Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #1 Skrevet 19. april 2014 Synes litt synd på meg selv idag. Leverte barna til eksen på torsdag. Torsdagskvelden var jeg alene, var alene i hele går og i hele dag. Ser ikke ut som jeg får med meg noen til å finne på noe i kveld, alle er sammen med familiene sine. Godt unga kommer hjem i morgen.. Blir moro med 14 dager alene til sommeren Anonymous poster hash: 19ac1...6ab
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #2 Skrevet 19. april 2014 Huff ja jeg føler det på akkurat samme viset....vi er helt alene og blir ikke bedt til middag, besøk osv, kjempetrist syns jeg. Men men. Hadde du bodd i Lofoten så kunne vi sikkert ha holdt hverandre med selskap : ) Anonymous poster hash: b38e4...171
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #3 Skrevet 19. april 2014 Bor du i Oppland kan du komme til meg, jeg sitter også alene i kveld. Har sol, veranda, god mat og drikke :-) Anonymous poster hash: 654b0...ecb
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #4 Skrevet 19. april 2014 Sånn har jeg det og. Barna dro på onsdag, og kommer ikke hjem før på mandag. Holder på å bli sprø. Jeg har fått og mistet mange venner de siste årene, fordi jeg har barnefri ekstremt sjelden. Kan aldri være med på fester eller andre morsomme ting som skjer uten barn, og etter hvert blir man bare ikke invitert mer. Anonymous poster hash: 6a419...124
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #5 Skrevet 19. april 2014 Bor du i Oppland kan du komme til meg, jeg sitter også alene i kveld. Har sol, veranda, god mat og drikke :-) Anonymous poster hash: 654b0...ecb Jeg bor ikke i Oppland, men jeg må bare si: så snill du er!!! Anonymous poster hash: 5b487...76f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #6 Skrevet 19. april 2014 Jeg savner å være alene Anonymous poster hash: eb605...05f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #7 Skrevet 19. april 2014 Hva med å få gjort mye så du slipper å gjøre det når barna er hjemme? Sett på radioen eller god musikk! Lag middager til frysa. Fiskegrateng, lapskaus,sauser, supper osv. Frys ned og du har enkel middag når barna er hjemme! Vask huset! Rydd kottet, klesskap. Lag orden og system! Bestem deg for å kose deg alene. Sett deg ut i sola med en god bok! Gå en tur! Tren! Hva med å invitere noen på middag? Ellers lager du akkurat det du vil til deg selv, åpne en vin og kos deg! Bestemdeg for å nyte stillhet og ro. Bestem deg for å kose deg, ikke synes synd på deg selv. De 14 dagene i sommer kan du vel jobbe? Kanskje jobbe overtid for å få litt ekstra lønn eller bygge deg opp litt avspaseringstimer? Gå på stranden på ettermiddagene, gå turer osv. Heldige deg som har et par dager helt for deg selv av og til. Jeg misunner deg! :-) Anonymous poster hash: c24c1...315
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #8 Skrevet 19. april 2014 Hva med å få gjort mye så du slipper å gjøre det når barna er hjemme? Sett på radioen eller god musikk! Lag middager til frysa. Fiskegrateng, lapskaus,sauser, supper osv. Frys ned og du har enkel middag når barna er hjemme! Vask huset! Rydd kottet, klesskap. Lag orden og system! Bestem deg for å kose deg alene. Sett deg ut i sola med en god bok! Gå en tur! Tren! Hva med å invitere noen på middag? Ellers lager du akkurat det du vil til deg selv, åpne en vin og kos deg! Bestemdeg for å nyte stillhet og ro. Bestem deg for å kose deg, ikke synes synd på deg selv. De 14 dagene i sommer kan du vel jobbe? Kanskje jobbe overtid for å få litt ekstra lønn eller bygge deg opp litt avspaseringstimer? Gå på stranden på ettermiddagene, gå turer osv. Heldige deg som har et par dager helt for deg selv av og til. Jeg misunner deg! :-) Anonymous poster hash: c24c1...315 Misunner noen som må sende barna bort jevnlig og som åpenbart ikke trives med det? Snakk om å være nedlatende. Er alenemor på fulltid selv og bestandig vært alene 100%. Hadde også slitt veldig nå etter så mange år om jeg måtte sendt bort barnet! At du ønsker barnefri og ville misunt meg å miste jul/påsker og ellers mye av hverdagen til barna er bare en ting å gjøre med; skill deg! Anonymous poster hash: 5814f...788
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #9 Skrevet 19. april 2014 Tusen takk for snille svar . Joda, jeg syns det er godt å ha litt ungefri også når jeg er alene om alt ansvar for tre unger hele uka og alle hverdager. Det er voksenkontakt jeg savner. Det å ha noen å prate med, gjøre noe sammen med. Blir aldri invitert med på noe når barna er hjemme heller, men da er jeg ikke alene. Har nok av ting jeg må få gjort her, så er ikke det heller. Det er følelsen av å være helt alene uten noen å snakke med. Jaja, det går fort til i morgen, og nå skal jeg støvsuge før jeg skal ta meg et langt bad HI Anonymous poster hash: 19ac1...6ab
