Serepta Skrevet 20. april 2014 #76 Skrevet 20. april 2014 Hunder skal holdes i bånd der det er båndtvang ja. Alle hunder i det området. Ferdig diskusjon.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #77 Skrevet 20. april 2014 Men jeg kan ikke trene andres hunder, og min hest liker ikke hunder. At andre har bikkjer som ser på hesten min som et digert tyggebein er et problem, og her snakker vi ikke bare svære bikkjer. Har opplevd tre chiuauaer eller hvordan det staves, som beinfløy innimellom beina til gampen, og at de kom fra det uten en skramme er et fordømt mirakel. Da skjelte jeg ut hundeeieren etter noter, og SÅ fatta jeg galopp og kom meg vekk fra den gærne gjengen. Anonymous poster hash: 37286...b16
monson Skrevet 20. april 2014 #78 Skrevet 20. april 2014 Nå må du ikke blande anonyme her, jeg er hun med hesten. Jeg har sett meg lei på at hunder hopper etter hesten og "gjeter" eller hva pokker det heter, bjeffer og hisser seg opp. Eieren er gjerne hundre meter bak, og når "Passopp" da ikke kommer når de roper, hva skal man gjøre? Det er litt av en jobb å holde igjen en hest som blir sint og vil forsvare seg, lettere for meg å bare slippe tømmene og la den forsvare seg. Anonymous poster hash: 37286...b16 hester løper vekke om de har muligheten. Så nestegang kan du vel bare springe fra da.. har hatt og holdt på med hest iaaange år. Og jeg har aldri opplevd noen plager med hund ogbhest i marka. Og jeg har heldigvis aldri opplevd at en hest faktisk har sparket en hund eller. Og jeg har lært hunden min til å vær redd hester hehe og hadde han løs med en illsint islending som virkelig ikke liker hunder:p det gjorde susen for min hund hvertfall:) Hva med å bare ha bikkja di i bånd?? Anonymous poster hash: bdfa5...50b herregud... les da!! Jeg har IKKE hunden min løs!...
*Miss Marple* Skrevet 20. april 2014 #79 Skrevet 20. april 2014 Ja skiltet kan du nok sette opp, men om det er så mange som bryr seg om det er jo en annen sak. Her har vi 4 store hunder og de går alltid løse, å ja vi har kontroll på de. At noen nevrotiske mødre er redd for hunder og overfører dette til sine barn er ikke vårt problem altså. Anonymous poster hash: ac519...a0f Angst er noe irrasjonelt, det vet de som har det. Selv er jeg livredd edderkopper, og begynner å hyperventilere av synet på en. Det samme gjelder de som er redde for hunder. Hvorfor ikke vise hensyn? Anonymous poster hash: e3a06...6bf Man kan gjerne si at en frykt for edderkopper her i Norge er irrasjonelt, men hunder biter og dreper flere mennesker i året. Jeg har nesten blitt bitt i ansiktet av en hund, helt uprovosert. Etter dette er jeg livredd hunder, og fly forbannet på idiotiske hundeeiere som tror verden snurrer rundt beistet deres. Hold hunder i bånd! Ble nesten bitt i ansiktet. Haha herregud så traumatisk.. E du seriøs nå? Har du så lite forståelse for andre menneskers opplevelser?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #80 Skrevet 20. april 2014 Nå må du ikke blande anonyme her, jeg er hun med hesten. Jeg har sett meg lei på at hunder hopper etter hesten og "gjeter" eller hva pokker det heter, bjeffer og hisser seg opp. Eieren er gjerne hundre meter bak, og når "Passopp" da ikke kommer når de roper, hva skal man gjøre? Det er litt av en jobb å holde igjen en hest som blir sint og vil forsvare seg, lettere for meg å bare slippe tømmene og la den forsvare seg. Anonymous poster hash: 37286...b16 hester løper vekke om de har muligheten. Så nestegang kan du vel bare springe fra da.. har hatt og holdt på med hest iaaange år. Og jeg har aldri opplevd noen plager med hund ogbhest i marka. Og jeg har heldigvis aldri opplevd at en hest faktisk har sparket en hund eller. Og jeg har lært hunden min til å vær redd hester hehe og hadde han løs med en illsint islending som virkelig ikke liker hunder:p det gjorde susen for min hund hvertfall:) Hva med å bare ha bikkja di i bånd?? Anonymous poster hash: bdfa5...50b herregud... les da!! Jeg har IKKE hunden min løs!... Du ser jo ut til å mene at det er bedre å la bikkja være løs, og heller risikere at en stor hest løper av gårde i panikk. Hundeeiere tror virkelig at verden spinner rundt deres kjøter! Helt utrolig! Anonymous poster hash: bdfa5...50b
monson Skrevet 20. april 2014 #81 Skrevet 20. april 2014 Men jeg kan ikke trene andres hunder, og min hest liker ikke hunder. At andre har bikkjer som ser på hesten min som et digert tyggebein er et problem, og her snakker vi ikke bare svære bikkjer. Har opplevd tre chiuauaer eller hvordan det staves, som beinfløy innimellom beina til gampen, og at de kom fra det uten en skramme er et fordømt mirakel. Da skjelte jeg ut hundeeieren etter noter, og SÅ fatta jeg galopp og kom meg vekk fra den gærne gjengen. Anonymous poster hash: 37286...b16 Ja. Poenget mitt er at hester flykter isteden for å gå i kamp. Veldig enkelt egentlig..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #82 Skrevet 20. april 2014 Unnskyld meg, men skal ALLE hunder i Norge holdes i bånd, fordi at det finnes mennesker med psykiske problemer som ikke tåler hunder??? Jobb heller med angsten, i stedet for å la det gå utover friheten til hunden. Anonymous poster hash: 53110...f62 Psykiske problemer faktisk Nei, hunder skal være i bånd ikke bare pga fare for mennesker, men andre dyr. Det er jo et problem som sitter oppi hodet om man er livredd alle hunder. "alle menn må holde seg inne etter kl 23 liksom, for jeg er redd for å gå ut i mørket i tilfelle jeg møter på en skummel mann som skal voldta meg". Anonymous poster hash: 53110...f62
Katteskinnet Skrevet 20. april 2014 #83 Skrevet 20. april 2014 Unnskyld meg, men skal ALLE hunder i Norge holdes i bånd, fordi at det finnes mennesker med psykiske problemer som ikke tåler hunder??? Jobb heller med angsten, i stedet for å la det gå utover friheten til hunden. Anonymous poster hash: 53110...f62 Psykiske problemer faktisk Nei, hunder skal være i bånd ikke bare pga fare for mennesker, men andre dyr. Det er jo et problem som sitter oppi hodet om man er livredd alle hunder. "alle menn må holde seg inne etter kl 23 liksom, for jeg er redd for å gå ut i mørket i tilfelle jeg møter på en skummel mann som skal voldta meg". Anonymous poster hash: 53110...f62 Jeg har aldri sagt jeg er livredd alle hunder. Jeg sier jeg er redd store hunder som løper løs og som kommer løpende mot meg. På lik linje som jeg hadde blitt redd om en diger mann sprang etter meg. Dessverre kan man ikke ha båndtvang på alle skumle og store menn som løper mot kvinnfolk, men hunder SKAL ETTER LOVEN være i bånd. Er det veldig vanskelig å forstå?
mamma_til_verdens_beste Skrevet 20. april 2014 #84 Skrevet 20. april 2014 Men jeg kan ikke trene andres hunder, og min hest liker ikke hunder. At andre har bikkjer som ser på hesten min som et digert tyggebein er et problem, og her snakker vi ikke bare svære bikkjer. Har opplevd tre chiuauaer eller hvordan det staves, som beinfløy innimellom beina til gampen, og at de kom fra det uten en skramme er et fordømt mirakel. Da skjelte jeg ut hundeeieren etter noter, og SÅ fatta jeg galopp og kom meg vekk fra den gærne gjengen. Anonymous poster hash: 37286...b16 Ja. Poenget mitt er at hester flykter isteden for å gå i kamp. Veldig enkelt egentlig.. På samme måte som det finnes ustabile hunder, katter og andre dyr, så finnes det faktisk ustabile hester også. Hester som løper etter/sparker hunder, biter mennesker osv. Jeg møtte senest i går en litt ubehagelig hest som skulle dytte oss vekk. Hvis et dyr på 1/2 tonn slår seg vrang, så har du virkelig ikke sjans.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #85 Skrevet 20. april 2014 Hehe, ikke alle hester løper vekk nei. Mange er dårlig trent og dundrer lett ned folk og dyr hvis man står i veien. Vet ikke hva som er verst, å bli overkjørt av en hest eller få 20 sting i foten av hundebitt. VET det gjør vondt å bli nedrent av hest, har heldigvis til gode å bli gnafset på av hund. Anonymous poster hash: 37286...b16
