Gå til innhold

Brio "gåvogn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en sliken idag, av tre, med fire hjul.

http://www.sprell.no/produkt/gavogn-brio-rod-og-gul

F.o.m 9 mnd står det, javel, tenkte jeg. Har ei på ti mnd som har begynt å reise seg. Kjøpte den.

Den ansatte i butikken sa at dersom vi skrudde den slik, vippet den ikke. Dersom vi skrudde den slik, bremset hjulene.

Joda, gjorde som hun sa, men hjulene bremser ikke, og vogna er så lett (!!) at ungen vipper den over ende bare hun prøver å reise seg eller mister balansen. Er denne vogna kun for de som allerede kan gå? Da tipper den jo om de holder på å falle og holder seg fast. Den veier jo ingenting!

Hca er den til? Hva kan vi bruke den til?

Anonymous poster hash: cb92f...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må legge noen bøker oppi. Det skjønner vel alle?

Anonymous poster hash: ed61b...ce5

Skrevet

Vi har kunne justere ved hjulene slik at den skal være tyngre å bruke ( i den form - bevege den ), fikk den rundt 10 mnd alder selv om han ikke kunne gå, aldri veltet eller tippet den :-) Nå er han straks to år og bruker den enda, elsker å ha den med på butikken for å trille varene hjem, springer rundt med den ellers :-) 

Hva er den til sier du, han her lærte seg ihvertfall å gå med den. 

Anonymous poster hash: d527d...325
Skrevet

Vi har en slik og ungen driver å dytter den overalt, men hun begynte først den siste mnd med det (akkurat fylt året). Regner med at du har skrudd på håndtaket på de innerste hullene og skrudd godt igjen på skruene? Jeg puttet litt stæsj oppi der så den skulle bli tyngre, men i begynnelsen stod den bare ved siden av sofaen og ungen hadde en hånd på håndtaket uten å dytte den noe sted.

Med en gang hun får litt mer balanse, så tror jeg den kan være til god hjelp :) Vår springer rundt med den, men går ikke alene ennå :)

Anonymous poster hash: b896f...7f6

Skrevet

Vi har brukt den fra 9 måneder. :) Men vi skrudde fast hulene sånn at den ikke trillet så lett. Etterhvert når barnet ble litt stødigere så løsnet vi de opp.

Skrevet

Istad, vippet den, med ungen. Hyling såklart, dakars.. :(

Hvis jeg skal unngå at den tipper må jeg ha en tung TV oppi tror jeg :P ja, stilte inn på innerste hakk og skrudde godt.

Når jeg tenker meg om har jeg noen manualer jeg kan prøve å ha oppi. Hvor mye veide deres unger da de brukte den? Min veier 10 kg.

Anonymous poster hash: 89db2...b28

Skrevet

Kjøpte en for noen uker siden, gutten var drøyt ni mnd da,og hadde akkurat begynt å reise seg. Strammet "bremsen" ganske mye så den ikke triller så lett og skrudde fast håndtaket så det er vinklet framover. Har ikke hatt noen problemer med at vogna tipper, og farten holdes nok nede til at gutten har god kontroll når han går etter. Er stor stas hjemme hos oss hvertfall...

Skrevet

Kjøpte en for noen uker siden, gutten var drøyt ni mnd da,og hadde akkurat begynt å reise seg. Strammet "bremsen" ganske mye så den ikke triller så lett og skrudde fast håndtaket så det er vinklet framover. Har ikke hatt noen problemer med at vogna tipper, og farten holdes nok nede til at gutten har god kontroll når han går etter. Er stor stas hjemme hos oss hvertfall...

Hvor mye veier han da? Er akkurat det vi har gjort også.

Skrevet

Hvor mye veier han da? Er akkurat det vi har gjort også. Anonymous poster hash: 89db2...b28

Han veier nesten 11 kg, så masse vekt på håndtaket der... Ingen problemer i det hele tatt, bare en veldig stolt og fornøyd gutt som går...

Skrevet

Merkelig. Hvilken type gulv har dere?

Skrevet

jeg bruker å legge tunge ting som f.eks sekk  med potet som veier 5 kilo hehe. er det som skal til eller så velter han. han e 15 min og veien ca 12 kilo. kusinen som er 4 månder eldre pleier også sitte oppi :)

Skrevet

Helt fantastisk og absolutt den beste investeringen for lille her i huset.

Vet ikke helt hvordan mannen skrudde den sammen, men hun fikk den ved 9 mnd alder og da hadde vi den ute på gresset. Da gled den ikke så lett og så var det ikke vondt når hun falt.

Men hun fikk taket på den ganske raskt og jeg tror at den bidro til at hun lærte å gå først av alle våre barn. Kjempegod balansetrening - og enda favorittleken.

Skrevet

Vi brukte også denne til gåtrening...var helt super. Han bruker den fortsatt og er snart 2 år. Flytter rundt på lekene og bamsene sine.

Med riktig vinkel på rattet, maks stramming på hjulene og litt vekt i vogna så kan jeg ikke huske at den velta noen gang.. :-)

Skrevet

Brukte den fra vår var åtte måneder. Han små løp fra dag en. Aldri velta med den samme hvor stor fart han har. 18 månedernå og det går unna :)

Skrevet

Jeg puttet oppi noen tunge manualer :) veier endel. Men ikke interessert. Ble vel skremt fordi den ikke er stødig, men ruller :P har litt glatt gulv, kan det være problemet?

Jeg kan jo teste den ute på gresset, men hva har jeg på føttene da? Kan jeg ha på vindtøfler fra reima, eller blir det for glatt? Har jo ikke sko til henne, hun går ikke. Og er litt kaldt til å gå barbeint.

Skrevet

KJøpte også en sånn her om dagen, til min gutt på 10 mnd og 12 kg. Vipper ikke :) kanskje noe feil med den du kjøpte? 

Anonymous poster hash: 53611...5d0
Skrevet

Kan ikke se noe feil i allefall :) men den "triller" selvom bremsen er helt på, dvs gummien er for glatt.. I verste fall får jeg prøve en potetsekk.

Men håper noen vet svaret på spm om fottøy da :)

Skrevet

Min bruker sklisokker eller tøfler, som er litt antiskli under :)

Anonymous poster hash: 53611...5d0
Skrevet

Jeg puttet oppi noen tunge manualer :) veier endel. Men ikke interessert. Ble vel skremt fordi den ikke er stødig, men ruller :P har litt glatt gulv, kan det være problemet?

Jeg kan jo teste den ute på gresset, men hva har jeg på føttene da? Kan jeg ha på vindtøfler fra reima, eller blir det for glatt? Har jo ikke sko til henne, hun går ikke. Og er litt kaldt til å gå barbeint.

Nei, du kan ikke bruke den på gresset og iallfall ikke med reimatøfler! Bruk hodet litt selv, kanskje?

Skrevet (endret)

Nei, du kan ikke bruke den på gresset og iallfall ikke med reimatøfler! Bruk hodet litt selv, kanskje?

Kan du forklare det bastante utsagnet ditt?

Hvorfor svarer du så hissig?

Min hadde den på gresset uten problemer og etterhvert kjøpte vi sko, men før det gikk hun med sånne sokketøfler, eller hva de heter. Så lenge det ikke er klissvått går det helt fint.

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Hvorfor er du så frekk og ekkel, egentlig?

Skrevet

Jeg har et par ulltøfler, kanskje de kan brukes hvis det er tørt nok ute da :) på de reimatøflene er det ikke sklisikkert underlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...