Gå til innhold

Guttenavn som slutter på -a

Anbefalte innlegg

Mens vi har tenkt på navn til lillebror i magen kom vi på at alle vi andre har navn som ender på -a. Både jeg, mannen og storesøster.

Vi tenkte at det kanskje kunne vært morsomt om vi fant et navn vi likte til lillebror også som ender på -a. Utfordringer er jo bare at vi ikke kommer på så mange Guttenavn med a-ending.

Noen ideer?:)

Anonymous poster hash: b26f9...c98

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144135243-guttenavn-som-slutter-p%C3%A5-a/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeremia

Jaysuma

Joshua

Sacha

Bortsett fra noen få utvalgte så må jeg bare innrømme at de fleste av guttenavnene som slutter på a stort sett høres ganske feminine ut. Det er jo en veldig vanlig måte å lage en feminin versjon av mange guttenavn:

Daniel - Daniela

Robert - Roberta

Paul - Paula

etc.

Annonse

Takk for svar.

Etter litt leting tror jeg vi dropper det;)

Kan se ut som at mannen har det eneste navnet som ender på a som er litt i min/vår gate.

Er enig i at de aller fleste navnene er for feminine. Hebraiske/bibelske navn er ikke helt min smak fordi de ofte blir så myke. Og det er disse navnene som i hovedsak slutter på a ser jeg. Esra, Josva og Mika er kanskje litt ok, men de andre hebraiske navnene ble for sukkersøte for meg. Ellers var jo Sturla greit, men det er ikke helt min smak det heller :)

Vi får heller lete videre uten krav om hvilke bokstaver navnet skal inneholde:)

Anonymous poster hash: b26f9...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...