Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Gi Vallergan? 3 mg Melatonin fungerer plutselig ikke lengre, fungert i omtrent 1 år nå sammenhengende uten at barnet tullet på kveldene. Nå driver barnet å på 7,5 år å tuller hver kveld, noe som igjen gjør meg gal og ikke minst en sur og sliten unge hver morgen.... Barnet hopper i sengen, roter, banker å tuller hver KVELD... Anonymous poster hash: 62ae1...976
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 Min sønn får både melatonin og vallergan pga bivirkninger av strattera. Men han er 17 år da. Anonymous poster hash: 312be...168
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Kjenner problemet. Leggetid er et helvete. Her tåler ikke barnet de sovemedisinene de kan gi til barn. Resultatet er sirkus hver kveld og en unge som ikke sovner før rundt 22.30-23.00. Man blitt smårar tilslutt Anonymous poster hash: ae60d...546
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Dere må ta en pause fra melatonin, og så vil det virke igjen når dere starter etter tre-fire uker. Slitsomt, jeg vet, men det er jo bare akkurat det samme som dere nå opplever med melatonin, og så vil det bli bedre etter hvert. Anonymous poster hash: a15f1...043
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Du må vel bare ta det opp med lege? For all del ikke gi ham noe du ikke har fått beskjed om Har selv et barn som har blitt ganske så slitsom på kvelden, men han har ikke noe diagnose (ennå hvertfall). Og her er det også mye tull og banking, så ser problemet Anonymous poster hash: dad4b...4d3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Du må vel bare ta det opp med lege? For all del ikke gi ham noe du ikke har fått beskjed om Har selv et barn som har blitt ganske så slitsom på kvelden, men han har ikke noe diagnose (ennå hvertfall). Og her er det også mye tull og banking, så ser problemet Anonymous poster hash: dad4b...4d3 Har snakket med lege om dette på jobb, men ville gjerne høre andre erfaringer. Vet at man bør kutte ut Melatonin for man blir resistent mot den til slutt da kroppen blir vant med den, men prøvde en kveld uten og da sovnet ikke barnet før 23.30. Dette går bare ikke når barnet sur og sint må slepes opp av sengen dagen derpå å jeg er helt SKUTT! Er alene med barna mine. Så jeg gav Melatonin i dag ( dobbel dose) 6 mg da legen sa jeg kunne gi det, sovnet da etter 2 timer.... Før virket 3 mg Melatonin med det samme og både jeg og barnet fikk et nytt liv. Leggetid er et lite helvete....Vurderer Vallergan da legen sa hun kunne skrive ut dette, MEN da blir ofte barnet litt sliten og fjern om morningen og det er vel heller ikke så bra ..........................sukk HI Anonymous poster hash: 62ae1...976
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Hva med å bruke vallergan i noen uker fram til melatoninen begynner å virke igjen? Jeg skjønner hvordan du har det, altså, for mitt barn sovnet heller ikke før 23-24 uten melatonin og klarte seg med 6-7 timers søvn. Vi har brukt ferier til melatoninpauser selv når det fortsatt virker, for å slippe slike pauser i hverdagen. Dere har min fulle sympati! Hvis dere skal bruke vallergan, ville jeg gitt det veldig tidlig for at hangoveren ikke skal vare så lang tid på dagtid. Anonymous poster hash: a15f1...043
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #8 Skrevet 15. april 2014 RUTINER, og atter RUTINER!!! Hele dagene gjennom, til du omtrent spyr av rutiner. Jeg vet hva du snakker om, og har selv prøvd det meste. Lite virker, men RUTINER til det kjedsommelige er en liten løsning. Legg lite av virkning på medisin, for det som gjør en forskjell er hva dere gjør i hverdagen. ALT må planlegges, ALT må være klarlagt på forhånd og bli avtalt. Og INGEN overraskelser som skal skje dagen etter. Osv... osv... Det er et "kjedelig" liv å leve når man har ADHD i familien, men for roens skyld, så gjør man det. Ikke les deg til løsningene for deres familie. "Les" barnet, og tenk langt utenfor alle bokser. Hva virker, og hva virker ikke? Du finner svaret for ditt barn og din familie i barnet. Tro det eller ei. Anonymous poster hash: 750e2...c21
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #9 Skrevet 15. april 2014 RUTINER, og atter RUTINER!!! Hele dagene gjennom, til du omtrent spyr av rutiner. Jeg vet hva du snakker om, og har selv prøvd det meste. Lite virker, men RUTINER til det kjedsommelige er en liten løsning. Legg lite av virkning på medisin, for det som gjør en forskjell er hva dere gjør i hverdagen. ALT må planlegges, ALT må være klarlagt på forhånd og bli avtalt. Og INGEN overraskelser som skal skje dagen etter. Osv... osv... Det er et "kjedelig" liv å leve når man har ADHD i familien, men for roens skyld, så gjør man det. Ikke les deg til løsningene for deres familie. "Les" barnet, og tenk langt utenfor alle bokser. Hva virker, og hva virker ikke? Du finner svaret for ditt barn og din familie i barnet. Tro det eller ei. Anonymous poster hash: 750e2...c21 Er det noen som har rutiner og et kjedelig A4 liv så er det jeg, det eneste er at noen ganger ved fint vær får barnet være ute litt lengre med vennene sine, og jeg kan ikke nekte henne noe sosialt. Ellers er det samme rutine hver kveld, og samme motstand;) HI Anonymous poster hash: 62ae1...976
