Gå til innhold

må barnet være ute når det er fint vær? eller får de velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det hjemme hos dere når det er så fint vær ute å gjerne 21 grader ute,får barnet være inne visst han heller vil det?

Eller må de være ute når det er så fint vær?

Barnet vårt er 2.5 år,jeg og barnefaren er uenige om dette temaet.

Det er ikke sånn at barnet ikke vil være ute å leke altså,men faren mener at han ikke skal få lov å gå inn fordi han skal leke ute når det er fint vær.

Anonymous poster hash: c78d4...ae9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bor i bergen....så mine unger får slett ikke velge å være inne om det er overskyet engang :)

Anonymous poster hash: 0bba2...36d
Skrevet

Fint vær er utevær, vi sitter ikke inne selv så hvorfor skal ungene være inne? Går inn for å gå på do, hente mat eller få en pause fra sola en times tid midt på dagen på sommeren som regel..

Skrevet

Jeg hiver mine ut så fort dei har spist frokost å slappet av litt. Men dei får komme inn å slappe av om dei er trøtte. Låse ikke akkuratt døra for dei. Men spilling blir ikke aktuelt i sol 👍

Anonymous poster hash: 1e664...633

Skrevet

Er barna slitne og vil hvile litt får de komme inn, men fint vær er ute vær.

Her blir mann og barn jagd ut :)

Anonymous poster hash: 90411...7c4

Skrevet

Mens mor sitter inne på pcen på DIB ja..

Skrevet

Mine er ute når det er fint vær!!! Ingen grunn til å sitte inne da!!!

Skrevet

Her virker mobilen ute, så vi er alle ute og nyter sola ;)

Anonymous poster hash: 8ba78...670

Skrevet

Hu mor har hvert ute siden ni idag med barn og mann ;)

Skrevet

Her sitter faktisk mor på DiB....Min tullebaby nærmest nekter å sove i vogn, men synes sengen er superfin til dagsoving....Det betyr at bor, som har gått til innkjøp av nye solbriller, solkrem og nye superfine småsko, sitter inne og ser på finværet :(

Anonymous poster hash: 0bba2...36d
Skrevet

Mobil er en fin ting ;)

Skrevet

Vi er mest ute i finever, har aldri vore ei problemstilling at toåringen ikkje vil vere ute. Problemet er å få ho inn att.

Skrevet

Her har vi dørene åpne, alle går ut og inn som de vil. Hva er problemet?

Skrevet

Her har vi dørene åpne, alle går ut og inn som de vil. Hva er problemet?

Enig, her også....hva er problemet....?

Anonymous poster hash: 2a1ff...0fc

Skrevet

Jeg har et barn som elsker å være ute heldigvis. Synes hovedsakelig at barnet skal være ute når det er bra vært ute. Kan selvfølgelig være inne også, men ikke sitte å se på tv synes jeg (eller foran data om han var stor nok).

Men nå er vi med barnet vårt ut da. Synes det er irriterende mange foreldre som bare kaster ut unga, og sitter inne foran tv'en selv.

Skrevet

Jeg er ingen fangevokter, så her kommer og går barna som de vil.

Eneste de ikke får lov til er å spille videospill hele dagen.

Anonymous poster hash: 7721b...55a
Skrevet

Hvis barna har vært ute en 3-5 timer kan det nok være det er greit de går inn en stund, men ellers skal de ut, ja. De er 7 og 9. Noen ganger blir det litt protester, men de finner raskt på noe å gjøre.

Anonymous poster hash: 38a49...750
Skrevet

Terrassedøra står åpen så hun går ut og inn som hun selv ønsker (4.5år)

Jeg går som regel ut med henne da, spiller litt fotball, baseball, sisten, gjemsel osv. Prøver å gå ned noen kilo så ser på det som lett trening :)

Skrevet

Må ikke, men får ikke være inne hele dagen heller. De er stort sett der vi er. Vi er mye ute, og av og til trenger de å slappe av med rolig innelek..

Anonymous poster hash: 4964b...778
Skrevet

Er det fint vær er vi alle ute ;) Noen ganger vil ikke min 3 åring være ute, gjerne fordi hun blir litt sliten og da lar jeg bare veranda døra være oppe... Da går hun riktignok litt ut og inn, men men ;) Sjelden hun gidder å være inne hvis jeg sitter ute.

Jeg pleier å "tvinge" litt, da de ikke har vondt av å få prøvd fantasien sin litt ute ;)

Skrevet

Tvinger aldri, men utelivet er så lett å foretrekke når det er som i dag :)

Regelen her er at man er ute så lenge man ønsker, og så lenge ting blir laget litt morsomt. 

Fatter faktisk ikke de som bruker tvang på dette, også. Det er vel de samme menneskene som tvangsforer barna med ting de ikke vil spise.

Kos er nøkkelordet. Og små barn følger med voksne ut, dersom den voksne holder seg ute og gjør det litt morsomt når der ikke er venner å ha det moro med.

Jeg ble selv aldri kastet ut fra hjemmet på fine dager, og ble aldri tvangsforet på mat jeg ikke ville smake. Jeg var ute fordi jeg ville, eller inne om jeg ville det. Mulig jeg har en snill mor, men hun fattet allerede på 70-tallet at folk er ulike, så også barn. Glad jeg har lært av henne, for det har gjort underverker for mine egne barn :)

Anonymous poster hash: fa443...909
Skrevet

Her må alle være ute hver dag hele året. Når det er fint vær er de ute hele dagen. Vi spiser ute i skyggen og vi går kun inn for å gå på do. Trenger ikke tvinge de heller. Men en time før de skal legge seg ber jeg de komme inn så de får spist kveldsmat og dusjet før det er leggetid. Da roer de seg ned også. Og de er supertrøtte og sovner med en gang.

Anonymous poster hash: 59b7d...44b

Skrevet

Vi er mest inne. 8 åringen er ikke glad i å være ute. Og ikke vi heller.

Så jeg ser ikke på dette som ett problem.

Det blir folk av de som ikke er ute hele dagen også.

Noen dager, spesielt finværsdager om sommeren osv er vi jo ute hele dagen, men vi er minst ute av alle i boligfeltet her.

Jenta liker å være inne, og leker seg godt, og alle jentene kommer hit og vil være her, forde de får ikke vøre inne andre steder. Ut ut ut.......... Men her får de være inne, og de stooorkoser seg.

Missforstå meg rett no da, vi ER ute også, men ikkke MEST ute, og vi har ikke sånn "finvøe er utevær, alle skalut, ute hele dagen" regler.....

Nei vi koser  oss mye inne vi.

Anonymous poster hash: 257d3...8b2
Skrevet

Her går ungene ut og inn som de selv ønsker. De to minste er som regel bare ute, så har de lyst å være inne endag tross fint vær får de lov til det.

De to eldste er en helt annen sak. Min manns barn så jeg prøver å ikke blande meg. Nå har mannen blitt ett utemenneske, endelig så spørs om ikke pipen får en annen lyd nå..... Hehe..

Anonymous poster hash: 564af...dd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...