous poster hash: abf27...715
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144136664-lange-jentenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vil hjelpe meg med å finne flere lange (tre eller flere stavelser), vakre jentenavn? Eller kanskje bare komme med innspill til noen av disse? :)

Constanse

Vilhelmine

Eleonora

Martine

Hermine

Cornelia

Emmeline

Fredrikke

Henriette

Josefine

Karoline

Liker mange av de.. Wilhelmine, Eleonora, Martine, Hermine, Cornelia, Emmeline.. flotte navn! 

Syns Wilhelmina er finere enn Wilhelmine jeg da.. ;)

Olivia

Aurora

Tomine

Leonora

Susanne

Ingelin

Amanda

Christiane

Christine/a

Louise

Pernille

Juliane/Julianne

Benedicte

Katarina

Ulrikke

Victoria 

Annonse

Takk for mange forslag:) Er ikke alle på min liste jeg liker like godt, og noen er "opptatt" (Cornelia, dessverre). Så var litt for å gi idéer til andre navn også. De tre første er nok blant favorittene, ja;)

Navn som Olivia synes jeg er veldig fine, men føler ikke de er av det "lange slaget", selv om de har like mange stavelser som flere av de.. Men de er på listen over navn jeg liker uansett. :)

Emerense er fint og ikke fint om hverandre! ;) Er litt skeptisk til "rense"-delen.. :/

Wilhelmina er veldig pent, men jeg sliter så med å uttale det, skjønner ikke hvor jeg skal legge trykket;) Wilhelm-Mina eller Wilhel-Min-A? Hehe.

Theoline er litt fint! Men litt rart også.. må nok tenke litt på den;)

Hadde jeg bodd i et engelsk-talende land, hadde nok Charlotte også vært på listen. Men synes ikke det er like vakkert på norsk (fortsatt fint, men).

Disse liker jeg best (akkurat nå;)):

Constanse

Eleonora

Vilhelmine/Wilhelmine

Emmeline

Nikoline

Evelina

Adeline

Suebird: Jeg får fire stavelser uansett variant, altså:) Men bare usikker på om det går opp eller ned på slutten der..;) Vanskelig å skrive;P Trykk på wilhelMIna (som man sier Nina) eller wilhelminA? Kanskje en sånn h på slutten kommer inn i bildet her;) Er i alle fall litt derfor jeg foretrekker Wilhelmine/Vilhelmine, og litt fordi det er veldig fint og "rent" på et vis, og litt fordi det passer bedre med et mulig navn nummer to som slutter på a;) Men hvis jeg blir sikker på uttalen, så kommer kanskje a-varianten opp på listen også, for det er nydelig:)

Emerense er vakkert, ja, når jeg klarer å se bort fra "rense". ;) Siden det er mange andre jentenavn jeg liker, kommer nok ikke dette helt opp. Men veldig fint, egentlig!

Constanse er høyt oppe på listen, ja:)

Annonse

Vi har veeelig lik navnesmak ser jeg ;)

Ja, jeg synes absolutt en h på slutten har sin misjon her. Da går man opp ;) Ganske mange navn uttales med små nyanseforskjeller. Flere sier f.eks. Ville-mina. Personlig så synes jeg ikke det gjør så mye. Og noen ganger sier man det forskjellig selv også ift om man er sint, oppgitt, glad etc. Synes også e-ending er vakkert! Men mer krunglete på engelsk igjen, hvis det har noe å si.

Constanse er jo så utrolig vakkert! Vi var bare veldig engstelige for kortformen Connie... 

Mm, ser slik ut;)

Ja, og dialekter gjør jo også at det kan bli forskjeller. Det går nok bra:)

Samme problemet med Constanse her.. redd for Connie. Det skal alltid være noe med et hvert navn, eller hva? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...