Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Bruker barna ryggskinne? Sønnen min er 6 år. Vi er ikke ski entusiaster men i morgen reiser han med fetter og kusine på hyttetur ved en alpintbakke. Vi har fått lånt slalom ski, støvler og hjelm til ham, men høret snakk om ryggskinne? Trenger han det? Han skal ikke hoppe over rails og sånn.... han har aldri stått slalom og vil være i barnetrekket stort sett, i den store bakken kommer onkelen hans til å ha ham i sele. Anonymous poster hash: 058e2...192
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Og vi har sikkerhetsvest for ridning liggende. Duger den? Anonymous poster hash: 058e2...192
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Vi har ikke brukt det på våre, ikke tenkt på det en gang. De er veldig forsiktige når de kjører. Anonymous poster hash: f8591...340
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 Ikke brukt til nå, men tenkte kjøpe. Ser det er flere og flere barn som har. Helt sikkert ikke et må-ha, har selv vokst opp i alpinbakken uten ryggskinne, men en billig forsikring for ryggen om uhellet skal være ille ute! Anonymous poster hash: c56f0...104
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 6 og 9 åringen har brukt skinne i flere år. Mannen på 45 år likeså. Min bror brakk ryggen i slalombakken uten å skulle trikse, han fikk for knapp sving og for utenfor løypa. Han hadde ikke ryggskinne og ville nok sluppet brudd om han hadde hatt skinne. Anonymous poster hash: 277ef...dfd
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #6 Skrevet 16. april 2014 Alle fire barna her (fra 5 til 13 år) står slalåm eller snowboard, men vi har aldri hatt ryggskinne på noen av dem de første gangene de har stått. Om det er første gangen hans i slalåmbakken ville jeg ikke tenkt på det en gang, de er ikke veldig vågale første par gangene de prøver dette altså. Om han virkelig digger det og blir en racer i bakken ville jeg kjøpt det etterhvert. Anonymous poster hash: 9a974...f8f
Serepta Skrevet 16. april 2014 #7 Skrevet 16. april 2014 Har kjøpt til 9 åringen i år. Minsten på 6 er helt nybegynner i barnebakken og har ikkd enda.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #8 Skrevet 16. april 2014 Nybegynner i barnetrekket - nei Men når de blir mer vågale og dermed øker tempoet i bakkene - ja! Anonymous poster hash: 6a4e4...c2e
samlex Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 Hadde ikke falt meg inn😊 Riktig og godt skitutstyr og en god hjelm ville vært vår greie. Og å lære barnet å kjøre skikkelig og med kontroll uansett. 😊
stratosku Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 Nei, men nå er barna 2 og 4 år. Finner ikke ryggskinner som er små nok. Selv bruker jeg og mannen det, og barna skal få det når dem blir litt eldre og er litt tøffere i bakken. Jeg ville ikke gått til innkjøp av ryggskinne om det var for noen dager i bakken, men når det blir mer aktiv kjøring er det ei lita trygghet
Pessimas Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 Jeg mener de trenger det så fort de er ute av barnebakken. Ikke nødvendigvis pga egen kjøring, men fordi de fort kan bli påkjørt av andre tullinger i bakken. Spesielt hvis de faller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå