Gå til innhold

Henry, Vincent eller Aron?

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Tuuusen takk for all hjelp med å finne navn til tredje gutten vår. Vi kommer nærmere målet og står nå igjen med 3 navn.

Det blir ett av disse: Henry, Vincent eller Aron.

Ser noen skriver at Aron er et harry navn i Norge, mulig jeg er dum men jeg forstår ikke helt hva som legges vekt på når et navn menes å være harry. Noen som kan forklare?

Ranger gjerne navnene. Jeg synes dette er kjempegøy. Moro å høre hva andre synes.

Kommer til å opplyse om hva det endelige navnet blir når vi har bestemt oss.

Anonymous poster hash: c06a8...853
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144135902-henry-vincent-eller-aron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vincent og Aron er litt som Morgan og Kevin. Lyser harry lang vei. Tror det er litt pga dem som gir barne sine disse navnene, og at det overhodet ikke er noen tradisjon for dem i Norge.

Henry er kjempefint! Kanskje fordi det er et navn som har vært brukt i flere generasjoner her? Vet ikke, men det er klassisk og fint :)

Anonymous poster hash: cecf4...38e

Takk,takk for kommentaren. Ja, Henry er min favoritt, mens pappa`n liker Vincent best. He,he, jeg tenker skjønnheten og udyret jeg når jeg hører Vincent. Jeg har alltid likt Aron, men lurer på om vi skal ta det bort fra listen siden våres favoritter er Henry og Vincent. Hadde det kun vært opp til meg så hadde det blitt Henry men jeg er jo ikke alene om å bestemme navnet. Jeg fikk bestemme navnet på første barnet vårt (Adam) og avtalen var da at han skulle bestemme navnet på andremann og til min forferdelse ville han ha Scott. He,he, jeg vente meg etterhvert til navnet, og nå synes jeg jo det er fint, men ville aldri ha valgt det selv, om ikke det var for mannen min. Så nå på tredjemann (som blir siste her i huset) er vi enige om at vi begge skal velge navn sammen. Men spørsmålet er jo hvem som skal gi seg :-)

Anonymous poster hash: c06a8...853

Annonse

Henry, Vincent og Aron i den rekkefølgen. Jeg synes ikke at Aron er et pent navn, og tenker på det som et hundenavn. Er også enig med den som sier over her at det er kjekt at barnene har hver sin forbokstav.

Jeg liker best Henry. Jeg forbinder navnet Vincent med sangen "Vincent" av Don McLean og det er jo en nydelig sang da.

Endret av Percival

Annonse

Hm, jeg vet ikke om noen som heter Aron, aldri hørt noen jeg kjenner snakke om det, og ante ikke at det er et "kommende Ronny-navn".. Så tror ikke alle ser på det sånn, eller vet det;) Men er ikke akkurat et navn jeg ville vurdert selv, da.

Anonymous poster hash: 82d01...ea8

Hmm.. jeg har alltid likt Aron selv :) Har faktisk hatt det høyt oppe på min egen liste.

På annanplass tror jeg at jeg hadde valgt Vincent, men det er fordi jeg syns det høres så unikt og sjeldent ut her i Norge, samtidig som jeg syns det klang veldig fint på norsk. :)

Henry er og veldig fint, men må vel litt tilvenning til, for har litt assisiasjoner til navnet at det er sånn gubbe-navn. Regner med det er Henry i "Mot i brystet" sin feil ;) hehe.. Men navn går jo stadig på rundgang :)

Blir spennende å høre hva dere velger :)

Har ikke hørt før at Aron skulle være harry. Den eneste jeg kjenner med det navnet er absolutt ikke i den kategori som person så kanskje derfor jeg ikke får det til å stemme.

Liker alle tre navn kjempegodt!

Vanskelig å velge men tror kanskje Vincent klinger best med storebrødrenes navne....

Liker Vincent best tror eg, men Henry er også stilig. Eg synest ikke Aron er pent og har også harryinntrykket. Hadde faktisk blitt skuffa hvis eg kjente noen med så kule navn på brødrene hadde valgt ett navn som Aron.

Anonymous poster hash: 1deb0...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...