Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

• 2 måneder senere...

30 og 32! Prøvere i 5 år - da vi fikk beskjed om null - ekstremt lite svømmere hos mannen! Etter 5 nye år kom det ei vakker tulla som idag fyller 2 år. (1 fersk + 2 frys, på andre fersk gikk det) icsi

• 2 måneder senere...

Både jeg og min mann er 25. Vært prøvere i 4 år. Ikke funnet noe galt med oss. Ble gravid en gang etter 3 år, men mistet i uke 7. Prøvd pergo i 8-9pp uten hell. Hatt en inseminasjon uten hell og skal nå prøve IVF.

Jeg er 32, mannen er 40. Prøvd i litt over to år.

Vi vet ikke hvorfor vi ikke har blitt gravide. Alle blodprøver og tester har vært normale. Legen mistenker endo, men siden jeg ikke ville opereres kan vi ikke vite det sikkert.

Vi begynte rett på IVF uten å prøve andre behandlingsformer.

Endret av Pobie

Annonse

Jeg er 25 og mannen min 27.

Han ble født med hypospadi (misdannelse/ufullstendig utvikling av urinrør) og de mistenker at han heller ikke har sædledere som fungerer. Ingen sædceller i sædprøver, men masse svømmere på TESA-prøven.  :duskedame:

Så vi har jo et godt "utgangspunkt" når utfordringen kun ligger i at sædcellene ikke kommer ut der de skal.

Skal i gang med ICSI i løpet av nærmeste fremtid.

• 5 måneder senere...

Vi er begge 30 år. Har forsøkt i 5 år (hatt én graviditet som endte i MA i uke 11) og har omsider tatt steget for å få hjelp. Min bedre halvdel har lite svømmere, så vi skal i gang med ICSI i løpet av mai. Jeg er veldig nervøs da jeg er så redd for å miste igjen.

Jeg er 35 og mannen er 37..vi begynte å prøve et halvt år etter vi møtte hverandre siden vi begge var godt over 30, og har nå prøvd i snart to år. Har aldri vært gravid. Det er få svømmere, men kan også være at jeg har arrvev etter en mage/tarm-operasjon for mange år siden.. var egentlig satt opp til laparaskopi, men gyn mente det var mye risiko involvert og at vi heller burde går rett på IVF/ICSI.

28+29 år. Vi har en datter på snart 4 år, fikk henne på naturlig måte. Har prøvd i 2 år og få til et søsken. Vært gravid 4 ganger men abortert i uke 7 alle ganger. Den ene gangen satt graviditeten i egglederen og det endte med hasteoperasjon og fjerning av eggleder. Er nå i gang med 1.forsøk med IVF.

Jeg er snart 38 år og samboer er snart 34. Vi har ett barn fra før på 5 år. Hadde en spontanabort i 2012, og har ikke lykkes med å bli gravid på naturlig måte siden, til tross for at vi bruker CBFM. Ba om henvisning hos fastlege i mai i fjor og måtte vente 6 mnd for å komme inn til gynekolog. Fra gynekolog og henvisning til sykehus har det gått veldig fort! Henvisning i februar, og første møte på sykehuset i slutten av februar pga en avbestilling...Heldig med den! Verken gynekologen eller de på sykehuset fant noe galt med noen av oss, så legen sa at de regner med det er min høye alder og eggkvaliteten som er årsaken.

Starter med nesespray om litt under 3 uker, og regner med første innsett/uttak blir i slutten av april. Veldig spent, redd, nervøs og alt på en og samme gang her.

vi blir 32 og 43. (pco)  ble "naturlig" gravid med hormoner første gang og andre gang med ivf.( gikk 3 perioder med hormoner og 3 insemineringer før vi fikk ivf og da satt spiren på 1.forsøk. )  ett abrutt fryseforsøk i fjor og er i gang med ferskforsøk nå :)

35+45 år. Prøvd siden 2008. Tre ferskforsøk. 4 FER. Gravid på første FER. Mistet uke 6. Lap etter siste forsøk. Påvist endometriose. Ellers vet vi ikke hva annet som gjør at vi ikke klarer de. Gode svømmere. Begynner med forsøk i det private snart...stork Danmark.

Vel, hovedgrunnen er vel at vi er to unge damer som er gift med hverandre. Da blir det fort litt vanskelig å lage barn på den tradisjonelle måten ;) 

Vi har vært gjennom fire mislykkede inseminasjoner på klinikk i København. Nå venter vi bare på noen prøvesvar, før vi kan henvises for IVF på Riksen, der vi håper på litt bedre hell :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...