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #10 Skrevet 19. april 2014 Hvor bor du? Anonymous poster hash: edaac...795
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #11 Skrevet 19. april 2014 Jeg bor i Hedmark Anonymous poster hash: 19ac1...6ab
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #12 Skrevet 19. april 2014 Hva med å få gjort mye så du slipper å gjøre det når barna er hjemme? Sett på radioen eller god musikk! Lag middager til frysa. Fiskegrateng, lapskaus,sauser, supper osv. Frys ned og du har enkel middag når barna er hjemme! Vask huset! Rydd kottet, klesskap. Lag orden og system! Bestem deg for å kose deg alene. Sett deg ut i sola med en god bok! Gå en tur! Tren! Hva med å invitere noen på middag? Ellers lager du akkurat det du vil til deg selv, åpne en vin og kos deg! Bestemdeg for å nyte stillhet og ro. Bestem deg for å kose deg, ikke synes synd på deg selv. De 14 dagene i sommer kan du vel jobbe? Kanskje jobbe overtid for å få litt ekstra lønn eller bygge deg opp litt avspaseringstimer? Gå på stranden på ettermiddagene, gå turer osv. Heldige deg som har et par dager helt for deg selv av og til. Jeg misunner deg! :-) Anonymous poster hash: c24c1...315 Misunner noen som må sende barna bort jevnlig og som åpenbart ikke trives med det? Snakk om å være nedlatende. Er alenemor på fulltid selv og bestandig vært alene 100%. Hadde også slitt veldig nå etter så mange år om jeg måtte sendt bort barnet! At du ønsker barnefri og ville misunt meg å miste jul/påsker og ellers mye av hverdagen til barna er bare en ting å gjøre med; skill deg! Anonymous poster hash: 5814f...788 Seriøst? Av alt det positive hun kom med av forslag så valgte du å ta det slik? Tror du bør slå opp i ordboka på ordene nedlatende og misunnelig. Herregud!! Jeg har også vært alenemor 100%, og kunne godt i den tiden ønsket meg fri fra ungene noen timer/dager. HIs situasjon er slik at det er høytider/helligdager hun IKKE kan være sammen med ungene på, og da må det være lov til å gi gode forslag/en annen vinkling i stedet for at man sitter og føler seg nedfor/synd på seg selv i mange dager. Må si at svaret ditt er så langt utpå jordet som det er mulig å få det til!! Anonymous poster hash: 499fa...6a2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #13 Skrevet 19. april 2014 Hva med å få gjort mye så du slipper å gjøre det når barna er hjemme? Sett på radioen eller god musikk! Lag middager til frysa. Fiskegrateng, lapskaus,sauser, supper osv. Frys ned og du har enkel middag når barna er hjemme! Vask huset! Rydd kottet, klesskap. Lag orden og system! Bestem deg for å kose deg alene. Sett deg ut i sola med en god bok! Gå en tur! Tren! Hva med å invitere noen på middag? Ellers lager du akkurat det du vil til deg selv, åpne en vin og kos deg! Bestemdeg for å nyte stillhet og ro. Bestem deg for å kose deg, ikke synes synd på deg selv. De 14 dagene i sommer kan du vel jobbe? Kanskje jobbe overtid for å få litt ekstra lønn eller bygge deg opp litt avspaseringstimer? Gå på stranden på ettermiddagene, gå turer osv. Heldige deg som har et par dager helt for deg selv av og til. Jeg misunner deg! :-) Anonymous poster hash: c24c1...315 Misunner noen som må sende barna bort jevnlig og som åpenbart ikke trives med det?Snakk om å være nedlatende. Er alenemor på fulltid selv og bestandig vært alene 100%. Hadde også slitt veldig nå etter så mange år om jeg måtte sendt bort barnet! At du ønsker barnefri og ville misunt meg å miste jul/påsker og ellers mye av hverdagen til barna er bare en ting å gjøre med; skill deg! Anonymous poster hash: 5814f...788 Seriøst? Av alt det positive hun kom med av forslag så valgte du å ta det slik? Tror du bør slå opp i ordboka på ordene nedlatende og misunnelig. Herregud!! Jeg har også vært alenemor 100%, og kunne godt i den tiden ønsket meg fri fra ungene noen timer/dager. HIs situasjon er slik at det er høytider/helligdager hun IKKE kan være sammen med ungene på, og da må det være lov til å gi gode forslag/en annen vinkling i stedet for at man sitter og føler seg nedfor/synd på seg selv i mange dager. Må si at svaret ditt er så langt utpå jordet som det er mulig å få det til!! Anonymous poster hash: 499fa...6a2 Ja, det må du bare si- bryr meg rett i fletta. Anonymous poster hash: 5814f...788
