mamma_til_verdens_beste Skrevet 20. april 2014 #101 Skrevet 20. april 2014 Hundeeiere som driter i båndtvangen burde vært bøtelagt etter min mening. Jeg har ikke hund, og vil heller ike ha løse hunder byksende imot meg når jeg er på tur. og jeg vil ikke ha unger utenfor gjerdet der jeg bor som skremmer bikkjene mine, kaster steiner, pinner, snø osv. PASS PÅ UNGENE DERES!! Så passer jeg på bikkjene mine! les reglene for båndtvang før dere sier noe!!! Anonymous poster hash: a2bdf...8db Anonymous poster hash: bdfa5...50b jeg mener det seriøst!! er så mange slemme unger som ikke lærer å respektere dyr! det er også liv og de føler smerte... Anonymous poster hash: a2bdf...8db Hadde faktisk en episode i går selv. 3 voksne og 5 barn kom gående på tur forbi tomta vår i går kveld. Da de så hundene gjennom gjerdet begynte ungene å "bjeffe" og lage ulelyder, og da svarte selvfølgelig den ene hunden. Ungene lo og fortsatte med det de holdt på med, uten at de voksne sa noe??? Er det rart unger blir ufordragelige?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #102 Skrevet 20. april 2014 Hundeeiere som driter i båndtvangen burde vært bøtelagt etter min mening. Jeg har ikke hund, og vil heller ike ha løse hunder byksende imot meg når jeg er på tur. og jeg vil ikke ha unger utenfor gjerdet der jeg bor som skremmer bikkjene mine, kaster steiner, pinner, snø osv. PASS PÅ UNGENE DERES!! Så passer jeg på bikkjene mine! les reglene for båndtvang før dere sier noe!!! Anonymous poster hash: a2bdf...8db Anonymous poster hash: bdfa5...50b jeg mener det seriøst!! er så mange slemme unger som ikke lærer å respektere dyr! det er også liv og de føler smerte... Anonymous poster hash: a2bdf...8db Hadde faktisk en episode i går selv. 3 voksne og 5 barn kom gående på tur forbi tomta vår i går kveld. Da de så hundene gjennom gjerdet begynte ungene å "bjeffe" og lage ulelyder, og da svarte selvfølgelig den ene hunden. Ungene lo og fortsatte med det de holdt på med, uten at de voksne sa noe??? Er det rart unger blir ufordragelige? Jada, jada. Faktum er likevel at selv om dere bikkjeeiere setter hunder over mennesker, som er det ikke slik samfunnet er laget. Båndtvang er båndtvang. Dere kan jo gjerne sette i gang en aksjon for å sette båndtvang på unger, men tviler det går igjennom. Angrep av hund er en høyst reell problemstilling, og at dere ikke klarer å sette dere inn i det/respektere at dere bor i et land hvor det alltid vil være mennesker som er redd hunder er ikke vårt problem. Anonymous poster hash: bdfa5...50b
Tipp topp Skrevet 20. april 2014 #103 Skrevet 20. april 2014 Ja jeg har lest loven og der står det: § 6. Sikring av hund ved båndtvang m.m. I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt, slik at ikke den kan jage eller skade storfe, sau, geit, fjærfe, rein, hest eller vilt, herunder viltets egg, reir og bo. Hvorfor er dette da så vanskelig å forstå for mange hundeeiere? Og nei, det er ikke slik st man fritt kan velge hvlke lover man skal følge og ignorere de man ikke liker. Og det spiller ingen rolle om loven er laget for å beskytte andre dyr eller de som er redd hunder, den skal uansett følges.
monson Skrevet 20. april 2014 #104 Skrevet 20. april 2014 Hundeeiere som driter i båndtvangen burde vært bøtelagt etter min mening. Jeg har ikke hund, og vil heller ike ha løse hunder byksende imot meg når jeg er på tur. og jeg vil ikke ha unger utenfor gjerdet der jeg bor som skremmer bikkjene mine, kaster steiner, pinner, snø osv. PASS PÅ UNGENE DERES!! Så passer jeg på bikkjene mine! les reglene for båndtvang før dere sier noe!!! Anonymous poster hash: a2bdf...8db Anonymous poster hash: bdfa5...50b jeg mener det seriøst!! er så mange slemme unger som ikke lærer å respektere dyr! det er også liv og de føler smerte... Anonymous poster hash: a2bdf...8db Hadde faktisk en episode i går selv. 3 voksne og 5 barn kom gående på tur forbi tomta vår i går kveld. Da de så hundene gjennom gjerdet begynte ungene å "bjeffe" og lage ulelyder, og da svarte selvfølgelig den ene hunden. Ungene lo og fortsatte med det de holdt på med, uten at de voksne sa noe???Er det rart unger blir ufordragelige? sånt sier jeg ifra om ille er greit. Da blir foreldrene litt flaue og begynner å snakke til ungen sin..
mamma_til_verdens_beste Skrevet 20. april 2014 #105 Skrevet 20. april 2014 Hundeeiere som driter i båndtvangen burde vært bøtelagt etter min mening. Jeg har ikke hund, og vil heller ike ha løse hunder byksende imot meg når jeg er på tur. og jeg vil ikke ha unger utenfor gjerdet der jeg bor som skremmer bikkjene mine, kaster steiner, pinner, snø osv. PASS PÅ UNGENE DERES!! Så passer jeg på bikkjene mine! les reglene for båndtvang før dere sier noe!!! Anonymous poster hash: a2bdf...8db Anonymous poster hash: bdfa5...50b jeg mener det seriøst!! er så mange slemme unger som ikke lærer å respektere dyr! det er også liv og de føler smerte... Anonymous poster hash: a2bdf...8db Hadde faktisk en episode i går selv. 3 voksne og 5 barn kom gående på tur forbi tomta vår i går kveld. Da de så hundene gjennom gjerdet begynte ungene å "bjeffe" og lage ulelyder, og da svarte selvfølgelig den ene hunden. Ungene lo og fortsatte med det de holdt på med, uten at de voksne sa noe??? Er det rart unger blir ufordragelige? Jada, jada. Faktum er likevel at selv om dere bikkjeeiere setter hunder over mennesker, som er det ikke slik samfunnet er laget. Båndtvang er båndtvang. Dere kan jo gjerne sette i gang en aksjon for å sette båndtvang på unger, men tviler det går igjennom. Angrep av hund er en høyst reell problemstilling, og at dere ikke klarer å sette dere inn i det/respektere at dere bor i et land hvor det alltid vil være mennesker som er redd hunder er ikke vårt problem. Anonymous poster hash: bdfa5...50b Heldigvis er det ikke mitt problem heller at folk er redd hunder Barn er barn, og man får ikke gjort noe med det. Men når jeg ser hvordan foreldres holdninger føres over på barna så er det ganske skremmende... Foreldre som virkelig hater hunder (eller andre dyr) fører det fort over på barna sine, og det synes jeg er synd.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #106 Skrevet 20. april 2014 Heldigvis er det ikke mitt problem heller at folk er redd hunder Åh, jeg blir så sliten og matt av folk som deg. Bikkjeeiere er virkelig en egen rase. Anonymous poster hash: bdfa5...50b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #107 Skrevet 20. april 2014 Unnskyld meg, men skal ALLE hunder i Norge holdes i bånd, fordi at det finnes mennesker med psykiske problemer som ikke tåler hunder???Jobb heller med angsten, i stedet for å la det gå utover friheten til hunden. Anonymous poster hash: 53110...f62 Jeg er ikke redd for hunder, men synes de er ekle dyr og jeg kan ikke begripe hvorfor noen ønsker å la slike skapninger boltre seg i både seng, sofa og på kjøkken. Hunder spiser annen hundedritt, de slikker andre hunder bak og for ikke å snakke om hvor ekkelt det er med stadige hundehår i maten. Jeg har sluttet å si ja til invitasjoner fra de med hund fordi det alltid ender med svære hundehår som setter seg fast i halsen min. Så ja, om dere absolutt må ha disse dyrene med dere så ha dem i bånd, det er ikke alle som synes de er så søte. Og for ikke å snakke om allergikere som plages av alle disse dyrene overalt. Anonymous poster hash: d05e6...f5e
mamma_til_verdens_beste Skrevet 20. april 2014 #108 Skrevet 20. april 2014 Heldigvis er det ikke mitt problem heller at folk er redd hunder Åh, jeg blir så sliten og matt av folk som deg. Bikkjeeiere er virkelig en egen rase. Anonymous poster hash: bdfa5...50b Jo, men seriøst, det er jo ikke mitt problem? Er det vel? Jeg liker hunder jeg, de er ikke til fare for noen andre. Hvorfor skal det være mitt problem at en liten andel av befolkningen er redd? At folk er allergiske er en annen sak, da kan de på en måte ikke komme hjem til oss, for da blir de sannsynligvis dårlige. Hjemme hos oss går hundene våre bort til besøkende, men ute på tur går de ikke bort til fremmede.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #109 Skrevet 20. april 2014 Heldigvis er det ikke mitt problem heller at folk er redd hunder Åh, jeg blir så sliten og matt av folk som deg. Bikkjeeiere er virkelig en egen rase. Anonymous poster hash: bdfa5...50b Jo, men seriøst, det er jo ikke mitt problem? Er det vel? Jeg liker hunder jeg, de er ikke til fare for noen andre. Hvorfor skal det være mitt problem at en liten andel av befolkningen er redd? At folk er allergiske er en annen sak, da kan de på en måte ikke komme hjem til oss, for da blir de sannsynligvis dårlige. Hjemme hos oss går hundene våre bort til besøkende, men ute på tur går de ikke bort til fremmede. Hunder er ikke til fare for noen? Haha, ja, ok. Anonymous poster hash: bdfa5...50b
mamma_til_verdens_beste Skrevet 20. april 2014 #110 Skrevet 20. april 2014 Heldigvis er det ikke mitt problem heller at folk er redd hunder Åh, jeg blir så sliten og matt av folk som deg. Bikkjeeiere er virkelig en egen rase. Anonymous poster hash: bdfa5...50b Jo, men seriøst, det er jo ikke mitt problem? Er det vel? Jeg liker hunder jeg, de er ikke til fare for noen andre. Hvorfor skal det være mitt problem at en liten andel av befolkningen er redd? At folk er allergiske er en annen sak, da kan de på en måte ikke komme hjem til oss, for da blir de sannsynligvis dårlige. Hjemme hos oss går hundene våre bort til besøkende, men ute på tur går de ikke bort til fremmede. Hunder er ikke til fare for noen? Haha, ja, ok. Anonymous poster hash: bdfa5...50b Mente å skrive VÅRE hunder, det burde du forstått... Men nå er det faktisk bare et fåtall hunder som er til fare for mennesker da, med tanke på hvor mange hunder som finnes.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #111 Skrevet 20. april 2014 Heldigvis er det ikke mitt problem heller at folk er redd hunder Åh, jeg blir så sliten og matt av folk som deg. Bikkjeeiere er virkelig en egen rase. Anonymous poster hash: bdfa5...50b Jo, men seriøst, det er jo ikke mitt problem? Er det vel? Jeg liker hunder jeg, de er ikke til fare for noen andre. Hvorfor skal det være mitt problem at en liten andel av befolkningen er redd? At folk er allergiske er en annen sak, da kan de på en måte ikke komme hjem til oss, for da blir de sannsynligvis dårlige. Hjemme hos oss går hundene våre bort til besøkende, men ute på tur går de ikke bort til fremmede. Hunder er ikke til fare for noen? Haha, ja, ok. Anonymous poster hash: bdfa5...50b Mente å skrive VÅRE hunder, det burde du forstått... Men nå er det faktisk bare et fåtall hunder som er til fare for mennesker da, med tanke på hvor mange hunder som finnes. I USA trenger 1000 mennesker behandling pga hundebitt hver eneste dag. I Norge har man ikke oversikt på samme måten, men i 2011 ble 433 mennesker behandlet for hundebitt bare i Oslo. Hunder ER farlige. At du setter hunder over mennesker er bare trist. Anonymous poster hash: bdfa5...50b
ønskerbebis Skrevet 20. april 2014 #112 Skrevet 20. april 2014 Ja skiltet kan du nok sette opp, men om det er så mange som bryr seg om det er jo en annen sak. Her har vi 4 store hunder og de går alltid løse, å ja vi har kontroll på de. At noen nevrotiske mødre er redd for hunder og overfører dette til sine barn er ikke vårt problem altså. Anonymous poster hash: ac519...a0f Håper du kommer i nærheten av oss da Vi skyter nemlig løse bikkjer, uansett om eieren er der eller ei Anonymous poster hash: bdfa5...50b . Er du syk eller??? Tenk om hunden har stukket av ved en feil også skyter du den?? Syke, syke menneske.... Jeg har alltid hunden i bånd, men kan selvfølgelig være uheldig og skje at de stikker av ut døra når jeg er inn og ut osv.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #113 Skrevet 20. april 2014 Ja skiltet kan du nok sette opp, men om det er så mange som bryr seg om det er jo en annen sak. Her har vi 4 store hunder og de går alltid løse, å ja vi har kontroll på de. At noen nevrotiske mødre er redd for hunder og overfører dette til sine barn er ikke vårt problem altså. Anonymous poster hash: ac519...a0f Håper du kommer i nærheten av oss da Vi skyter nemlig løse bikkjer, uansett om eieren er der eller ei Anonymous poster hash: bdfa5...50b . Er du syk eller??? Tenk om hunden har stukket av ved en feil også skyter du den?? Syke, syke menneske.... Jeg har alltid hunden i bånd, men kan selvfølgelig være uheldig og skje at de stikker av ut døra når jeg er inn og ut osv. Nei, men jeg må beskytte sauene, hønene, kattene og vår egen hund, så om bikkjer springer rundt så beskytter vi. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: bdfa5...50b
Hjertefru Skrevet 21. april 2014 #114 Skrevet 21. april 2014 Det jeg reagerer på er at de som ikke er hundefolk ev er redde for hunder, at de ikke lærer barna sine hvordan de skal forholde seg til hund på en slik måte at risikoen for at noe skjer minimeres. Men neida, ungene til disse folka springer etter hunden, slår med pinner og roper. Store barn som går på skolen. Hvis de mener hunder er så farlige, hvorfor i h.... Kan de ikke lære barna sine hvordan man oppfører seg mot en hund??