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #86 Skrevet 20. april 2014 Unnskyld meg, men skal ALLE hunder i Norge holdes i bånd, fordi at det finnes mennesker med psykiske problemer som ikke tåler hunder??? Jobb heller med angsten, i stedet for å la det gå utover friheten til hunden. Anonymous poster hash: 53110...f62 Psykiske problemer faktisk Nei, hunder skal være i bånd ikke bare pga fare for mennesker, men andre dyr. Det er jo et problem som sitter oppi hodet om man er livredd alle hunder. "alle menn må holde seg inne etter kl 23 liksom, for jeg er redd for å gå ut i mørket i tilfelle jeg møter på en skummel mann som skal voldta meg". Anonymous poster hash: 53110...f62 Jeg har aldri sagt jeg er livredd alle hunder. Jeg sier jeg er redd store hunder som løper løs og som kommer løpende mot meg. På lik linje som jeg hadde blitt redd om en diger mann sprang etter meg. Dessverre kan man ikke ha båndtvang på alle skumle og store menn som løper mot kvinnfolk, men hunder SKAL ETTER LOVEN være i bånd. Er det veldig vanskelig å forstå? Det er ikke båndtvang i alle kommuner hele året, og utenfor båndtvang tid så kan man ha hunden sin løs når man har kontroll på den. Man skal ETTER LOVEN ikke kjøre fortere enn fartsgrensen, ikke drikke alkohol om man er under 18 år, ikke kjøpe mer enn kvota i utlandet osv også..... Mon tro om alle dere hundehatere forholder dere til dette. Anonymous poster hash: 53110...f62
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #87 Skrevet 20. april 2014 Men jeg kan ikke trene andres hunder, og min hest liker ikke hunder. At andre har bikkjer som ser på hesten min som et digert tyggebein er et problem, og her snakker vi ikke bare svære bikkjer. Har opplevd tre chiuauaer eller hvordan det staves, som beinfløy innimellom beina til gampen, og at de kom fra det uten en skramme er et fordømt mirakel. Da skjelte jeg ut hundeeieren etter noter, og SÅ fatta jeg galopp og kom meg vekk fra den gærne gjengen. Anonymous poster hash: 37286...b16 Ja. Poenget mitt er at hester flykter isteden for å gå i kamp. Veldig enkelt egentlig.. På samme måte som det finnes ustabile hunder, katter og andre dyr, så finnes det faktisk ustabile hester også. Hester som løper etter/sparker hunder, biter mennesker osv. Jeg møtte senest i går en litt ubehagelig hest som skulle dytte oss vekk. Hvis et dyr på 1/2 tonn slår seg vrang, så har du virkelig ikke sjans. Og akkurat derfor skal ikke hunder og hester gå løst uten tilsyn. Anonymous poster hash: bdfa5...50b
monson Skrevet 20. april 2014 #88 Skrevet 20. april 2014 Men jeg kan ikke trene andres hunder, og min hest liker ikke hunder. At andre har bikkjer som ser på hesten min som et digert tyggebein er et problem, og her snakker vi ikke bare svære bikkjer. Har opplevd tre chiuauaer eller hvordan det staves, som beinfløy innimellom beina til gampen, og at de kom fra det uten en skramme er et fordømt mirakel. Da skjelte jeg ut hundeeieren etter noter, og SÅ fatta jeg galopp og kom meg vekk fra den gærne gjengen. Anonymous poster hash: 37286...b16 Ja. Poenget mitt er at hester flykter isteden for å gå i kamp. Veldig enkelt egentlig.. På samme måte som det finnes ustabile hunder, katter og andre dyr, så finnes det faktisk ustabile hester også. Hester som løper etter/sparker hunder, biter mennesker osv. Jeg møtte senest i går en litt ubehagelig hest som skulle dytte oss vekk. Hvis et dyr på 1/2 tonn slår seg vrang, så har du virkelig ikke sjans. Godt poeng.. nå har jeg holdt på med hest i mange år. Og vet at med hester. Om de har bestemt seg for noe så har vi mennesker ikke sjans.. så igrunn så burde hestene holde seg til stallene og ridebanen.. for de kan springe ned folk å dyr i marka..
