Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Blåse egg, må de tørke etterpå? Kan jeg bruke vanlig vannmaling? Hvordan få tråd i de til å henge opp? Hvordan gjlr man det egentlig? Anonymous poster hash: a3a31...7c7
Superdolly Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Vi har brukt vanlig vannfarge. De må selvsagt tørke til malingen er tørr. Eller mente du selve egget? Ja, jeg ville ha skylt det med vann og latt det tørke litt før jeg malte det. ved oppheng har jeg gjort det slik: Knekk av en fyrstikk til den er 1,5 til 2 cm lang. Bind en sytråd midt på fyrstikkbiten. Sikre den gjerne med litt lim. Smett fyrstikken inn i egget via hullet, og dra forsiktig i tråden så fyrstikken legger seg på tvers.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Ja det var selve egget etter blåsing jeg tenkte på hehe Takk for svar. Da skal jeg gå igang med blåsing. Har lest at det er hardt og vanskelig så dette blir spennende. Hehe Anonymous poster hash: a3a31...7c7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Skyll eggene etter du har blåst de ut å la de tørke. Skyller du ikke nok så lukter det vondt så vær nøye :-) Vanlig vannfarger funker fint, du kan også bruke akrylmaling eller andre typer som er på flaske/tube, syns de har sterkere farger enn vannmaling. Fyrstikk og sytråd funker fint å henge opp i. Eller knyt en sytråd rundt en perle og legg perlen under egget og tre tråden gjennom egget. Anonymous poster hash: fb1f6...546
Superdolly Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Det blir forresten lettere å blåse ut egget hvis du bruker en nål eller noe og rører litt før du blåser, sånn at plommen går i stykker.
Iiiiik Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Jeg så noen som hadde malt eggene med neglelakk. Det ble veldig fint, men ikke så egnet hvis det er små barn som skal gjøre det selvfølgelig.
mamma'n til 2 :) Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Du kan trekke ut innmaten i egget med ei sprøyte også,hvis du har :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå