MissyC Skrevet 22. april 2014 #1 Del Skrevet 22. april 2014 Jeg er gravid for andre gang ganske raskt etter første mann, så går nå gravid andre sommeren å rad! Fikk ødem 4 sist gang, og la på meg en skremmende 30kg (omtrent halve vekten min), men hadde lavt blodtrykk og ingen proteiner i urinen, så det var ikke noe fare for svangerskapsdiabetes; bare svært ubehagelig. Gjorde vondt med presset i bena! Hadde elefantlegger med oppblåste legehansker til føtter! Ingen sko som passet de siste to mnd på håvne ankler, og fikk også betennelse i den ene hælen, sikkert pga belastningen. Er normalvektig fra før; 170 høy og 63kg (gikk ned 27 av 30kg på de 6 månedene før jeg ble gravid igjen)! Noen som har opplevd vann i kroppen i svangerskapet, evt noen gode tips?? Tips jeg har fått fra lege og venner: -drikke masse vann -støttestrømper (men vil gjerne slippe dette... utenkelig å måtte bruke dette i sommerheten)!! -ligge med bena høyt minst 20min per dag -kutte mest mulig salt, sukker og mel fra dietten for å unngå overflødig vannansamling ...andre tips?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144136296-%C3%B8dem-problem-sist-graviditet-hvordan-unng%C3%A5-denne-gangen/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå