mammatil2dull Skrevet 16. april 2014 #1 Del Skrevet 16. april 2014 Lillemannen på snart 3 mnd fikk masse utslett i ansiktett- rød tørr hud med skorpe på. Det ser skikkelig ubehagelig ut, og han prøver å klø- og skraper seg til det blør!, stakkar! Nå er jeg på melkefri diett 3. dagen. Spiser ikke noen ting med melk i. Ingen forandring foreløpig. Eneste som hjelper er å vaske godt og smøre med krem. Det lindrer litt. Men han ellers er rolig, spiser og sover mye. Noen erfaringer med slikt utslett? Hva kan være årsaken? Noen somprøvde å ungå noen matvarer? Hvor lenge må man "faste" før man ser resultat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 16. april 2014 #2 Del Skrevet 16. april 2014 Han reagerer vel ikke på morsmelken siden han har fått den samme i 3 mnd og først nå har fått utslett? Virker litt rart. Tipper det er atopisk eksem. Hutten min hadde det samme, men ikke fullt så ille for noen uker siden, han er straks 4 mnd. Jeg fikk et supert tips om å prøve Aco Miniderm som du får kjøpt på apoteket. Og det fungerte som rakkern på mini her hvertfall Sånn ser den ut: http://www.aconordic.no/products/4549/20197/19964/19228/miniderm-20_-glycerol-krem-500g.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammatil2dull Skrevet 17. april 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 17. april 2014 Han reagerer vel ikke på morsmelken siden han har fått den samme i 3 mnd og først nå har fått utslett? Virker litt rart. Tipper det er atopisk eksem. Hutten min hadde det samme, men ikke fullt så ille for noen uker siden, han er straks 4 mnd. Jeg fikk et supert tips om å prøve Aco Miniderm som du får kjøpt på apoteket. Og det fungerte som rakkern på mini her hvertfall Sånn ser den ut: http://www.aconordic.no/products/4549/20197/19964/19228/miniderm-20_-glycerol-krem-500g.aspx Takk for tips! Skal kjøpe i kveld!!! Men kan det være eksem bare på ansiktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 17. april 2014 #4 Del Skrevet 17. april 2014 Min hadde mest i ansiktet,bitte litt i nakken og på overarmene. Ja tror det kan slå ut bare i ansiktet.. Hør med de på apoteket det kan jo å være en allergisk reaksjon på et eller annet...men rart hvis det er melken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammatil2dull Skrevet 17. april 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 17. april 2014 Min hadde mest i ansiktet,bitte litt i nakken og på overarmene. Ja tror det kan slå ut bare i ansiktet.. Hør med de på apoteket det kan jo å være en allergisk reaksjon på et eller annet...men rart hvis det er melken Håper ikke det er melken, det er trasig for både han og meg...... 4.dag uten melk i dag, ingen forandring.. men de sier at det kan ta 14 dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 17. april 2014 #6 Del Skrevet 17. april 2014 Min hadde mest i ansiktet,bitte litt i nakken og på overarmene. Ja tror det kan slå ut bare i ansiktet.. Hør med de på apoteket det kan jo å være en allergisk reaksjon på et eller annet...men rart hvis det er melken Håper ikke det er melken, det er trasig for både han og meg...... 4.dag uten melk i dag, ingen forandring.. men de sier at det kan ta 14 dager.. Får håpe det ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimsi Skrevet 17. april 2014 #7 Del Skrevet 17. april 2014 Fortsett å prøve ut om det kan være melk, så kan du etter det kutte ut egg. Viktig å vente til ca 14 dager da, slik at man vet hva som evt gir en bedring. Min gutt hadde atopisk eksem, og ble bedre etter ar jeg droppet det meste av eggespising. Det viste seg også at han hadde eggeallergi når det ble gjort prikktest. Fortsett å smøre han med gode parfymefrie kremer, og hold han unna ull... Hvis ikke noe hjelper kan det hende legen vil anbefale kortisonkrem, det pleier å få bort det meste av eksemet. Skulle det være melk eller egg han regerer på, er det gode sjanser for at han vokser det av seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. april 2014 #8 Del Skrevet 20. april 2014 Atopisk eksem oppstår ofte i 3-4 månders alder og hovedsaklig i ansikt/hodebunn på de små. Min hadde også melkeallergi så da kuttet jeg alt av melk og kuttet også egg pga mistanke. Ble likevel ikke bra før vi fikk skikkelige kremer fra apoteket. Ta kontakt med helsestasjonen, de er ofte flinke (og hold han unna ull til du vet noe, og pass på at han ikke blir svett og varm. Bad med masse olje så sjeldent så mulig, vann tørker ut og gjør at huden klør mer). Anonymous poster hash: a07e8...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå