Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Svigermor har kjøpt egg privat, greit nok det. Men hun kunne fortelle her om dagen at hun hadde 4 mnd gamle egg og de var like gode 😁 Kan hende det, men 4 mnd!!! Anonymous poster hash: ec3db...232
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 Ja. Nam... desto eldre desto bedre... liker når det gule i egget bikker grønt.. og jeg kan slafse det i meg rått... mmmm... *romler i magen* Anonymous poster hash: f0a6c...faa
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Hvis eggene har gått ut på dato, ta et stort glass med vann og legg et og et egg oppi... Synker det kan du fint spise det! Flyter det derimot, er det råttent og du vil mest sansynlig bli drit dårlig i magen! Anonymous poster hash: 81152...902
QueeenBeee Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 En venninne av meg som er kokk sier at eggene holder veldig lenge, mye lengre enn utgangsdatoen på pakken også. Så prøv trikset skrevet over før eggene går i søppla =) eggene til svigermoren din var nok bra selv om de er 4 måneder gamle =)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Hvis de kom fra et land med store salmonellaproblemer,som iDanmark, ville jegikke det, men norske egg ville jeg ikke vært betenkt. Anonymous poster hash: f3a86...721
Gjest ronja røverdatter Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Norske egg kunne jeg fint spist om de ellers var ok. Jeg ville ikke ha spist dem som kokte egg, selv om du selvfølgelig kan bruke flytetesten. Men det er jo ikke så vanskelig å se og ikke minst lukte om egg er gode eller ikke når du har åpnet dem.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Jeg hadde aldri spist så gamle egg! Men så er kanskje jeg over gjennomsnittet opphengt i dato på maten.. Har blitt matforgiftet EN gang og jeg føder heller 5 ganger enn å oppleve det en gang til... Anonymous poster hash: c027d...a2b
Vaffelstrikk Skrevet 15. april 2014 #9 Skrevet 15. april 2014 ja, hvis de ikke så rare ut eller luktet shit når jeg kakket de.
geitemarken Skrevet 15. april 2014 #10 Skrevet 15. april 2014 Haha, ja så lenge de ikke lukter når man kakker de så er det ingen problem. Har spist så gamle og eldre egg mange ganger. En gang var jeg på besøk hos min gammelonkel og hadde med reker til han. Desverre hadde jeg glemt majonesen. Men han fant en i matboden. Jeg syntes den smakte litt rart, eller den smakte ingenting. Jeg sjekket datoen og den var gått ut for 2,5 år siden! Jeg trodde jeg skulle bli sprekksjuk å dø, men det gikk helt fint. Likevel ikke å anbefale ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå