Gå til innhold

Når fortelle til kommende storebror?

Anbefalte innlegg

Hvor lenge har dere tenkt å  fortelle om den kommende babyen til blivende storebror. Er bare 12+ 5 men tror ikke jeg kommer til å klare å skjule det så mye lengre. Magen har blitt større, selv om det nok ikke bare er spiren som har skyld i det ;) Er i tillegg skikkelig oppblåst på kveldene og får da en skikkelig kul på magen som er vanskelig å bortforklare.  hehe.

Tenker også at etterhvert som besteforeldre og venner får vite om det er det greit å fortelle dem det så ikke de plukker det opp via andre. Men samtidig er det jo fryktelig lenge å vente for en 5-6åring, så skulle gjerne drøye det litt til. Hvordan har dere andre tenkt å gjøre dette??

Fortsetter under...

Vi fortalte det i uke 20. Hadde planer om å fortelle etter oul, da han ville ha en lillesøster. Men i uke 20 følte jeg at vi måtte fortelle det, slik st ingen andre fortalte det før oss.

Han er 4,5 år. Og tenkte litt på vente tiden blir lang også. Så derfor ville jeg vente så lege vi klarte.

Vi har en gutt hver fra før, på 13 og snart 12. Begge vet jo at vi har vært i Oslo og hatt assistert befruktning. Men vi har valgt å kun la han som bor her fast få vite resultatet , av ulike årsaker. Men eldstemann får vite etter neste UL om tre uker, når vi slipper nyheten for folk ellers. Yngstemann er en lesehest og hadde jo lest seg opp på pakningsvedlegget til crinonen, samt at har (raringen) pleier å få med seg når jeg har mensen. Så til slutt, ettpar uker etter positiv test satte han øya i meg og sa "Du mamma, hvordan gikk det eeegentlig i Oslo?" ;)

Annonse

Vi har det problemet at frøkna på 2,5 forteller folk at hun har vært å besøkt mamma på sykehuset og at mamma har vondt i magen og puppa sine :P hun vet ikke hvorfor, men er ikke så voldsomt vanskelig for andre å sette to og to sammen. De voksne i bhg vet det i hvertfall. Og nærmeste familie, men "heldigvis" var det vi som fikk si det til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...