Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Jeg mistrives mye på jobben, har det ikke bra. Vurdere å utdanne meg til noe helt annet... Er gift og har 2 bhg barn. Er jeg gal hvis jeg sier opp jobben og blir student? Eventuelt skaffer meg en Helge jobb vestsiden av? Noen som er i en slik situasjon? Hvor mye har dere fra Lånekassen i mnd? Hvor mye blir gjort om til stipend? Anonymous poster hash: 77e89...097
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 77e89...097
Iiiiik Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Jeg har en ganske lang utdanning og da jeg studerte var det flere som var ganske mye eldre enn oss andre, som hadde en annen utdanning først og noen år i det yrket. Nå har vi jo vært ferdigutdannet ganske lenge og jeg tror ingen av dem angrer på karrierebyttet. Kjør på hvis du vil! Tror fristen for å søke høyere utdanning neste år har gått ut, så det spørs om det går fra høsten.
Bustetroll Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 Do it ! Hvis du har muligheten til å ta en helgejobb/kveldsjobb ved , så kan det jo være en del å hente der mtp tillegg osv. Det er ingenting som er viktigere enn å trives i jobben sin!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 Jeg skal faktisk gjøre det fra høsten av! Trives heller ikke i jobben og skal ta videreutdanning i mitt opprinnelige yrke. Veldig skummelt og spennende! Har tre barn og er gift. Hvor mye du vil få i lån og stipend kommer an på din og mannen din sin inntekt. Lykke til:)! Anonymous poster hash: 73f9d...e44
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #6 Skrevet 16. april 2014 Tusen takk for svar Vet fristen har gått ut for i år så sånn sett må jeg vel bare holde ut et år til. Eneste jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet for er familien min, vi vil jo få dårligere råd Anonymous poster hash: 77e89...097
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #7 Skrevet 16. april 2014 Begynte å studere i 2011, og sa opp jobben 2012. Angrer ikke, men har en følelse av å "bli sett ned på" av andre i bygda. Jeg er liksom hun som lever på mannen, har små barn og studerer til "mer enn det jeg trenger". Har bachelor og har nå tatt en viderutd. og master- totalt 4 år ekstra (deltid) med skole. Ferdig neste sommer. Anonymous poster hash: 4d1c8...0df
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #8 Skrevet 16. april 2014 Takk for svar alle sammen Håper og krysser fingrene får at jeg får til dette. Det økonomiske er det skumleste 😳 Anonymous poster hash: 77e89...097
Nettisen:) Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 Det er ikke noe å lure på spør du meg:) Dette får du til. Spesielt siden du må vente en stund grunnet fristene. Da får du laget en god plan på det økonomiske og praktiske. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 En venninne i akkurat samme situasjon gjorde det av samme grunn - godt betalt jobb, men mistrivdes. Har blitt student nå, og angrer ikke i det hele tatt. Travelt, men det går. Tenk på alle årene du har igjen i arbeidslivet. Vil du bruke de årene i en type jobb du mistrives i - eller vil du ha en jobb du kan glede deg til å gå på jobb? Tenk deg godt om den tiden du har fremover slik at du vet du velger det riktige, at du legger planer, at du og mannen diskuterer hvordan dere ev må gjøre om på planer, dele arbeidsoppgaver i hjemmet osv. Lykke til Anonymous poster hash: aa8f0...491
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 Takk for gode råd Anonymous poster hash: 77e89...097
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #12 Skrevet 16. april 2014 Jeg studerer med to barnehagebarn. Jeg får 9300kr fra Lånekassen også ha jeg en helgejobb ved siden av. Tjener greit der pga kvelds- og helgetillegg. 40% av lånet blir gjort om dersom man står på eksamen. jeg får også litt ekstra fordi jeg har barn og mannen ikke tjener over lånekassens grense, dette får jeg og blir ikke til lån. Planen er å fortsette på master til høsten. Har til nå studert i tre år med små barn, hatt studentøkonomi i fem år med begge permisjonene. Det går fint for oss. Vi eier leilighet og to biler selv om mannen ikke tjener spesielt godt. Hadde avdragsfritt på lånet i en liten periode også. Jeg liker studentlivet med barn, veldig fritt og jeg får mye tid med barna i ukedagene fordi studiet mitt er veldig fritt. Det kan være litt stress i eksamensperioden og ved praksis dersom barna blir syke. Men vi har alltid funnet en grei løsning på det hittil. Anonymous poster hash: 4f95f...63e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #13 Skrevet 16. april 2014 Hørtes jo helt fint ut Er slik jeg ser for meg at det blir her også, at jeg får meg en helgejobb Får alle gjort om 40% av lånet? Eller varierer det fra inntekt til inntekt? Det er jo kjempe bra ( hvis nam består da selvsagt 😉) Føler meg virkelig inspirert her nå :) Anonymous poster hash: 77e89...097
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #14 Skrevet 16. april 2014 Hørtes jo helt fint ut Er slik jeg ser for meg at det blir her også, at jeg får meg en helgejobb Får alle gjort om 40% av lånet? Eller varierer det fra inntekt til inntekt? Det er jo kjempe bra ( hvis nam består da selvsagt 😉) Føler meg virkelig inspirert her nå :) Anonymous poster hash: 77e89...097 For å få gjort om 40% så må du tjene under 150 000 (ca. det stiger litt hvert år). Mannens inntekt har ikke noe å si på omgjøringen, men den har noe å si når det kommer til ekstra stipend for evt. barn. Det står veldig godt forklart på lånekassens nettside. Anonymous poster hash: 4f95f...63e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #15 Skrevet 16. april 2014 Akkurat, da tjener jeg nok litt for godt Anonymous poster hash: 77e89...097
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #16 Skrevet 16. april 2014 Akkurat, da tjener jeg nok litt for godt Anonymous poster hash: 77e89...097 Men hvis du skal studere så kommer du vel ikke til p tjene så mye? Anonymous poster hash: 4f95f...63e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #17 Skrevet 16. april 2014 Missforstod jeg kanskje? Trodde det gikk på hvor mye jeg tjente nå jeg? Nei, bli jeg student kommer jeg nok til å tjene under 150.000 Anonymous poster hash: 77e89...097
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #18 Skrevet 16. april 2014 Hvis man studerer 100% er det ca 150000 i året. Det du tjener nå teller kun når de ser på ligningen for det året du mottok stipend. Men har man bare mottar stipend i et semester av året så er grensa noe høyere. Litt usikker på de spesifikke reglene her, har vært student i så mange år så alt bare går automatisk for meg. Men se på Lånekassen.no om du lurer på noe. De har gode eksempler på utregninger osv. Anonymous poster hash: 4f95f...63e
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #19 Skrevet 17. april 2014 Akkurat takk skal du ha Anonymous poster hash: 77e89...097
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #20 Skrevet 17. april 2014 Jeg holder på å tar en master nå. Har fått flere barn underveis. Vi stortrives i hverdagen. Jeg ville ikke vært foruten utdanning. Anonymous poster hash: 1e185...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå