Gå til innhold

Første sukkerfrie dag i går

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt et konstant sukkersug så lenge jeg kan huske, har jeg nå tatt grep.

Trodde det skulle bli grusomt, men hadde nesten ikke cravings i det hele tatt. Håper det fortsetter sånn.

Utvider det nok til å gjelde hvitt mel også.

Flere på avsukring ?

Anonymous poster hash: 7949e...d01

Fortsetter under...

Ja, jeg også:) Jeg er av typen som ikke kan unne meg litt. Da sluker jeg alt og hiver innpå med mer sukker. Jeg er undervektig og trenger å legge på meg. Jeg spiser ellers veldig sunt til måltidene. Men fordi jeg spiser så mye sukker i mellom måltidene spiser jeg alt for lite og klarer ikke å legge på meg. Jeg blir trøtt, slapp og utrolig sliten av sukker. Hvorfor spise det da?:P avhengig ja!! Men har klart å slutte i perioder før. Og klarer det nok i en periode nå igjen. Jeg blir søtsuget i en uke etter slutt, så blir det bedre;)

Jeg er ekstremt sukkeravhengig. Bare i vinter har jeg lagt på meg 10 kg. Vært syk mesteparten av vinteren, og da har det vært lett å trøstespise sjokolade.

Jeg er på dag 4 i dag. Og i går fikk jeg besøk, som hadde med seg 1,5 kg med sjokolade til meg. Måtte jo bare le da. Da har jeg i hvert fall lørdagsgodt til barna en stund framover.

Satser på at denne gangen klarer jeg det, er litt lettere om dagen da jeg er nyforelska og.

Hva spiser man når man skal unngå sukker? Burde kutte ut sukker selv på grunn av slapphet, ustabilt humør, uren hud og soppinfeksjoner. Men synes det er håpløst å unngå sukker da det finnes i det meste. Kan noen ramse opp forslag til hva jeg kan spise?

Anonymous poster hash: 19280...de2

Jeg hadde og første dag i går! Gikk bra da, var så lei av meg selv som ikke klarer å la søtsaker være i fred. Må da kunne gå an å ha noe i skapene uten å spise det opp? Men kutter bare godterier da..maten jeg spiser utenom det er sunn. Problemet er at jeg spiser godterier og kutter ut vanlig mat.. Ikke er jeg overvektig heller, men merker jo at mye sukker ikke er bra for kroppen. Lykke til!

Anonymous poster hash: a62b1...4c8

Annonse

Jeg er også en av de som spiser godteri på bekostning av mat, selv om den maten jeg faktisk spiser er sunn og næringsrik. Altså legger jeg ikke på meg siden det ikke blir altfor mange kalorier, men er jo absolutt ikke sunt.

Kutter jeg ut sukker blir huden og humøret merkbart bedre. Og generelt kroppen.

På tide med skjerpings her og:)

Hva spiser man når man skal unngå sukker? Burde kutte ut sukker selv på grunn av slapphet, ustabilt humør, uren hud og soppinfeksjoner. Men synes det er håpløst å unngå sukker da det finnes i det meste. Kan noen ramse opp forslag til hva jeg kan spise?

Anonymous poster hash: 19280...de2

Jeg kutter ikke ut alt sukker. Spiser ikke godteri, is og kaker. Men er langt fra hysterisk. Da er det jo veldig mye man ikke kan spise. Men kutter drastisk ned på sukkeret. Spiser mest ren mat, så blir uansett ikke mye sukker.

