Gå til innhold

potetmel på sår rumpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er så sår, syns ikke kremene jeg har brukt funker så bra. Så tenkte å prøve potetmel. Men hvordan gjør man det? Bare har på litt mel der han er sår?

Anonymous poster hash: 56ad2...b77
Skrevet

Vasker, tørker og pudrer med ett lag potetmel.

Anonymous poster hash: 5c826...727

Skrevet

Vask stumpen og klapp forsikring tørr. La den gjerne lufttørke litt. Legg baby på bleien, uten å ta den på/lukke den. Dryss potetmel der hvor det er sårt og der hvor det kan bli sårt (rødt), egentlig kan hele bleieområdet dekkes. Ikke bruk så mye at det klumper seg, men klapp det forsiktig rundt på huden slik at det fordeles. Gjenta ved hvert skift, og skift gjerne oftere til stumpen er bra, eller i det minste bedre.

Skrevet

ok takk for svar :)

Anonymous poster hash: 56ad2...b77
Gjest meg&mini
Skrevet

Funker som bare det!

Har aldri brukt noe annet og da vi var innlagt på sykehuset savnet jeg sårt potetmelet hjemme på badet ;)

Skrevet

Jeg vasket stumpen, tok på masse potetmel mens ungen lå på ett honkle. Da sang vi litt, leste litt bok eller annet. Jeg stellet ungene på gulvet så jeg kunne ligge ved siden av. Etteer en liten stund førstet jeg av det overflødige potetmelet og tok på bleien. Er det for mye potetmel i bleia og ungen tisser så blir det som sement, og ikke deilig.

Men viktig å skifte bleie ofte. Jeg har aldri brukt noe annet enn potetmel når ungene har vært såre og tar ikke lang tid før de er bra igjen. Og såre romper har de nesten bare hatt når de har hatt diare.

Anonymous poster hash: 22255...bf2

Skrevet

Har selv ikke erfaring med potetemel, men da har jeg det i bakhodet (takk for tips) :) 
Men vil bare si at cocosnøtt olje er veldig bra å smøre små stumper med. Det er bakterie/soppdrepende og gir god fukt  til den hærlige babyhuden :) 

Anonymous poster hash: 457e4...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...