Gå til innhold

Til dere som tar hcg prøver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok det på grunn av at alle mine svangerskap er høyrisikosvangerskap . Dette var det gynekologen som ba meg gjøre. Jeg sa bare det hun sa til de på legekontoret så tok de bare uten samtykke fra fastlegen min.

Grunnen er vel at de vil se at alt er normalt før de kaller meg inn på tidlig ultralyd osv :) 

Om man gjennomgår assistert befruktning, har høyrisiko svangerskap, har hatt gjentatte aborter eller av andre grunner får ekstra oppfølging ligger det å måle hcg "i pakka". Ved normale svangerskap skal det være mer enn nok med positiv prøve :)

Og noen klinikker ved assistert befruktning krever blodprøver. Når jeg var i Riga, dei sa at det ikke var nøye med en graviditetstest, men dei ville ha blodprøvsvarene. Jeg må ikke til lege, sier bare til damene i skranken og tar blodprøvene. Men jeg tror at dei er klar over at jeg har prøvd i mange år.

Anonymous poster hash: 0bfeb...7f3

Annonse

Jeg tar HCG-prøver nå. Jeg er 2.gangs gravid med blødninger. Derfor krevde jeg å få HCG-måling i og med at hun ikke ville sende meg til ultralyd.. Så jeg fant ut det var eneste muligheten. Jeg kan da ikke gå rundt å lure frem til ordinær UL! Såpass syns jeg at jeg har krav på selv om jeg aldri har hatt en SA før.

• 2 uker senere...

Jeg fikk målt hcg-nivået ved ca 8 uker, da var stigningen så lav at legen trodde det kom til å bli en abort. Nå er jeg i uke 33, så det er ikke alltid man skal stole så mye på hcg. En jordmor jeg snakket med sa at det er så individuelt hvordan nivået vårt ligger, at det er mange som ikke ønsker å bruke hcg til noe annet enn å bekrefte svangerskapet, altså en vanlig graviditetstest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...