Gå til innhold

Kan vi sette opp et "Husk Båndtvang" skilt selv ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hunden skal holdes i bånd fordi at du og flere andre ikke LIKER hunder?

Sorry, men min hund er i MINE øyne verdt mer enn deg.

Anonymous poster hash: 53110...f62

Ja, som sagt, enkelte hundeeiere er meget spesielle :)

Anonymous poster hash: bdfa5...50b

Skrevet

Jeg vet hvordan en saueflokk reagerer jeg, har sett det med egne øyne.

Jeg vet også at bønder kan være meget spesielle og skyter så fort de har mulighet.

Tydeligvis ikke, siden du tror sauene syns det er helt greit om bikkja "vil leke litt".

Om det er spesielt at vi vil beskytte dyrene våre får være din tolkning.

Skrevet

Hunder som ikke kan lese sauer og høre på eieren samtidig har ingenting i nærheten av sauer å gjøre. Er en grunn til at gjeterhunder er så supergodt trente, i tillegg ligger det i instinktene deres å gjete. Disse hundene vet hvordan de skal gjete uten å skremme livet av sauene.

Skrevet

Ja skiltet kan du nok sette opp, men om det er så mange som bryr seg om det er jo en annen sak. :) Her har vi 4 store hunder og de går alltid løse, å ja vi har kontroll på de. At noen nevrotiske mødre er redd for hunder og overfører dette til sine barn er ikke vårt problem altså. :)

Anonymous poster hash: ac519...a0f

Håper du kommer i nærheten av oss da :) Vi skyter nemlig løse bikkjer, uansett om eieren er der eller ei :)

. Er du syk eller??? Tenk om hunden har stukket av ved en feil også skyter du den?? Syke, syke menneske.... Jeg har alltid hunden i bånd, men kan selvfølgelig være uheldig og skje at de stikker av ut døra når jeg er inn og ut osv.

Nei, men jeg må beskytte sauene, hønene, kattene og vår egen hund, så om bikkjer springer rundt så beskytter vi. Enkelt og greit.

Hva med å forsøke å rope bikkja inn eller noe først, hadde du ropt på min og klapset i bagasjerommet hadde han hoppet inn først som sist... Skjønner ikke at folk ikke tenker lenger... Og ja, jeg skjønner du må beskytte, men som regel er hunder lydige så fort du drar fram en godisbit, i allefall mine... 

Jeg beskytter mitt levebrød. Jeg gidder ikke dalle rundt. Springer bikkja etter sauene skyter vi, uansett om eieren er der eller ei. Vi har ikke tid til godterier og bagasjedører.

Er det veldig vanskelig å forstå?

Nå er det ytterst få hunder som vil ta livet av sauene da. Normalt skal de bare hilse på dem.

Det tar jo kortere tid å prøve å få tak i bikkja, enn å gå i våpenskapet, finne våpen, lade det og skyte bikkja... For du følger vel loven om å ha våpen i våpenskap???

Hvordan tror du en saueflokk reagerer om en bikkje plutselig springer etter dem? Det blir full panikk og ikke sjeldent har de knekt ben og falt utfor skrenter. Jeg driter i om bikkjene er ute etter blod eller lek, utfallet er det samme.

Vi følger våpenloven, det tar likevel kort tid for rutinerte fingre.

Jeg vet hvordan en saueflokk reagerer jeg, har sett det med egne øyne.

Jeg vet også at bønder kan være meget spesielle og skyter så fort de har mulighet.

Hvor mange hunder tror du blir skutt av bønder i året og hvor mange sauer tror du blir jaget av løshunder? Hva tror du egentlig er problemet her?

Anonymous poster hash: 1caba...fb1

Skrevet

Hunder som ikke kan lese sauer og høre på eieren samtidig har ingenting i nærheten av sauer å gjøre. Er en grunn til at gjeterhunder er så supergodt trente, i tillegg ligger det i instinktene deres å gjete. Disse hundene vet hvordan de skal gjete uten å skremme livet av sauene.

Vi har en gjeterhund og den vet hva den gjør ja :) Et fantastisk dyr. Er den ikke i nærheten når idiotiske hundeeiere slipper beistene sine løse i flokken min så har vi lite alternativer, dessverre.

Det er selvfølgelig ikke noe vi tar lett på, men det blir veldig vanskelig.

Når det kommer ville dyr på besøk så er det lett å skremme dem bort, men hunder som er vant til mennesker er nær umulig å distrahere fra paniske sauer. Første gang dette skjedde så sprang svogeren min for å redde en ung sau, men endte opp med å bli angrepet. Hundeeieren tok ikke kritikk, selvfølgelig.