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #14 Skrevet 19. april 2014 Jeg bor i Hedmark Anonymous poster hash: 19ac1...6ab hvor gammel er du? og hvor i hedmark? Anonymous poster hash: e2de6...f89
...gull... Skrevet 19. april 2014 #15 Skrevet 19. april 2014 Det er jo gjerne sånn at når man først har barnefri, så er kanskje ikke husarbeid og sånne ting det som står høyest på lista over ting man vil gjøre. Det er ofte voksenkontakten man savner. Å ha noen å møte for i værtfall å få kvelden til å gå til noe annet enn d man vanligvis gjør. Jeg skjønner deg godt, HI. Jeg har det helt likt nå. Barnefri i 10 (!!) dager dager, og det er på ingen måte hverdagskost for meg som er 100% alene. Mange av de vennene jeg hadde før barnet er borte og mange velger å ikke prioritere meg over sine andre venner, så da har jeg vært alene da. Ikke at jeg forventer at de skal velge meg over andre, men d hadde jo vær hyggelig å bli invitert da.. Tatt meg en tur på skolen som jeg gjør i vanlige uker, og ellers vært mye alene. Det er ikke noe særlig, men man må jo bare prøve å nyte den stille tiden, selv om d blir vel stille. Nyt kvelden og gled deg til barna kommer hjem
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #16 Skrevet 19. april 2014 Jeg bor i Hedmark Anonymous poster hash: 19ac1...6ab hvor gammel er du? og hvor i hedmark? Anonymous poster hash: e2de6...f89 Jeg nærmer meg 40 og bor i Ringsaker Anonymous poster hash: 19ac1...6ab
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #17 Skrevet 19. april 2014 Det er jo gjerne sånn at når man først har barnefri, så er kanskje ikke husarbeid og sånne ting det som står høyest på lista over ting man vil gjøre. Det er ofte voksenkontakten man savner. Å ha noen å møte for i værtfall å få kvelden til å gå til noe annet enn d man vanligvis gjør. Jeg skjønner deg godt, HI. Jeg har det helt likt nå. Barnefri i 10 (!!) dager dager, og det er på ingen måte hverdagskost for meg som er 100% alene. Mange av de vennene jeg hadde før barnet er borte og mange velger å ikke prioritere meg over sine andre venner, så da har jeg vært alene da. Ikke at jeg forventer at de skal velge meg over andre, men d hadde jo vær hyggelig å bli invitert da.. Tatt meg en tur på skolen som jeg gjør i vanlige uker, og ellers vært mye alene. Det er ikke noe særlig, men man må jo bare prøve å nyte den stille tiden, selv om d blir vel stille. Nyt kvelden og gled deg til barna kommer hjem Ja jeg har mer enn nok å gjøre her både ute og inne, om jeg bare gidder/vil. Prøver alltid å passe på å få gjort litt de gangene jeg har fri. Men har ikke lyst til bare det heller . Savner jo voksenkontakt når ungene er hjemme også, men det er jo verst når jeg er alene. Har i grunnen mistet de gamle venninnene jeg hadde før jeg fikk barn. Har igjen ei, men hun har jo familie og mange andre venner med familie, så det blir ikke til at vi besøker hverandre. Og så er jeg blitt litt sær og asosial med årene, så er ikke så lett og treffe nye heller . Og jeg liker ikke å dra bort på besøk uten å være bedt, og vi blir jo aldri bedt bort. Glad jeg har barna mine HI Anonymous poster hash: 19ac1...6ab
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #18 Skrevet 19. april 2014 Skjønner deg godt!! Har det litt på samme måte - hvis barna ikke hadde vært med på aktiviteter, hadde jeg ikke hatt noe særlig voksenkontakt utenfor jobb :-( Hvor gamle er barna dine? Anonymous poster hash: 45947...797
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #19 Skrevet 19. april 2014 Jeg bor i Hedmark Anonymous poster hash: 19ac1...6ab hvor gammel er du? og hvor i hedmark? Anonymous poster hash: e2de6...f89 Jeg nærmer meg 40 og bor i Ringsaker Anonymous poster hash: 19ac1...6ab Jeg bor i Hamar, er 37 og er i en liknende situasjon som deg. Blir gjerne kjent med deg. Hvor gamle er barna dine? Jeg har ei på 3 år. Anonymous poster hash: 60f0c...12d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2014 #20 Skrevet 19. april 2014 I morgen skal vi møtes i Hagen hos en nabo! Alle tar med noe enkel kake/dessert og stol! Ungene leker og vi voksne blir bedre kjent! Noe du kan gjøre i ditt nabolag? For å bli bedre kjent og få sosial omgang med flere? Når vi flyttet inn her kom Nabodama innom en kveld og spurte om jeg ville være med å gå tur. Det passet ikke den kvelden men vi avtalte et par dager etter. Nå går vi ofte tur sammen. Ta initiativ. Er det noen hyggelige mødre i barnehagen? Send en sms og si at barna leker godt sammen og jenta di lurte på om de hadde lyst å være med dere ut på tur på søndag eller noe. Anonymous poster hash: c24c1...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå