Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 5 åringen har en del mollusker i ene albuegropen eller hva jeg skal kalle det. Noen av dem er ganske store og blitt røde og hissige. Ser at der er noe puss i dem. Har hatt plaster på men siden han i tillegg er atopiker reagerer han på de fleste plaster. Ser ut som de smitter lett for han er begynt å få på siden av magen i samme høyde som de på armen- har vel spredd seg de gangene plasteret har ramlet av. Legen sier at det ikke er noe å gjøre, men de gjør vondt og leser på nett at siden han er atopiker kan han bli verre plaget. Han har nok hudplager og jeg er nå ganske fortvilt. Vært 2 ganger hos legen men samme svar: går over av seg selv. Har smurt med bacymicin, og det funker noe, men noe annet som funker også? Tenkte kontakte lege i morra og høre om noe annet jeg kan smøre på. Han er ganske redd av seg når det gjelder huden pga tidligere plager så ser for meg at det å dra til hudlege og få de fjernet hadde også vært ille. Dessuten bor vi langt unna hudleger og privatprakiserende,Hadde forøvrig brukt det heller enn allmennlege hadde en hatt det i nærheten. Noen med erfaringer med mollusker? Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Jeg tok de selv når de var klare. Ble raskt borte da
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde mye mollusker i min barndom/ungdom. De som ble fjernet har jeg stygge og sjemmende arr etter nå, 20-30 år senere. De som fikk være i fred ble borte av seg selv og helt uten arr. Mulig teknikkene for å fjerne er blitt bedre med årene, men jeg hadde vært svært tilbakeholden. Ettpar år max, så forsvinner de av seg selv uten spor. I mellomtiden anbefaler jeg å smøre godt med feks aderma som har havreekstrakt i seg, som gjør den noe klødempende, evt i perioder plastre med feks mepore pro eller andre bandasjer som ikke irriterer.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 De erfaringene jeg har er at de går bort av seg selv. Når de er i ferd med å gå bort, blir de røde og irriterte og de får en slags pig som står litt ut. I følge min datter, så begyner de å klø veldig. Når piggen trekkes ut/ detter av så forsvinner den. Moluskene bruker ca 1 til 11/2 år fra de kommer til de går bort her i huset. Anonymous poster hash: 06426...b63
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde mye mollusker i min barndom/ungdom. De som ble fjernet har jeg stygge og sjemmende arr etter nå, 20-30 år senere. De som fikk være i fred ble borte av seg selv og helt uten arr. Mulig teknikkene for å fjerne er blitt bedre med årene, men jeg hadde vært svært tilbakeholden. Ettpar år max, så forsvinner de av seg selv uten spor. I mellomtiden anbefaler jeg å smøre godt med feks aderma som har havreekstrakt i seg, som gjør den noe klødempende, evt i perioder plastre med feks mepore pro eller andre bandasjer som ikke irriterer. Smøres med aderma krem hver dag. Er det en spesiell aderma du tenker på eller er det slik i alle kremene? Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 De erfaringene jeg har er at de går bort av seg selv. Når de er i ferd med å gå bort, blir de røde og irriterte og de får en slags pig som står litt ut. I følge min datter, så begyner de å klø veldig. Når piggen trekkes ut/ detter av så forsvinner den. Moluskene bruker ca 1 til 11/2 år fra de kommer til de går bort her i huset. Anonymous poster hash: 06426...b63 Ja, de klør veldig. Og siden han har eksem under der igjen plages han veldig. Og huden reagerer selv på plaster for sensitiv hud og den reagerer på salver jeg smører på siden det er betent. Uff, skal ikke være lett. Noe skikkelig dritt som varer altfor lenge. Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 Mollusker er kjedelig! Her har toåringen kroppen full, det er flere hundre av dem. Den første kom rett før jul, så de har spredd seg fort. Legene vi har snakket med sier bare at de går over av seg selv, og at det er lite å gjøre. Vi har prøvd tea tree oil blandet ut i babyolje, som vi smurte på mange ganger i døgnet over en måneds tid, uten resultat. Har lest at andre har hatt effekt av det, så det kan jo være verdt å prøve for dere. Lykke til. Anonymous poster hash: 9e1ac...4a4
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Eldstemann hadde det i 5 års alderen. Gikk over av seg selv i løpet av 6-8 mnd. Smurte med Inotyol på natta. Anonymous poster hash: 814f7...0b2