Katteskinnet Skrevet 20. april 2014 #89 Skrevet 20. april 2014 Unnskyld meg, men skal ALLE hunder i Norge holdes i bånd, fordi at det finnes mennesker med psykiske problemer som ikke tåler hunder??? Jobb heller med angsten, i stedet for å la det gå utover friheten til hunden. Anonymous poster hash: 53110...f62 Psykiske problemer faktisk Nei, hunder skal være i bånd ikke bare pga fare for mennesker, men andre dyr. Det er jo et problem som sitter oppi hodet om man er livredd alle hunder. "alle menn må holde seg inne etter kl 23 liksom, for jeg er redd for å gå ut i mørket i tilfelle jeg møter på en skummel mann som skal voldta meg". Anonymous poster hash: 53110...f62 Jeg har aldri sagt jeg er livredd alle hunder. Jeg sier jeg er redd store hunder som løper løs og som kommer løpende mot meg. På lik linje som jeg hadde blitt redd om en diger mann sprang etter meg. Dessverre kan man ikke ha båndtvang på alle skumle og store menn som løper mot kvinnfolk, men hunder SKAL ETTER LOVEN være i bånd. Er det veldig vanskelig å forstå? Det er ikke båndtvang i alle kommuner hele året, og utenfor båndtvang tid så kan man ha hunden sin løs når man har kontroll på den. Man skal ETTER LOVEN ikke kjøre fortere enn fartsgrensen, ikke drikke alkohol om man er under 18 år, ikke kjøpe mer enn kvota i utlandet osv også..... Mon tro om alle dere hundehatere forholder dere til dette. Anonymous poster hash: 53110...f62 Selvfølgelig følger jeg loven. Drikker ikke, smugler ikke og har ikke bil siden jeg bor midt i en storby. Noe annet du lurer på?
Light of my life Skrevet 20. april 2014 #90 Skrevet 20. april 2014 For et utrolig lavmålsnivå det er på denne diskusjonen... HI: jeg skjønner at dette er et problem for deg, men det er nok fint lite du kan gjøre med det annet enn å flytte.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #91 Skrevet 20. april 2014 Jeg følger også loven. Er som sagt veldig sjeldent utenlands, bruker ikke penger på alkohol og røyk, kjøper ikke til mindreårige, og er pinlig nøyaktig på fartsgrensen de gangene jeg kjører. Hestejenta. Btw.. Ang. å holde hester kun på stallens område osv, som regel når man ikke blir skremt eller lignende er det et fåtall ryttere som tar seg en ridetur på hest de ikke har kontroll på. Ting kan skje, man kan falle av. Til og med da henger jeg som et slips i hesten, nettopp fordi jeg ikke VIL miste den. Jeg hadde aldri hatt hesten løs eller gått med den kun i grime på tur. Hodelag og bitt + et langt tau er sikkerhetstiltak jeg gjør dersom jeg går ved siden av hesten og ikke sitter oppå. For å ha bedre kontroll, og ikke skremme livet av folk som er redde, eller hvis hesten skvetter. Man kan aldri gardere seg helt, men man kan gjøre mye hvis man bare er bevisst på at det er dyr vi har med å gjøre. Ting kan skje. Anonymous poster hash: 37286...b16
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #92 Skrevet 20. april 2014 For et utrolig lavmålsnivå det er på denne diskusjonen... HI: jeg skjønner at dette er et problem for deg, men det er nok fint lite du kan gjøre med det annet enn å flytte. Hva er lavmål? Anonymous poster hash: bdfa5...50b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #93 Skrevet 20. april 2014 Hundeeiere som driter i båndtvangen burde vært bøtelagt etter min mening. Jeg har ikke hund, og vil heller ike ha løse hunder byksende imot meg når jeg er på tur. og jeg vil ikke ha unger utenfor gjerdet der jeg bor som skremmer bikkjene mine, kaster steiner, pinner, snø osv. PASS PÅ UNGENE DERES!! Så passer jeg på bikkjene mine! les reglene for båndtvang før dere sier noe!!! Anonymous poster hash: a2bdf...8db
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #94 Skrevet 20. april 2014 Hundeeiere som driter i båndtvangen burde vært bøtelagt etter min mening. Jeg har ikke hund, og vil heller ike ha løse hunder byksende imot meg når jeg er på tur. og jeg vil ikke ha unger utenfor gjerdet der jeg bor som skremmer bikkjene mine, kaster steiner, pinner, snø osv. PASS PÅ UNGENE DERES!! Så passer jeg på bikkjene mine! les reglene for båndtvang før dere sier noe!!! Anonymous poster hash: a2bdf...8db Anonymous poster hash: bdfa5...50b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #95 Skrevet 20. april 2014 Unnskyld meg, men skal ALLE hunder i Norge holdes i bånd, fordi at det finnes mennesker med psykiske problemer som ikke tåler hunder??? Jobb heller med angsten, i stedet for å la det gå utover friheten til hunden. Anonymous poster hash: 53110...f62 Psykiske problemer faktisk Nei, hunder skal være i bånd ikke bare pga fare for mennesker, men andre dyr. Det er jo et problem som sitter oppi hodet om man er livredd alle hunder. "alle menn må holde seg inne etter kl 23 liksom, for jeg er redd for å gå ut i mørket i tilfelle jeg møter på en skummel mann som skal voldta meg". Anonymous poster hash: 53110...f62 Jeg har aldri sagt jeg er livredd alle hunder. Jeg sier jeg er redd store hunder som løper løs og som kommer løpende mot meg. På lik linje som jeg hadde blitt redd om en diger mann sprang etter meg. Dessverre kan man ikke ha båndtvang på alle skumle og store menn som løper mot kvinnfolk, men hunder SKAL ETTER LOVEN være i bånd. Er det veldig vanskelig å forstå? det er ikke akkurat det det står i loven. les hundeloven!! Anonymous poster hash: a2bdf...8db
mamma_til_verdens_beste Skrevet 20. april 2014 #96 Skrevet 20. april 2014 Når jeg ser hvor mange mennesker som dreper og skader andre mennesker i rus og psykose, så synes jeg det er overraskende hvor redd folk er for hund egentlig.Vår verste fiende må virkelig være mennesker.Man skal for all del respektere hverandre, og jeg mener at man skal ha kontroll på den hunden man har løs, men at enkelte truer med å skyte hunden til folk, uten at den er til fare er jo virkelig sinnssykt.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #97 Skrevet 20. april 2014 Når jeg ser hvor mange mennesker som dreper og skader andre mennesker i rus og psykose, så synes jeg det er overraskende hvor redd folk er for hund egentlig. Vår verste fiende må virkelig være mennesker. Man skal for all del respektere hverandre, og jeg mener at man skal ha kontroll på den hunden man har løs, men at enkelte truer med å skyte hunden til folk, uten at den er til fare er jo virkelig sinnssykt. Jeg skyter bikkjer som er til fare for mine dyr. Så enkelt er det. Anonymous poster hash: bdfa5...50b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #98 Skrevet 20. april 2014 Hundeeiere som driter i båndtvangen burde vært bøtelagt etter min mening. Jeg har ikke hund, og vil heller ike ha løse hunder byksende imot meg når jeg er på tur. og jeg vil ikke ha unger utenfor gjerdet der jeg bor som skremmer bikkjene mine, kaster steiner, pinner, snø osv. PASS PÅ UNGENE DERES!! Så passer jeg på bikkjene mine! les reglene for båndtvang før dere sier noe!!! Anonymous poster hash: a2bdf...8db Anonymous poster hash: bdfa5...50b jeg mener det seriøst!! er så mange slemme unger som ikke lærer å respektere dyr! det er også liv og de føler smerte... Anonymous poster hash: a2bdf...8db
monson Skrevet 20. april 2014 #99 Skrevet 20. april 2014 Jeg følger også loven. Er som sagt veldig sjeldent utenlands, bruker ikke penger på alkohol og røyk, kjøper ikke til mindreårige, og er pinlig nøyaktig på fartsgrensen de gangene jeg kjører. Hestejenta. Btw.. Ang. å holde hester kun på stallens område osv, som regel når man ikke blir skremt eller lignende er det et fåtall ryttere som tar seg en ridetur på hest de ikke har kontroll på. Ting kan skje, man kan falle av. Til og med da henger jeg som et slips i hesten, nettopp fordi jeg ikke VIL miste den. Jeg hadde aldri hatt hesten løs eller gått med den kun i grime på tur. Hodelag og bitt + et langt tau er sikkerhetstiltak jeg gjør dersom jeg går ved siden av hesten og ikke sitter oppå. For å ha bedre kontroll, og ikke skremme livet av folk som er redde, eller hvis hesten skvetter. Man kan aldri gardere seg helt, men man kan gjøre mye hvis man bare er bevisst på at det er dyr vi har med å gjøre. Ting kan skje. Anonymous poster hash: 37286...b16 akkurat like "farlig" å ha en hund løs i marka også.. men jeg er ikke så Mongo i hodet at keg går rundt å jåper at hestene skal kun være i stallen eller ridehallen. For andre kan bli skadet av en hest i marka.For det kan skje høyst usannsynlig men det kan skje.man kan heller ikke gjemme hestene i stallen for det fimmes folk som går i skogen er redd hester. Det er slik tanke gangen burde være til hunder også. Jeg tror at båndtvang har fått folk som er litt redd hunder bli mere redd hunder. Fordi de tenker at det må være en grunn til båndtvang. Sjansen for at noe skjer er minimale..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #100 Skrevet 20. april 2014 Kontakt lensmann, kommunen og politikerene, og lokal avvisa. Stå på, ha aksjon! Anonymous poster hash: 1ae8d...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå