Gå til innhold

Gravid - Forstoppelse -hvordan få fart på sakene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

To microlax, sprett i rumpa, fem min og du er fri!
Jeg gjør det ca. en gang i uka og guuud så deilig! Gleder meg til baby kommer ut og jeg forhåpentligvis får tilbake mine gode dorutiner.

Anonymous poster hash: 3c46e...099

Hvordan kan jeg få fart på sakene? Har drukket flere liter hver dag, men det hjelper ikke.. snart 3 dager siden "nr2" og jeg er stappa.Anonymous poster hash: 81bcb...acc

Jeg har hatt masse problemer med det i svangerskapet nå. Hele 2 trimester var det et helvete.

Jeg har to råd som hjalp meg.

1 linfrø. Legg linfrø i vann til de blir slimete. Ta MAX to ss daglig og svelg hel, ikke tygg dem, da virker de motsatt.

Jeg blandet dem i yoghurt og svelgte dem unna slik siden de blir litt guffen i konsistensen. Dette satt litt fart på ting.

2. Det som virkelig gjorde susen derimot var myke pærer! Spis et par myke saftige pærer daglig!

Lykke til!

To microlax, sprett i rumpa, fem min og du er fri!

Jeg gjør det ca. en gang i uka og guuud så deilig! Gleder meg til baby kommer ut og jeg forhåpentligvis får tilbake mine gode dorutiner.

Anonymous poster hash: 3c46e...099

Enig, microlax redder verden:)

Mange her inne som advarer mot det pga at det skal sette igang fødsel, men begge legene mine har sagt at det er helt trygt og det står også det i pakningsvedlegget.

Anonymous poster hash: 3d1f5...fcf

Oppkok av svisker og linfrø moses, ha ettpar spiseskjeer i grøt/yoghurt, evt spis det som det er, morgen og kveld. Kan ikke overdoseres og funker fabelaktig. Dosen kan dobles ved full stopp, ellers fungerer det forebyggende. Ellers er frukt (ikke banan) avførende, og olje smører systemet. 

Endret av PrinsesseHengepupp

Annonse

Prøv Nycopro Treg mage. Biola, frukt og linfrø hjalp ikke på meg, så desperat gikk jeg på apoteket for å få fart på sakene. Det tok 3 dager før jeg merket at den hjalp, men nå etter 2 uker er magen nesten helt normal igjen :) Kostet ca 200 kr, men hele boksen varer en mnd. De kan trygt tas av gravide og.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...