kajak&Daniel Skrevet 21. april 2014 #1 Skrevet 21. april 2014 Vi vurderer å flytte til Flatåsen, men jeg er nervøs på sønnen min sine vegne. Han går i 2. klasse og trives godt her vi bor. Han kjente ingen da han begynte i 1. klasse, men har nå fått flere venner. Har egentlig ikke så lyst til å gjøre så han må bytte skole, men vi har fått boliglån som vi ikke ser ut til å komme så langt med her vi bor. Vi har sett på ulike områder og syns Flatåsen ser greit ut, men er det noen som kan fortelle meg hvordan det er å bo der med barn og spesielt hvordan skolen er?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #2 Skrevet 21. april 2014 Aner ikke hvordan det er nå, men jeg gikk der på ungdomsskolen og trivdes veldig bra. romolslia som ikke er langt unna er forresten kåret til norges beste skole og tror boligprisene er ok der også. Anonymous poster hash: 032b8...d29
kajak&Daniel Skrevet 21. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2014 Aner ikke hvordan det er nå, men jeg gikk der på ungdomsskolen og trivdes veldig bra. romolslia som ikke er langt unna er forresten kåret til norges beste skole og tror boligprisene er ok der også. Anonymous poster hash: 032b8...d29 Å, er det det? Det høres jo positivt ut! Vi har sett litt der også, men det ligger ikke ute så mye der.... Norges beste skole på hvilken måte? Faglig eller sosialt?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #4 Skrevet 21. april 2014 Sikker på at dere vil flytte til invandrerparadiset i Tr.heim altså? Kusina mi måtte bytte skole på gutten sin, siden han begynte å snakke gebrokkent! Bo på østsiden eller i utkanten av byen heller (Melhus, Buvika, Børsa, Malvik osv Anonymous poster hash: a5f80...00b
kajak&Daniel Skrevet 22. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2014 (endret) Sikker på at dere vil flytte til invandrerparadiset i Tr.heim altså? Kusina mi måtte bytte skole på gutten sin, siden han begynte å snakke gebrokkent! Bo på østsiden eller i utkanten av byen heller (Melhus, Buvika, Børsa, Malvik osv Anonymous poster hash: a5f80...00b Ehhh... Innvandrerparadiset? Ca 10 % av elevene har minoritetsbakgrunn! (Jeg har snakket med skolen og spurt dem om blant annet dette). Tror det skal litt mer til for at han skal begynne å snakke gebrokkent! Ellers har han jo mannen min som snakker gebrokkent, uten at det har endret noe på språket hans, men heller gjort at han er en mester på å forklare ting på andre måter. Nå går han på en skole der han er den eneste mørkhuda i klassen, så om det blir noen til er vel ikke det negativt. Men vi har tenkt å styre unna Saupstad med 60 % med minoritetsbakgrunn da. Så enten tror jeg det måtte være andre grunner til at venninna di flytta, eller så må barna hennes være utrolig lettpåvirkelig hvis det at 1/10 av klassa har aksent endrer språket deres?! Endret 22. april 2014 av kajak&Daniel
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Sikker på at dere vil flytte til invandrerparadiset i Tr.heim altså? Kusina mi måtte bytte skole på gutten sin, siden han begynte å snakke gebrokkent! Bo på østsiden eller i utkanten av byen heller (Melhus, Buvika, Børsa, Malvik osv Anonymous poster hash: a5f80...00b Ehhh... Innvandrerparadiset? Ca 10 % av elevene har minoritetsbakgrunn! (Jeg har snakket med skolen og spurt dem om blant annet dette). Tror det skal litt mer til for at han skal begynne å snakke gebrokkent! Ellers har han jo mannen min som snakker gebrokkent, uten at det har endret noe på språket hans, men heller gjort at han er en mester på å forklare ting på andre måter. Nå går han på en skole der han er den eneste mørkhuda i klassen, så om det blir noen til er vel ikke det negativt. Men vi har tenkt å styre unna Saupstad med 60 % med minoritetsbakgrunn da. Så enten tror jeg det måtte være andre grunner til at venninna di flytta, eller så må barna hennes være utrolig lettpåvirkelig hvis det at 1/10 av klassa har aksent endrer språket deres?! Det er faktisk sant..."Alle" som bor i Trondheim vet dette :S Anonymous poster hash: 8a94d...eb0