Hjertefru Skrevet 21. april 2014 #115 Skrevet 21. april 2014 Også må jeg si at jeg skjønner at hundeeiere blir provosert av de som snakker om å skyte løse hunder uansett. Regner med at det blir sagt kun for å provosere, har hund selv men prøver å forholde meg til lover og regler, men dyr kan jo alltids stikke av. Setter ikke hunden min over mennesker, men synes hun må få røre seg litt når det ikke er båndtvang. Nå er vi heldige og har en stor landeiendom der hun kan bevege seg relativt fritt hele året.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #116 Skrevet 21. april 2014 Har hund, en ganske stor og en ganske liten. Når jeg bestemte meg for å anskaffe disse godtok jeg samtidig at det innebærer ansvar og at jeg må følge norsk lov. Trenger ikke være rakettforsker for det. Har man hund følger man båndtvangen, uansett størrelse og lydighet på dyret, værre er det ikke. Anonymous poster hash: 61a20...336
*Miss Marple* Skrevet 21. april 2014 #117 Skrevet 21. april 2014 Jeg er ikke redd alle hunder, men når jeg møter de uten bånd og eieren langt bak blir jeg utrygg, ikke minst hvis jeg har barn med meg. At eieren kommer halsende etter og forsikrer om at den er ikke farlig altså, den vil bare hilse på, er ikke godt nok! Jeg skjønner ikke at det skal de så vanskelig å ta hensyn til de menneskene man har rundt seg i samfunnet? Hva med å vise litt omtanke og respekt i stede for å være paragrafrytter og rope høyest om hvilke RETTIGHETER man har? Anskaffer man seg kjæledyr forplikter man seg også til å følge de regler som til enhver tid gjelder. Det er jo ikke snilt gjort mot dyret heller å sette det i situasjoner hvor det kan bli skremt eller skadet. Mannen og jeg var på tur på en skogsvei (heldigvis uten barn) da det kom en stor hund og rett og slett gikk til angrep på oss, helt umotivert. Vi kom kanskje brått på den, men vi ante jo ikke at den var der. Hadde det ikke et for at mannen er vant til å reagere raskt og først fikk spent den vekk og så fikk tak i en stokk å holde den på avstand med er det ikke lett å si hvordan det hadde gått. Eieren kom like etter og ble ganske spak da vi informerte om at vi kom til å anmelde han. Tenk hvis det hadde skjedd en barnefamilie! Jeg forventer at dyreeiere viser hensyn til de av oss som har valg å ikke anskaffe oss dyr, så får vi vise respekt og hensyn for dyrene i den andre enden. Selv om jeg ikke er veldig glad i dyr selv, er jeg aldri slem mot dem. Selvsagt!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #118 Skrevet 21. april 2014 Ja skiltet kan du nok sette opp, men om det er så mange som bryr seg om det er jo en annen sak. Her har vi 4 store hunder og de går alltid løse, å ja vi har kontroll på de. At noen nevrotiske mødre er redd for hunder og overfører dette til sine barn er ikke vårt problem altså. Anonymous poster hash: ac519...a0f Håper du kommer i nærheten av oss da Vi skyter nemlig løse bikkjer, uansett om eieren er der eller ei Anonymous poster hash: bdfa5...50b Fy faen for et ekkelt og kvalmt menneske du er!!!.. hadde du gjort noe mot min hund kan jeg love deg at ingen av dere hadde vært trygge.. og jeg er ikke den eneste hunde eieren som tenker slikt.. så for all del foetsett slik.. noen tar dere til slutt uansett.. Hehe, er JEG et ekkelt menneske? Kjære deg, jeg bor på et småbruk med sauer, og jeg kan ikke ha hunder rundt dyrene mine, etter at sauer har blitt skambitt av nettopp hundeeiere som bedyrer at hundene er så jævla greie. Hold bikkja di i bånd, så går det nok veldig greit! Anonymous poster hash: bdfa5...50b Ja, du er det! Anonymous poster hash: bc273...75d
Hjertefru Skrevet 21. april 2014 #119 Skrevet 21. april 2014 Det er sagt over her at hundeeiere må ta hensyn til de som ikke har valgt å ha hund. Ja selvfølgelig må vi det. Men de må også ta innover seg at hundene er en art skapt av oss mennesker, og er helt prisgitt oss. Hund og menneske har en titusen år lang historie av gjensidig avgengighet bak oss. Noen av oss er fortsatt avhengig av å ha en hund for å trives. Min mann er en av dem. Hunder er en del av samfunnet, så de blir dere faktisk ikke kvitt. Dere som ikke har hund har derfor et medansvar for at forholdet menneske/hund går mest mulig knirkefritt. Derfor syns jeg det er rart at så mange foreldre gir blaffen i å lære barna hvordan vi oppfører oss både når hunden er i band og løs. Ikke minst når den er bundet fast. Burde være en selvsagt del av oppdragelsen, på linje med å lære ungene å oppføre seg i trafikken. Både biler og hunder er kommet for å bli, (men biler er desidert farligst).
