Gå til innhold

I hvilken uke pakka du fødebaggen? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal beg å pakke nå. Har allerede vært innlagt, og gubben pakka klær som var hans egne og no klær som ikke passer meg... Mannfolk.... Hehe

Jeg er i uke 30

Så jeg vil heller ha en bag stående...

Endret av Kattpus

Annonse

Jeg synes hele fødebagen er stress.. Tusen forskjellige ting som skal med i følge hundre forskjellige lister, jeg vet ikke hva jeg skal pakke nå.

Har begynt med litt klær til baby, men thats it.. jeg kan jo ikke ha toalettmappa og ladere ligge i baggen i flere uker.. og hva med frukt og brus, skal det bare ligge der?

Jeg er uke 38+1 så bør nok få fortgang i dette nå..

36+2, ikke pakket men vet hva jeg vil pakke. Stresser ikke med det. Vi har tross alt mange som kan hjelpe og vi skal ikke på sykehus på en øde øy, så hvis det er noe vi trenger så kan folk enten hente det hjemme for oss eller kjøpe det. Hva som er eller ikke er i baggen er nederst på min liste av bekymringer. Vil bare ha ungen ut frisk og rask :)

Jeg synes hele fødebagen er stress.. Tusen forskjellige ting som skal med i følge hundre forskjellige lister, jeg vet ikke hva jeg skal pakke nå.

Har begynt med litt klær til baby, men thats it.. jeg kan jo ikke ha toalettmappa og ladere ligge i baggen i flere uker.. og hva med frukt og brus, skal det bare ligge der?

Jeg er uke 38+1 så bør nok få fortgang i dette nå..

Jeg har kjøpt inn små reiseflasker av shampoo/ balsam, kroppssåpe osv. På den måten fikk jeg pakket toalettmappen klar også :)

Jeg er i dag 6 dager på overtid så for meg var det visst nok ikke noe stress med å få pakket klart i god tid, men men.. :P

Har pakket ferdig det som baby skal ha (teppe, hentesett osv..), også har jeg pakket ferdig det jeg trenger utav toalettsaker. Helsekort og kamera ligger også klart, men utover det så har det vært vanskelig å pakke klær, for jeg finner alltid ut at jeg plutselig skal bruke noe som er der. :S Er i uke 37 nå, så burde kanskje begynne tenke mer på å ha klær klart også..

Anonymous poster hash: 960be...ac2

Annonse

Har pakket rundt uke 35 med de andre, grunnet hyppige innleggelser på slutten som følge av preeclampsi. Så har begynt å pakke nå også, og tenker å ha bagen klart til 35 fullgåtte uker i neste uka ;) Stresser ikke så mye med innhold da jeg av erfaring vet hva jeg kommer til å bruke/ikke fra de forrige gangene. Så har ikke allverdens fjas som jeg leser at de fleste listene på netter har! Tull, i mine øyne ;) og babyens saker pakker jeg i egen strelleveske pga mine innleggelser de siste ukene. Bor nært sykehuset, så pappaen tar det med på første besøk etter fødselen :)

Er 34+3, og har begynt å lage lister :) begynner vel litt småpakking og innkjøp ila de neste to ukene. Bor langt unna sykehus, så det blir ikke aktuelt å reise hjem for å hente noe. Når fødselen er i gang, må de siste minuttene hjemme brukes til å gjøre klart for dyrepassere og eventuelle barnevakter om det faller på ukene våre første barn er her:)

Har begynt å skrive opp hva som skal pakkes og skal handle inn en del nå til uken. Jeg er 29+5 uker. Dette er fordi formen har vært litt begge deler og da vil jeg ha gjort mest mulig nå når jeg er mest mulig oppegående.

Jeg har pakket stellebagen til veslefrøkna klar og har så smått begynt å finne fram alle bestemortrusene til meg selv,hehe ;) Er 32+5 idag og kommer til å pakke ferdig bagen neste uke. Mest fordi vi har flere timer å kjøre til sykehuset tør ikke stole på at mannen skal pakke. Spes siden vi ikke har mulighet til å bare stikke hjemom for å hente det vi evt har glemt. Mat,ladere etc kan man jo alltids få mannen til å stoppe og kjøpe på vei til sykehuset siden han uansett må ha egen bil bak ambulansen. Kommer til å kjøpe litt reiseeffekter av shampo,såpe etc og pakke nå,resten kan mannen også sendes ut for å kjøpe etter fødsel om nødvendig :) Har en følelsr av å føde litt før tiden denne gangen med nummer tre..blir spennende å se :)

Tidligere har jeg pakket i typisk uke 38-39, men nå har jeg faktisk kjøpt ett og annet som skal i bagen i uke 31.

Mest fordi jeg av erfaring vil ha med purelan til brystvortene, tranebærjus til fødselen for å unngå blærekatarr og litt sånn småtteri som kan by på problemer å hoste opp spontant klokken ett om natta...

klær etc venter jeg med til nært termin, både størrelser og behov kan endres på den tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...