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Jeg tok de selv når de var klare. Ble raskt borte da Gjorde du det på barna? Og hvordan gjorde du det? Heller tvilsomt jeg får lov til det altså Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #10 Skrevet 22. april 2014 Mollusker er kjedelig! Her har toåringen kroppen full, det er flere hundre av dem. Den første kom rett før jul, så de har spredd seg fort. Legene vi har snakket med sier bare at de går over av seg selv, og at det er lite å gjøre. Vi har prøvd tea tree oil blandet ut i babyolje, som vi smurte på mange ganger i døgnet over en måneds tid, uten resultat. Har lest at andre har hatt effekt av det, så det kan jo være verdt å prøve for dere. Lykke til. Anonymous poster hash: 9e1ac...4a4 Stakkars 2-åringen- det hørtes grusomt ut. Håper ikke alle klør og sånn. Og takk for tipset... Og lykke til dere også Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #11 Skrevet 22. april 2014 Eldstemann hadde det i 5 års alderen. Gikk over av seg selv i løpet av 6-8 mnd. Smurte med Inotyol på natta. Anonymous poster hash: 814f7...0b2 Takk for tips:) Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd
PrinsesseHengepupp Skrevet 22. april 2014 #12 Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde mye mollusker i min barndom/ungdom. De som ble fjernet har jeg stygge og sjemmende arr etter nå, 20-30 år senere. De som fikk være i fred ble borte av seg selv og helt uten arr. Mulig teknikkene for å fjerne er blitt bedre med årene, men jeg hadde vært svært tilbakeholden. Ettpar år max, så forsvinner de av seg selv uten spor. I mellomtiden anbefaler jeg å smøre godt med feks aderma som har havreekstrakt i seg, som gjør den noe klødempende, evt i perioder plastre med feks mepore pro eller andre bandasjer som ikke irriterer. Smøres med aderma krem hver dag. Er det en spesiell aderma du tenker på eller er det slik i alle kremene? Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd Alle aderma-produkter har havreekstrakt, så dere kan med fordel bruke flere i produktserien for å lindre og fukte. Selv er jeg avhengig, har tre pumpeflasker strategisk plassert rundt om i huset. Underliggende eksem behandler du som du ville ha behandlet om molluskene ikke var der, de blir ikke påvirket av kortisonprodukter og slikt.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #13 Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde mye mollusker i min barndom/ungdom. De som ble fjernet har jeg stygge og sjemmende arr etter nå, 20-30 år senere. De som fikk være i fred ble borte av seg selv og helt uten arr. Mulig teknikkene for å fjerne er blitt bedre med årene, men jeg hadde vært svært tilbakeholden. Ettpar år max, så forsvinner de av seg selv uten spor. I mellomtiden anbefaler jeg å smøre godt med feks aderma som har havreekstrakt i seg, som gjør den noe klødempende, evt i perioder plastre med feks mepore pro eller andre bandasjer som ikke irriterer. Smøres med aderma krem hver dag. Er det en spesiell aderma du tenker på eller er det slik i alle kremene? Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd Alle aderma-produkter har havreekstrakt, så dere kan med fordel bruke flere i produktserien for å lindre og fukte. Selv er jeg avhengig, har tre pumpeflasker strategisk plassert rundt om i huset. Underliggende eksem behandler du som du ville ha behandlet om molluskene ikke var der, de blir ikke påvirket av kortisonprodukter og slikt. Har også 3 pumpeflasker og småflasker i bhg så da er det nok samme;) Takk. Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. april 2014 #14 Skrevet 23. april 2014 Jeg tok de selv når de var klare. Ble raskt borte da Gjorde du det på barna? Og hvordan gjorde du det? Heller tvilsomt jeg får lov til det altså Anonymous poster hash: 1ff5d...2fd Ja hu eldste ba meg ta de for de var ikke gode. Tar tak helt innerst ved huden og presser den opp, akkurat som en kvise. Men den må være klar og åpen da :-) da forsvinner de raskt
Anonym bruker Skrevet 23. april 2014 #15 Skrevet 23. april 2014 Du må ikke bruke tea tree produkter på et atopisk og allergisk barn med dårlig hud, det er en grunn til at det produktet er fjernet fra markedet her i Norge og ikke lenger er lov å selge som olje altså.... Det går over, har selv en atopiker med både eksem og mollusker, akkurat nå på innsiden av håndleddet. Når molluskene har begynt modne og klø veldig har jeg hatt en sånn liten stift/tube fra apoteket med uttørkende kvisekrem akkurat på toppen av mollusken og da har de faktisk veldig fort tørket og falt av. Anonymous poster hash: 2bdfd...67e
Blondzilla Skrevet 23. april 2014 #16 Skrevet 23. april 2014 Jeg fikk det i voksen alder og måtte få de fjernet kirurgisk. Narkose og det hele. Er usikker på om de gjør dette med barn. Mine har ikke kommet tilbake og jeg har ingen arr.
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. april 2014 #17 Skrevet 23. april 2014 Jenta mi hadde kjempelenge, de satt under armene og det ble stadig sår og blødde. Tilslutt tok jeg og klemte dem som kviser når de lignet modne kviser. Tok 2-3 stk hver kveld, renset godt etterpå. Da ble hun kvitt dem for godt i løpet av to uker etter å ha hatt såre armhuler i nesten 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå