Gå til innhold

Guttenavn-idéer?

Anbefalte innlegg

Liker litt forskjellige guttenavn. På den ene siden de litt "trygge", men ikke for populære:

Peder

Edvard

Wilhelm

Edmund

På den andre siden navn som:

Amadeus

Ferdinand

Aurelius

Martinus

Og så tenker jeg litt på et navn nummer to som fungerer bra på italiensk, f.eks.:

Matheo

Amadeo

Aurelio

Ikke helt lett å kombinere disse, da.. Noe går greit, noe blir veldig rart. Kan godt hende det ikke blir noe navn nummer to, altså! Noen innspill eller idéer rundt disse navnene? :)

Anonymous poster hash: 7231c...ed4
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144135688-guttenavn-id%C3%A9er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått sansen for Edvald, jeg. (Ser at du nevner navn som er ganske like) Godt mulig at norges sykkelhelt har æren for det. Det er faktisk bare 31 menn i Norge som heter det ifølge ssb.no.

De to siste gruppene dine er mer like og passer kanskje bedre sammen som dobbeltnavn? Amadeo Martinus og Matheo Aurelius. Men Wilhelm Matheo og Wilhelm Aurelio fungerer jo også.

Blant navnene du nevner så må jeg nok si at jeg liker best Peder og Wilhelm.

Liker litt forskjellige guttenavn. På den ene siden de litt "trygge", men ikke for populære:

Peder

Edvard

Wilhelm

Edmund

På den andre siden navn som:

Amadeus

Ferdinand

Aurelius

Martinus

Og så tenker jeg litt på et navn nummer to som fungerer bra på italiensk, f.eks.:

Matheo

Amadeo

Aurelio

Ikke helt lett å kombinere disse, da.. Noe går greit, noe blir veldig rart. Kan godt hende det ikke blir noe navn nummer to, altså! Noen innspill eller idéer rundt disse navnene? :)

Anonymous poster hash: 7231c...ed4

Masse fine navn her da!

Jeg liker nesten alle.. ;) 

Syns Wilhelm, Peder, Edvard, Amadeus og Matheo er finest av alle navnene dine!

Peder Amadeus

Wilhelm Amadeus

Edvard Amadeus

Ferdinand Amadeus

Peder Aurelius

Wilhelm Aurelius

Edvard Aurelius

Matheo Aurelius

Edvard Matheo

Wilhelm Matheo

Matheo Amadeus

mange muligheter :) 

Annonse

Jeg har fått sansen for Edvald, jeg. (Ser at du nevner navn som er ganske like) Godt mulig at norges sykkelhelt har æren for det. Det er faktisk bare 31 menn i Norge som heter det ifølge ssb.no.

De to siste gruppene dine er mer like og passer kanskje bedre sammen som dobbeltnavn? Amadeo Martinus og Matheo Aurelius. Men Wilhelm Matheo og Wilhelm Aurelio fungerer jo også.

Blant navnene du nevner så må jeg nok si at jeg liker best Peder og Wilhelm.

Moro at du liker Edvald:) Han er i nær familie, og da han ble døpt hadde vi aldri hørt om det før (foruten morfaren som han er oppkalt etter) Vi synes det var et sært navn den gangen, men unikt!

Anonymous poster hash: 9cb28...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...