Gå til innhold

Koster det virkelig så mye for en ferietur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

16.000 for fly tur retur for en familie på 5 i Norge.(og det var det billigste jeg fant).

Selve "utflukten, dit vi skal kommer på 10.000(2 dager) UTEN overnatting...så tenkte vi å være der ei uke utenfor "området", og da kommer jo hotell og alt i tillegg....

hva betaler dere i ferieutgifter?

Anonymous poster hash: ed62e...e8a

Fortsetter under...

Skrevet

vi er bare 3 stk da og da blir det jo en helt annen pris for oss uansett. Men vi legger ikke ferieturen etter hvor vi vil egentlig, vi sjekker litt ut hva som er billigst. F.eks hvor er det billige biletter den uka vi ønsker å reise? 

16000 for bilettene var nå litt vel dyrt syns jeg. Hvilket flyselskap reiser dere med? Norwegian har jo billige biletter hit og dit. Norgesbiletter er jo generelt like dyrt som utenlandsbiletter syns jeg. 

Kan dere ta tog dit? Det er oftest billigere enn fly. 

Er det dyreparken dere tenker å besøke?

Anonymous poster hash: 81240...dfa
Skrevet

Ja, ferie er dyrt, særlig om man har flere barn.

Vi har fire barn og hotellferie med fly er helt uaktuelt for oss, det har vi rett og slett ikke penger til..

Vi pleier å leie feriehus eller hytte et sted og reise dit med bil (eller båt til Danmark). Bor da på ett sted, handler og lager maten selv, og bruker noen tusenlapper på inngang i f.eks et par fornøyelsesparker. En ferie for oss, selv om vi gjør det så billig som mulig, kommer aldri på under 20.000,-

Anonymous poster hash: ee929...9ba
Skrevet

Norgesferie som inkluderer fly og hotell er fullstendig uaktuelt for oss, som også er 5. I Norge funker telt/bobil/vogn aller best etter min mening. Og den måten å reise på gir mange gode opplevelser i seg selv. Vi elsker nomadelivet i vår hjemmebygde hippibobilbuss. Alternativet er utenlandstur, typ charter, om det står og faller på økonomien. Er man ikke så nøye på sted og tidspunkt kan komme langt billigere unna med charter enn med Norgesferie, dessverre.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ferie for oss koster fra 10.000 til 100.000 tusen, alt etter lommeboka eller hvor mye penger vi har lyst til å bruke.  Vi finner ut hvilket område vi har lyst til å reise til eller i (nært utland, langtvekkutland, endalengervekkutland, Norge) og bestemmer reisemåte og bomåte etter lommeboka.  Dermed kan det bli alt fra fly til bil og fra luksushotell til telt og i distanse alt fra nabobyen til langvekkistand.

Vi kan godt finne på å bruke mye penger på ferie, men kun når vi har råd ti det, og heldigvis har vi funnet ut at det er liten sammenheng mellom pengebruk og kvaliteten på ferien.

Skrevet

Ferie i Norge er dessverre veldig dyrt om man skal fly og ligge på hotell.

Da får man mer for pengene på charterturer.

Annonse

Skrevet

Vi pleier å operere med et budsjett på 30 000 - 60 000 kr for 1-2 ukers ferie. Vi har 4 barn.

Anonymous poster hash: 183d9...7c9
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Forresten, det første spørsmålet ditt var: Koster det virkelig så mye å dra på ferie?

Svaret er JA og NEI.  Det kan godt gjøre det om man må reise på en bestemt måte og på en bestemt tid.  Det kan være verdt å sjekke flere muligheter for reisemåter og reisetidspunkt.  Inngangspenger til fornøyelsesparker kan man ikke gjøre så mye med midt på sommeren, bortsett fra at man ofte kan spare litt ved å bestille på forhånd.  Det er andre praktiske grunner til å gjøre det også.  Men når det gjelder å bo, kan man spare mye med å undersøke forskjellige muligheter.  Men her er du selvfølgelig mer bundet til å bo på spesielle plasser når dere ikke har bil tilgjengelig.

Skrevet

Jeg reiser veldig mye med mine 2 barn, og vi har lært oss å bli eksperter på å finne billige reiser.

I fjor var vi på Mallorca en uke i mai, 3000 kr for oss 3, da bodde vi på sunwing resort. Så Berlin i 5 dager, på fott 4 stjerners hotell med frokost. Dette i juli. Det ble litt over 4000 kr.

I år reiser vi til Roma, så tar vi toget videre, stopper mange steder, tar oss god tid, og ender opp i Paris. Dette tar oss 3,5 uker. Og koster oss ca 20 000 kr. Det er da fly og hotell for oss alle 3.

Her er det ofte feriemålet har blitt bestemt av hvor vi får billigst reise.

Anonymous poster hash: 4eac6...cae
Skrevet

det var dyrt!

ingen steder i norge er verdt så mange penger. det går veldig fint å gjøre det billigere!

hvor bor dere? hva er alderen på barna, når vil dere reise? hvor vil dere helst dra?

hva vil dere ha it av ferien?

kan godt hjelpe dere å finne bra alternativer!

Anonymous poster hash: ed7cf...77e

Skrevet

Takk for svar :-) tar gjerne imot billigere tips.

Reiser fra Tromsø......

Anonymous poster hash: ed62e...e8a
Skrevet

Nå har jeg sjekket litt for deg.. Sånn for å komme med tips :)

Fra Tromsø får dere flyturer til bl.a Stockholm, Praha, London, København, Gdansk, Berlin, + flere muligheter for ca 7000-8000 i juni/juli (vet ikke når dere vil reise). Det er jo vesentlig billigere enn 16000, og dette kom fra på første søk. Hotell finner man rimelig på disse plassene!

Fly fra Tromsø til Oslo koster 5500 kr for dere alle! Og fra Oslo har dere uendelig med muligheter! Dere kan veldig billig ta tog rundt om sør i landet, NSB har jo biletter til 199 kr veldig ofte (barn under 4 år gratis). Dere kan ta fly videre til flere land for bare 199/299 kr pr.pers (ca 3000 kr for fly t/r oslo). Der har dere også et veldig godt utgangspunkt for å fly til flere steder i Norge som ikke koster skjorta. Fly til f.eks Bergen har jeg sett så billig som 149 pr.pers! 

Hotell har jeg ikke sett på da jeg ikke aner hvor dere har tenkt dere.. Om du vil skrive hvor dere har tenkt dere (og gjerne ca hvilken måned) kan jeg prøve å finne billig fly og hotell for deg. Skriv gjerne hva som er maksprisen for hele turen. Er alle barna under myndighetsalder?

I hovedinnlegget ditt har du kommet opp i 26000 allerede.. Jeg finner chartertur til 20 000-26 000 for hele familien fra Tromsø (1 uke i juni/juli). 

Anonymous poster hash: 81240...dfa
Skrevet

Vi har betalt kr 25.000 for fly tur/retur, og feriehus i Spania for en familie på 2 voksne, 3 åring og 1 spebarn i 10 dager. Vi reiser da med foreldrene mine og 2 brødre. Huset har plass til 12 så vi har delt på utgiftene der :) Altså 25.000 for hver familie for hus og fly :)

Vi må selvfølgelig lage og kjøpe mat selv, men regner med å dra ut å spise litt også ;) Vi bestilte i februar, så kanskje derfor det er tålelig "grei" pris? Vi har beregnet ferien til 50.000 i år. 

Anonymous poster hash: 2e99b...f61

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...