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #10 Skrevet 15. april 2014 Hva med å bruke vallergan i noen uker fram til melatoninen begynner å virke igjen? Jeg skjønner hvordan du har det, altså, for mitt barn sovnet heller ikke før 23-24 uten melatonin og klarte seg med 6-7 timers søvn. Vi har brukt ferier til melatoninpauser selv når det fortsatt virker, for å slippe slike pauser i hverdagen. Dere har min fulle sympati! Hvis dere skal bruke vallergan, ville jeg gitt det veldig tidlig for at hangoveren ikke skal vare så lang tid på dagtid. Anonymous poster hash: a15f1...043 Ja, det er det jeg vurderer nå. Skal snakke med legen rett etter ferien. Fikk også tips om å ta vallergan tidlig på kvelden ja, helst i 5 tiden....så kan barnet legge seg 7 halv 8 som vanlig. HI Anonymous poster hash: 62ae1...976
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #11 Skrevet 15. april 2014 Hva med å bruke vallergan i noen uker fram til melatoninen begynner å virke igjen? Jeg skjønner hvordan du har det, altså, for mitt barn sovnet heller ikke før 23-24 uten melatonin og klarte seg med 6-7 timers søvn. Vi har brukt ferier til melatoninpauser selv når det fortsatt virker, for å slippe slike pauser i hverdagen. Dere har min fulle sympati! Hvis dere skal bruke vallergan, ville jeg gitt det veldig tidlig for at hangoveren ikke skal vare så lang tid på dagtid. Anonymous poster hash: a15f1...043 Ja, det er det jeg vurderer nå. Skal snakke med legen rett etter ferien. Fikk også tips om å ta vallergan tidlig på kvelden ja, helst i 5 tiden....så kan barnet legge seg 7 halv 8 som vanlig. HI Anonymous poster hash: 62ae1...976 Kan jeg spørre hvor gammelt ditt barn er? hvilken dose? og når sovner deres barn med melatonin i kroppen i en vanlig hverdag? Dere har aldri opplevd at barnet blir resistent noen gang? HI Anonymous poster hash: 62ae1...976
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #12 Skrevet 15. april 2014 Med melatonin sovner barnet mellom 20.30 og 21.30, ca en halv time etter at melatonin er tatt. Vi heller kapselinnholdet i drikke, så mulig det da virker raskere enn ellers. Jo, vi har opplevd flere ganger at melatonin har sluttet å virke. Like tøft hver gang... Heldigvis virker det igjen etter 3-4 uker uten, så da er det bare å holde ut med vissheten om at det er midlertidig. Barnet har brukt melatonin fra 5-9 år. Anonymous poster hash: a15f1...043
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #13 Skrevet 15. april 2014 Glemte å skrive dose... Barnet har tatt en kapsel hver kveld, tror det er 3 mg, men har ikke boksen her, så får ikke sjekket. Anonymous poster hash: a15f1...043
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #14 Skrevet 15. april 2014 Si meg -vet dere hva melatonin er? Spesielt deg, HI. Vet du hva det er? Vallergan -vet dere hva det er, da? Etter det jeg leser, så tror dere at begge deler er vidundermedisin som gjør susen. Og jeg vet hvor desperat man blir. Se på dagene, og se på rutinene. IGJEN. Se på dere selv, og hva dere gjør i hvert eneste øyeblikk. Er der noe som kan gjøres annerledes? Ja, det er nok det. Tro ikke at sovemedisin løser alt sammen, dere MÅ gå i dere selv. "For å endre andre, så må endringen skje i dere selv". Og dette gjelder også for foreldre av barn med ADHD og andre ting. Anonymous poster hash: 750e2...c21
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #15 Skrevet 16. april 2014 Ja, vet både hva vallergan og melatonin er. Det første er et antihistamin, opprinnelig en allergimedisin, det andre er et hormon som finnes naturlig i kroppen og som noen produserer for lite av. Du siste over meg, si meg, er du klar over at barn er ulike? Det er flott at rutiner hjelper så godt for ditt barn, men når det ikke gjør det for andre, er det riktig å gi medisiner for å gi barnet en bedre hverdag. Mitt barn brukte melatonin i tre-fire år, og jeg skal love deg at det var siste utvei. Nå har heldigvis søvnbehovet økt noe naturlig med alderen, og barnet sover nå 22.30-07.00. Jeg tror ikke at vi hadde kommet dit uten melatonin. Hvordan skulle barnet ha lært soverutiner når barnet uten melatonin aldri var trøtt ved sengetid? Anonymous poster hash: a15f1...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå