Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Melk( hjelper litt) Novaluzid syrenøytraliserende( apotek, og hjelper greit). Fløte is( hjelper litt, men er digg på kvelden som unnskyldning for å bli kvitt brannen)

Hold deg unna strek mat el mat med mye smak, på kvelden før du skal legge deg. Og spis lite på kvelden så magen ikke er full.

Vann hjelper ikke! Love hearts ( godteri) sies at hjelper noe.... Ikke prøvd. Hold deg unna bakevarer kanskje ikke brød, men gjærbakst som boller ol.

Finnes sikkert massevis med råd, prøv ut litt så finner du sikkert en løsning som hjelper litt.... 😉

Hold deg unna sitrus, kaffe, te, brus, juice, sjokolade, brunost, røkt mat, tomatbasert mat, sterk og krydret mat. Forrige svangerskap levde jeg på melk og gulost på slutten. Har begynt å plages ordentlig denne gangen også. Gaviscon hjelper meg bedre enn Novaluzid, men ingen sv delene hjelper mye. Det mest effektive er å finne ut hva som utløser halsbrann hus deg (bortsett fra slapp lukkemuskel..), og holde deg unna det. Om du plages om natta/ bygg opp med puten under hode ig overkropp slik at du ikke blir liggende flatt.

Melk( hjelper litt) Novaluzid syrenøytraliserende( apotek, og hjelper greit). Fløte is( hjelper litt, men er digg på kvelden som unnskyldning for å bli kvitt brannen)

Hold deg unna strek mat el mat med mye smak, på kvelden før du skal legge deg. Og spis lite på kvelden så magen ikke er full.

Vann hjelper ikke! Love hearts ( godteri) sies at hjelper noe.... Ikke prøvd. Hold deg unna bakevarer kanskje ikke brød, men gjærbakst som boller ol.

Finnes sikkert massevis med råd, prøv ut litt så finner du sikkert en løsning som hjelper litt....

Hold deg unna sitrus, kaffe, te, brus, juice, sjokolade, brunost, røkt mat, tomatbasert mat, sterk og krydret mat. Forrige svangerskap levde jeg på melk og gulost på slutten. Har begynt å plages ordentlig denne gangen også. Gaviscon hjelper meg bedre enn Novaluzid, men ingen sv delene hjelper mye. Det mest effektive er å finne ut hva som utløser halsbrann hus deg (bortsett fra slapp lukkemuskel..), og holde deg unna det. Om du plages om natta/ bygg opp med puten under hode ig overkropp slik at du ikke blir liggende flatt.ut

Har forsøkt  å eliminere og tror det er sterk mat… kanskje blandet med litt stress.. håper det ikke utvikler seg.. merker at jeg også får det når jeg beveger meg i raskt tempo el gjør ting som kanskje kan sammenliknes med trening..løfte bære. går fort… jaja bare å leve med det :) 

takk for svar :) 

Annonse

IKKE prøv Love Hearts! :) Jeg endte opp totalt avhengig av disse og gomla nedpå en pakke om dagen mot slutten av forrige svangerskap. Jeg drømte om Love Hearts på natten (når halsbrannen stod på som værst) og fikk panikk om jeg hadde glemt igjen pakken på jobben. :P Huff. Gaviscon er nok et mye sunnere og mer effektivt middel. Men… Det smaker jo høgg i forhold til de deilige dropsa…:P

Ha ha!! Jeg måtte fnise litt av varseltrekanten din bubbs!! Jeg skjønner så hva du mener😅😅😅😅! Helt hekta på love hearts!

Og i første trimester var det tyrkisk pepper som ble avhengighets dropset.

Nei vi får gå over til ekkle gaviskon... Yjæk....

Paprika merker jeg at jeg får halsbrann av, og sukker, sjokolade er en versting. Jo mer søtt på kvelden, og kanskje et lørdagsmåltid med mye fett og krydder, jo verre blir det.

Titralac hjelper meg godt når jeg har halsbrann, er kun kalsium i de. Hiver innpå 2 stykker og tygger de, så er halsbrannen vekk med en gang.

• 6 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...