Ugl@ ruger... Skrevet 21. april 2014 #120 Skrevet 21. april 2014 Har selv hund og lar ham kun løpe fritt inne på vår tomt som er inngjerdet, ikke for å beskytte andre mot ham ( ministyrrase) men for å beskytte ham mot feks andre fremmede hunder. Blir forbanna når folk slipper løs de svære kjøterene sine. De er dyr og man har aldri 100% kobtroll samme f...hva man selv tror. Jeg er ikke redd hunder, had større hund tidligere, men jeg foretrekker å selv velge hvilke hunder jeg og min hund vil hilse på.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #121 Skrevet 21. april 2014 Jeg har fått 3 hunder avlivet fordi de har vært løse og 4 hunder ble begjært omplassert av politiet. Jeg ringer politiet hver gang jeg ser løse hunder og smører tjukt på så hunden enten blir avlivet eller omplassert. Det er til pass for ubrukelige hundeeiere! Anonymous poster hash: bec03...7e3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #122 Skrevet 21. april 2014 Man må ha kontroll på hunden når det ikke er båndtvang? Vil det si at all jakt med løshund er forbudt? Anonymous poster hash: 99824...dba
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #123 Skrevet 21. april 2014 Jeg har fått 3 hunder avlivet fordi de har vært løse og 4 hunder ble begjært omplassert av politiet. Jeg ringer politiet hver gang jeg ser løse hunder og smører tjukt på så hunden enten blir avlivet eller omplassert. Det er til pass for ubrukelige hundeeiere! Anonymous poster hash: bec03...7e3 Og dette gir deg en slags tilfredstillelse? Du virker ikke helt normal i hodet ditt.. Anonymous poster hash: 99824...dba
Hjertefru Skrevet 21. april 2014 #124 Skrevet 21. april 2014 Jeg har fått 3 hunder avlivet fordi de har vært løse og 4 hunder ble begjært omplassert av politiet. Jeg ringer politiet hver gang jeg ser løse hunder og smører tjukt på så hunden enten blir avlivet eller omplassert. Det er til pass for ubrukelige hundeeiere!Anonymous poster hash: bec03...7e3 Og dette gir deg en slags tilfredstillelse? Du virker ikke helt normal i hodet ditt..Anonymous poster hash: 99824...dba Dette er jo bare tull og provokasjon. Ingen hunder blir avlivet kun fordi de har vært løse.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2014 #125 Skrevet 21. april 2014 Man må ha kontroll på hunden når det ikke er båndtvang? Vil det si at all jakt med løshund er forbudt? Anonymous poster hash: 99824...dba Jakthunder skal være så godt trente at det ikke blir et problem. Har du ikke kontroll på jakthunden din er den ikke klar til å bli med på jakt. Akkurat som med gjeterbikkjer, de er godt trente, superlydige og hører på den minste kommando gitt av eier. Gjør de ikke dette er de rett og slett ikke klar til å være med løs blant sauer. Disse gjeter gjerne på andre dyr også, så å ha dem løse er ikke alltid trygt om instinktene er sterke. Jeg kan ikke mye om bikkjer, jeg lærer ungene mine til å ignorere hunder. Jeg er ikke interessert i nærkontakt, og jeg forteller ungene at fremmede dyr skal vi ikke ta på. Selv ikke om eieren sier det er ok, for jeg stoler ikke på at eierne alltid sier sannheten. Anonymous poster hash: 37286...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå