Gå til innhold

Eggløsning og ppille bruk. HJELP

Anbefalte innlegg

Hei jenter.Har lenge tenkt på å melde meg inn i dette forumet, men gjorde det likegreit nå  :laugh:

Jeg er en 18 år gammel jente og er sammen med en 19 år gammel gutt som er lærling. Jeg er selv lærling og vet at jeg kan fryse den hvis jeg blir gravid og det er veldig betryggende. Jeg vil ha hjelp og vil helst ikke at dere skal slenge masse kommentarer hvor ung jeg er, fordi jeg veit det allerede. Men det er ikke barn alder som spiller inn og penger er ikke det største problemet. Jeg vet at barn koster så spar dere..

Jeg sluttet på pillene midt i et brett i mars og fikk bortfallsblødningen den 20 mars som varte i rundt 3 dager(heldig sånn sett). Vi har hatt sex hver dag unntatt 1 og en halv uke etter mens. Jeg gikk på loette 28 i rundt 2 år hvis det skal ha noe å si. Jeg har da ikke blitt gravid enda. Jeg fikk først brunlig utflod den 18 april før mensen startet for fult den 19 april og varte til 21 april altså en mens etter jeg flyttet på ppillen. 

Kan jeg da forvente at jeg har eggløsning om rundt 2 uker (pluss-minus) eller kan man ha mensen og ikke eggløsning? Eller har man alltid eggløsning hvis man får mensen. Jeg har jo fått mensen en gang etter jeg har sluttet på ppilla og satser på å bli gravid neste måned men vet at det kan ta tid. Virker jo som om syklusen har blitt litt stabil når jeg fikk mensen den 19 april  :laugh: 

Vet noen av dere om det er verre å bli gravid på loette? Burde vel egentlig ikke ha noe å si når loette har mindre hormoner enn mange andre ppiller. 

Fortsetter under...

Hei :)

Man kan ha sykluser uten eggløsning, uten at mens blir forskjøvet av den grunn.

Anbefaler deg å kjøpe eggløsningstester og begynne å teste rundt dag 10 i syklus og fremover. Kjøper du billige eggløsningstester på billigtester, så vil jeg også anbefale deg å kjøpe clear blue digital eggløsningstest i tillegg. Den kan bruke de dagene du føler at teststrek er nesten like sterk som kontrollstrek på de vanlige eggløsningstestene. Da slipper du å synse og spørre her inne om testen er positiv, fordi de digitale gir deg et smileyface hvis du har eggløsning og en tom ring hvis ikke.

Når du får smiley, pleier egget å slippe rundt 24-48 timer etterpå. Egget lever deretter i ca 24 timer, og på den tiden må det befruktes, ellers går det til grunne.

:)

Hei HI ! 

Jeg gikk selv på Loette 28 før jeg begynte å prøve. Fikk også regelmessige sykluser med en gang etter pilleslutt, så sånn sett var det jo bra. Og trodde selv at det ikke kom til å ta særlig lang tid, siden p-pillene er av de svakeste på markedet.

Vil bare si at du ikke må ha aaaaalt for store forhåpninger til graviditet med en gang, for ting kan ta tid :) Men selvfølgelig kan det skje fort også, det er det jo ingen som vet.

Jeg var 20 når jeg slutta på Loette, men ble ikke gravid før det nesten hadde gått 1 1/2 år, så for meg gikk det lang tid. Selv med hyppig sex og eggløsningstester. Ble først gravid etter jeg slutta å tenke så mye på det, hadde egentlig gitt opp :) Selvfølgelig er alt verdt det nå, all prøvingen og ventingen, når jeg nå ligger å kjenner at lille jenta sparker og riktig koser seg inni magen min <3

Vil uansett anbefale deg, som ho over, å prøve eggløsningstester. Særlig de fra ClearBlue, da slipper du å tolke streker. De er litt dyre, men hvis du ikke bruker hele pakka på 1 mnd, så er det ikke så galt. 

Masse lykke til med prøving !

Hei :)

Man kan ha sykluser uten eggløsning, uten at mens blir forskjøvet av den grunn.

Anbefaler deg å kjøpe eggløsningstester og begynne å teste rundt dag 10 i syklus og fremover. Kjøper du billige eggløsningstester på billigtester, så vil jeg også anbefale deg å kjøpe clear blue digital eggløsningstest i tillegg. Den kan bruke de dagene du føler at teststrek er nesten like sterk som kontrollstrek på de vanlige eggløsningstestene. Da slipper du å synse og spørre her inne om testen er positiv, fordi de digitale gir deg et smileyface hvis du har eggløsning og en tom ring hvis ikke.

Når du får smiley, pleier egget å slippe rundt 24-48 timer etterpå. Egget lever deretter i ca 24 timer, og på den tiden må det befruktes, ellers går det til grunne.

:)

Tusen takk for tips! :) Hvor mange tester er det i den med clearblue??

Hei HI ! 

Jeg gikk selv på Loette 28 før jeg begynte å prøve. Fikk også regelmessige sykluser med en gang etter pilleslutt, så sånn sett var det jo bra. Og trodde selv at det ikke kom til å ta særlig lang tid, siden p-pillene er av de svakeste på markedet.

Vil bare si at du ikke må ha aaaaalt for store forhåpninger til graviditet med en gang, for ting kan ta tid :) Men selvfølgelig kan det skje fort også, det er det jo ingen som vet.

Jeg var 20 når jeg slutta på Loette, men ble ikke gravid før det nesten hadde gått 1 1/2 år, så for meg gikk det lang tid. Selv med hyppig sex og eggløsningstester. Ble først gravid etter jeg slutta å tenke så mye på det, hadde egentlig gitt opp :) Selvfølgelig er alt verdt det nå, all prøvingen og ventingen, når jeg nå ligger å kjenner at lille jenta sparker og riktig koser seg inni magen min <3

Vil uansett anbefale deg, som ho over, å prøve eggløsningstester. Særlig de fra ClearBlue, da slipper du å tolke streker. De er litt dyre, men hvis du ikke bruker hele pakka på 1 mnd, så er det ikke så galt. 

Vet at det tar tid, det er så kjipt at de som vil ha barn tar det lang tid på mens det skjer jo "ulykker" hele tiden. Frusterende  :laugh: 

Vi tar tiden med hjelp :) Bare lurte på om det var vanskeligere med noen ppiller i forhold til andre. Men er vel kroppen som bestemmer når man blir det antar jeg  :rolleyes:  :rolleyes:

Hei HI ! 

Forresten, lykke til med svangerskapet og tiden fremover  :tommelopp:  :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...