Dette klarer dere! Jeg er på dag 20 uten sukker eller søtningsmidler. Har gått ned 6 kg og har mye mer energi. :)

Anonymous poster hash: 34862...6b1

gått ned 6 kg på 20 dager??? wow... hehe fortell meg hva du spiser osv. Nå ble jeg motivert!!!!vil ned 7 kg

Anonymous poster hash: 15d82...d5b

Annonse

Dette klarer dere! Jeg er på dag 20 uten sukker eller søtningsmidler. Har gått ned 6 kg og har mye mer energi. :)

gått ned 6 kg på 20 dager??? wow... hehe fortell meg hva du spiser osv. Nå ble jeg motivert!!!!vil ned 7 kg

Det er helt sant! Til frokost drikker jeg en smoothie bestående av: chiafrø, hempfrø, gresskarkjerner, valnøtter, paranøtter, mandelsmlr, avocado, blåbær, vann og mandelmelk. Denne er ganske kaloririk, men den metter lenge og er supersunn.

Til mellommåltid spiser jeg noen nøtter uten salt.

Til lunsj spiser jeg en diger salat med masse forskjellige grønnsaker og en proteinkilde. Lager dressing av sitron, olivenolje, salt og pepper.

Til middag spiser jeg fisk/fugl evt en suppe med masse grønnsaker. Pleier å bake grønnsakene i ovnen.

Har ikke kuttet ut bare sukker da, men også meieriprodukter, alle former for korn, kaffe, te og rødt kjøtt. Hvis du vil rase ned i vekt, så kan det anbefales.

Dette kan virke ekstremt, men det er ikke farlig og bare sunt for kroppen. Er ikke sulten, spiser mange kalorier. Føler at jeg har skrudd på forbrenningen igjen. De fem første kiloene forsvant de første ti dagene.

Det er helt sant! Til frokost drikker jeg en smoothie bestående av: chiafrø, hempfrø, gresskarkjerner, valnøtter, paranøtter, mandelsmlr, avocado, blåbær, vann og mandelmelk. Denne er ganske kaloririk, men den metter lenge og er supersunn.

Til lunsj spiser jeg en diger salat med masse forskjellige grønnsaker og en proteinkilde. Lager dressing av sitron, olivenolje, salt og pepper.

Til middag spiser jeg fisk/fugl evt en suppe med masse grønnsaker. Pleier å bake grønnsakene i ovnen.

Har ikke kuttet ut bare sukker da, men også meieriprodukter, alle former for korn, kaffe, te og rødt kjøtt. Hvis du vil rase ned i vekt, så kan det anbefales.

Dette kan virke ekstremt, men det er ikke farlig og bare sunt for kroppen. Er ikke sulten, spiser mange kalorier. Føler at jeg har skrudd på forbrenningen igjen. De fem første kiloene forsvant de første ti dagene.

Den smoothien høres spennende ut. Hvor kjøper du ingrediensene? Innbiller meg at de ikke har alt i matbutikken.

Den smoothien høres spennende ut. Hvor kjøper du ingrediensene? Innbiller meg at de ikke har alt i matbutikken.

Nøttene får du kjøpt i vanlig butikk. Mandelmelk har de på meny. Frøene har de på helsekostbutikken eller på nett. :)

Jeg var avhengig av kjeks, sjokolade og smågodt. Spiste hver dag.

Jeg fant ut at kjeksen og sjokoladen jeg spiste inneholdt helt syke kalorimengder, så siden jeg skulle slanke meg måtte jeg slutte.

Men jeg klarte ikke kutte alt med engang. Først kuttet jeg sjokoladen. Så etter noen dager byttet jeg ut kjeksen med en sunnere variant.

Jeg spiste fortsatt smågodt, men minket mengden litt etter litt.

Tilslutt hadde jeg bare den litt sunnere kjeksen igjen. Jeg tok noen få kjeks hver dag, og da pakken ble tom kjøpte jeg ikke ny.

Da oppdaget jeg at sukkersuget var borte. Deilig!

Det tok 2 uker.

Jeg elsker snop, så jeg kommer ikke til å kutte det for godt. Først skal jeg gå ned de kiloene jeg vil ha bort, og så skal jeg starte å kun spise snop i helgene.

Anonymous poster hash: c0dc5...cf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...