Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor mange dager (gull)egget var ved innsett. I en naturlig graviditet fester embryoet seg på i snitt på dag 6 (altså DPO 6). Hvis du mener DPO som i dager etter egguttak, er det mer sannsynlig at det er en liten blødninger i slimhinnene (de blir skjøre av progesteron/ staven kan skrape opp).

Se forøvrig her: http://www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer :) Her ser du også i snitt når positiv graviditetstest kan oppnås.

Anonymous poster hash: ff873...18f

mener DPO som i dager etter egginnsetting.

det var et fryseforsøk, der egget var delt i 6.

vet staven med progresteron kan skrape opp, men var 7 timer siden jeg hadde tatt inn lutinus.. tenker at det var litt for lang tid mellom å sette inn lutinus og få en bitteliten prikk blod.?

• 3 uker senere...

Jeg har vært gravid 7 ganger (men har mistet og har diagnosen habituell abort). Kun en gang har jeg jeg fått en festeblødning. Hadde eggløsning den 14 og fikk blødning den 26, dvs 12 dager etter eggløsning (det vet jeg fordi det var en syklus med Pergotime og eggløsningssprøyte, altså naturlig). Tok en graviditetstest test den 29 som var negativ. Trodde først, ja litt over en uke at det hadde vært en normal mens. Blødde sparsomt rødt friskt blod en dag før det stoppet plutselig opp. De to neste dagene spottet jeg brunt. Tok graviditetstest over en uke senere og da viste den gravid.

Ved assistert befruktning kan embryoer feste seg senere enn ved normal implantasjon. Grunnen er at de befrukter eggfollikler helt ned til 12 mm mot normalen som er i størrelse på over 18 mm. Disse eggfolliklene kan derfor vokse og dele seg i et annet tempo og disse embryoene kan feste seg senere enn normalt.

Annonse

Jeg har vært gravid 7 ganger (men har mistet og har diagnosen habituell abort). Kun en gang har jeg jeg fått en festeblødning. Hadde eggløsning den 14 og fikk blødning den 26, dvs 12 dager etter eggløsning (det vet jeg fordi det var en syklus med Pergotime og eggløsningssprøyte, altså naturlig). Tok en graviditetstest test den 29 som var negativ. Trodde først, ja litt over en uke at det hadde vært en normal mens. Blødde sparsomt rødt friskt blod en dag før det stoppet plutselig opp. De to neste dagene spottet jeg brunt. Tok graviditetstest over en uke senere og da viste den gravid.

Ved assistert befruktning kan embryoer feste seg senere enn ved normal implantasjon. Grunnen er at de befrukter eggfollikler helt ned til 12 mm mot normalen som er i størrelse på over 18 mm. Disse eggfolliklene kan derfor vokse og dele seg i et annet tempo og disse embryoene kan feste seg senere enn normalt.

Man befrukter jo ikke eggfolliklene. Det er egget som er inne i folliklene man tar ut og befrukter.

Anonymous poster hash: a371b...d15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...