Skrevet

Ja skiltet kan du nok sette opp, men om det er så mange som bryr seg om det er jo en annen sak. :) Her har vi 4 store hunder og de går alltid løse, å ja vi har kontroll på de. At noen nevrotiske mødre er redd for hunder og overfører dette til sine barn er ikke vårt problem altså. :)

Håper du kommer i nærheten av oss da :) Vi skyter nemlig løse bikkjer, uansett om eieren er der eller ei :)

. Er du syk eller??? Tenk om hunden har stukket av ved en feil også skyter du den?? Syke, syke menneske.... Jeg har alltid hunden i bånd, men kan selvfølgelig være uheldig og skje at de stikker av ut døra når jeg er inn og ut osv.

Nei, men jeg må beskytte sauene, hønene, kattene og vår egen hund, så om bikkjer springer rundt så beskytter vi. Enkelt og greit.

Hva med å forsøke å rope bikkja inn eller noe først, hadde du ropt på min og klapset i bagasjerommet hadde han hoppet inn først som sist... Skjønner ikke at folk ikke tenker lenger... Og ja, jeg skjønner du må beskytte, men som regel er hunder lydige så fort du drar fram en godisbit, i allefall mine... 

Jeg beskytter mitt levebrød. Jeg gidder ikke dalle rundt. Springer bikkja etter sauene skyter vi, uansett om eieren er der eller ei. Vi har ikke tid til godterier og bagasjedører.

Ja, hva får deg til å tro at ditt levebrød er mer verdt enn mine hunder? 

Skrevet

Jeg har ingen traumatisk opplevelse med hund i barndommen eller senere. Men har opplevd løse svære hunder som har kommet løpende mot meg og da blir jeg redd. Jeg kjenner ikke hunden og vet ikke hva den vil. Min far opplevde dette og ble bitt i hånden. Eieren sa at han ikke kunne skjønne dette fordi hunden er så snill og har aldri gjort noe sånt før. Faren min fikk inntrykk av at hundeeieren var en skikkelig fyr. Alle hunder kan bite, de har et instink som kan poppe opp uansett hvor fantastiske eierne er. Så det er ikke alltid eieren sin feil om en hund biter.

Hadde jeg hatt hund så hadde jeg brukt bånd for ville ikke at den skal skade/drepe mennesker eller dyr, uansett om jeg var sikker på min oppdragelse. Er lov å bruke hodet, bruk bånd folkens! Hunden dere kan bite.

Anonymous poster hash: 2b115...fd8

Skrevet

Ditt dyr er viktig for deg. MINE DYR er viktig for meg. At det i tillegg er levebrødet mitt gjør det enda mer viktig for meg. Forstår du ikke det?

Skrevet

Jeg skjønner at det er viktig for deg på samme måte som at mine dyr er viktig for meg. Levebrød eller ikke, dine er ikke mer verdt enn mine. Jeg har forståelse for at folk skal ha hund i bånd, mine er alltid det. Da burde du også ha forståelse for at gode, ansvarlige hundeeiere ikke alltid kan noe for hvis hunden stikker av. Tenk deg om neste gang du skyter en løs hund, tenk om det var vi som tok livet av ditt levebrød fordi de stakk av. Tenker ikke du hadde blitt så glad for at jeg ikke har tid, eller ikke gidder å dalle da! Jeg sier bare en ting; Karma is a bitch!

Skrevet

Men nå er det jo en gang sånn at der det er båndtvang og i de periodene det er båndtvang så er det sånn det er. Det er da virkelig ikke noe å krangle på. Jeg skjønner virkelig ikke problemet? MÅ man på død og liv trosse påbud som er gitt? Jeg følger stort sett norges lover, og har ingen problemer med det. Jeg har både kjørt for fort og feilparkert og blitt tatt på det og det er jo ikke noe annet enn flaut, jeg skammer meg faktisk litt for i utgangspunktet bør man jo holde seg innenfor. Være en god medborger. Det er noe alle burde strebe etter sånn at vi lever i harmoni med hverandre. 

Anonymous poster hash: 774fa...756
Skrevet

Jeg skjønner at det er viktig for deg på samme måte som at mine dyr er viktig for meg. Levebrød eller ikke, dine er ikke mer verdt enn mine. Jeg har forståelse for at folk skal ha hund i bånd, mine er alltid det. Da burde du også ha forståelse for at gode, ansvarlige hundeeiere ikke alltid kan noe for hvis hunden stikker av. Tenk deg om neste gang du skyter en løs hund, tenk om det var vi som tok livet av ditt levebrød fordi de stakk av. Tenker ikke du hadde blitt så glad for at jeg ikke har tid, eller ikke gidder å dalle da! Jeg sier bare en ting; Karma is a bitch!

Helt enig!!..

Skrevet

Nå skyter vi selvfølgelig ikke alle hunder vi ser løse da... 

Men går de etter flokken vår, så er det slik det er. Dessverre!

Og spar deg for karma-praten. Vi gjør ikke dette for å være onde. Pass på dyra dine, så passer jeg på mine.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er du dum?

Anonymous poster hash: 3da52...9e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...