kajak&Daniel Skrevet 22. april 2014 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2014 Sikker på at dere vil flytte til invandrerparadiset i Tr.heim altså? Kusina mi måtte bytte skole på gutten sin, siden han begynte å snakke gebrokkent! Bo på østsiden eller i utkanten av byen heller (Melhus, Buvika, Børsa, Malvik osv :) Anonymous poster hash: a5f80...00b Ehhh... Innvandrerparadiset? Ca 10 % av elevene har minoritetsbakgrunn! (Jeg har snakket med skolen og spurt dem om blant annet dette). Tror det skal litt mer til for at han skal begynne å snakke gebrokkent! Ellers har han jo mannen min som snakker gebrokkent, uten at det har endret noe på språket hans, men heller gjort at han er en mester på å forklare ting på andre måter. Nå går han på en skole der han er den eneste mørkhuda i klassen, så om det blir noen til er vel ikke det negativt. Men vi har tenkt å styre unna Saupstad med 60 % med minoritetsbakgrunn da. Så enten tror jeg det måtte være andre grunner til at venninna di flytta, eller så må barna hennes være utrolig lettpåvirkelig hvis det at 1/10 av klassa har aksent endrer språket deres?! Det er faktisk sant..."Alle" som bor i Trondheim vet dette :S Anonymous poster hash: 8a94d...eb0 Hva er sant? At sønnen min kommer til å begynne å snakke gebrokkent pga at 10 % av elevene har minoritetsbakgrunn?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 Sikker på at dere vil flytte til invandrerparadiset i Tr.heim altså? Kusina mi måtte bytte skole på gutten sin, siden han begynte å snakke gebrokkent! Bo på østsiden eller i utkanten av byen heller (Melhus, Buvika, Børsa, Malvik osv :) Anonymous poster hash: a5f80...00b Ehhh... Innvandrerparadiset? Ca 10 % av elevene har minoritetsbakgrunn! (Jeg har snakket med skolen og spurt dem om blant annet dette). Tror det skal litt mer til for at han skal begynne å snakke gebrokkent! Ellers har han jo mannen min som snakker gebrokkent, uten at det har endret noe på språket hans, men heller gjort at han er en mester på å forklare ting på andre måter. Nå går han på en skole der han er den eneste mørkhuda i klassen, så om det blir noen til er vel ikke det negativt. Men vi har tenkt å styre unna Saupstad med 60 % med minoritetsbakgrunn da. Så enten tror jeg det måtte være andre grunner til at venninna di flytta, eller så må barna hennes være utrolig lettpåvirkelig hvis det at 1/10 av klassa har aksent endrer språket deres?! Det er faktisk sant..."Alle" som bor i Trondheim vet dette :S Anonymous poster hash: 8a94d...eb0 Hva er sant? At sønnen min kommer til å begynne å snakke gebrokkent pga at 10 % av elevene har minoritetsbakgrunn? Det som er "sant" er nok at denne delen av byen har et ganske dårlig rykte, nettopp fordi det er veldig høy andel med minoritetsbakgrunn i noen områder og noen klasser, og til tider ganske store sosiale problemer. Det er jo ikke nødvendigvis på grunn av mange med minoritetsbakgrunn, kanskje mer et uttrykk for lave boligpriser og selektering av den grunn, men... Tja. Man blir jo litt påvirka... Vi flyttet den veien selv, og selv om det ikke blir aktuelt med skole på noen år enda var skolekrets og lokalområde noe vi var veldig nøye på. Har hatt flere vennepar som har bodd på den siden av byen og endt opp med å flytte. MEN, det er ekstremt forskjellig fra nabolag til nabolag! Så det er utrolig vanskelig å generalisere om hele "strøket", selv om vi gjorde det. Saupstad, Kolstad og Romolslia var ikke aktuelt for oss. Det har også vært jobbet MYE med miljøene der oppe, og selv om det fremdeles finnes blokker/nabolag som er helt lukkede samfunn er nok problemene mindre enn det de var. Selve Flatåsen skolekrets vet jeg desverre lite om... Og hvordan skolen er vil jo variere fra klasse til klasse og fra lærer til lærer Anonymous poster hash: a97e4...dd7
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Jeg har ikke barn der selv men kjenner flere barnefamilier som bor i rekkehus på Flatåsen og stortrives. Det kan godt være at det er store forskjeller på hvor på Flatåsen man bor. Vet at på saupstad og kolstad er det kjempestore forskjeller hvor det i enkelte blokker bor bare innvandrere mens i andre et det bare norske som bor. Anonymous poster hash: 7a940...6b7
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #10 Skrevet 18. januar 2018 Det går sikkert bra med han, Flatåsen er Mobbe-fri og det finnes ikke negativitet på at man spør noen om å bli venner. Anonymkode: 7d7fc...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå