Gå til innhold

9 år. Hvor mye og stort påskeegg.....blir no snop hele uka til endes no....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare litt snop i egget er det jo tomt på torsdag, men skal det vare må hun jo ha så mye.

Gir dere bare litt, og så er fredag snop-fri, og så fr de lørdagsgodt som vanlig, eller er det stooort egg med masse snop, og fri flyt av snop påska igjennom??

Anonymous poster hash: aac9d...02a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare litt snop i egget er det jo tomt på torsdag, men skal det vare må hun jo ha så mye.

Gir dere bare litt, og så er fredag snop-fri, og så fr de lørdagsgodt som vanlig, eller er det stooort egg med masse snop, og fri flyt av snop påska igjennom??

Da jeg var barn, fikk vi påskeegg hver dag i påsken (helligdagene). De inneholdt så mye snop som foreldrene våre syntes var akseptabelt daglig inntak. 

Anonymous poster hash: eabfa...b87

Skrevet

Jeg gir påskeegg på påskeaften, altså kommende lørdag. Det inneholder litt mer enn vanlig mengde lørdagsgodt. Det er ikke meningen at det skal vare en hel uke, nei.

Skrevet

Påskeegget skal vel gis på Påskeaften og ikke nå.

Anonymous poster hash: a53ed...727

Skrevet

Her får ungene det på påskeaften. Vi pleier å gjemme de, er så stas å lete etter de. I år tenkte vi å lage et slags rebusløp. De får det minste egget som koster en tier på nille, ca halvfullt med smågodt. De to minste får litt mindre. Får ikke mer snop enn det i påsken.

Skrevet

Våre barn får et middel stort egg (dem til 10 kr for 3 på Nille) på påskeaften. Resten av påsken er det ikke fri flyt. Da kan de fråtse den dagen og ha litt igjen til søndagen, men så er det også sansynlig vis tomt.

De andre dagene i påsken hender det vi "smugspiser" et påskeegg på tur eller liknende. Alle vet at det er litt juks. Dermed blir det ekstra stas ;)

Anonymous poster hash: ec55f...b7b
Skrevet

Åååh, gir dere på lørdag???

Jeg har altid gitt på onsdagskvelden eller torsdagskvelden jeg...da begynner lissom påska............

Hmmmm, ingen i min krets gir lørdagen, her er det vanligst å gi skjærtorsdag mener jeg....

hmmmm

Men Problemstillingen min blir jo løst da, dersom jeg venter til lørdag ;)

Skrevet

Nå er eldste min tre år så vi kommer til å posjonere ut for henne, men når hun blir eldre så skal hun få påskeegg i begynnelsen av påskeferien og få ansvaret om å få det til å vare til slutten av påsken selv. Det er jeg vant med fra da jeg var liten og jeg kan ikke huske at jeg hadde problemer med å gå tom

Anonymous poster hash: 3144f...958

Skrevet

Sånn egg som de bruker å ha på nille til 1 krone, de syns jeg er vanlig størrelse. Er da helt greit å fylle et slikt egg å la barnet kooooose seg med i påska! Trenger da ikke være mer enn det! 

Om barnet spiser opp alt på dag 1 så får det vel bare være tomt da, det er ikke slik at man skal gi så mye at barnet kan fråtse påska gjennom.

Når det gjelder hvilken dag så er det vil litt forskjellig, noen gir når påska begynner mens noen gir på påskeaften. 

Da vi var små fikk vi påskeegg på skjærtorsdag. Vi fikk et lite egg med litt forskjellig godteri og dette fikk vi spise når vi ville i løpet av påska. Vi brukte å spare så vi hadde litt hver dag :)

Anonymous poster hash: dc32c...703
Skrevet

Her i huset skal vi ha kosekveld med snop på deling hver kveld fra torsdagskvelden. :) Inni påske-egget han skal få på lørdag ligger det en eske lego, saltsnacks og ca. 350 g smågodt som er hans eget å kose seg med, så han kommer sikkert ikke til å rane fellesskåla den dagen :):P

Skrevet

Her hadde vi nettopp jakt ute, alle fikk et egg hver med smågodt, sånn egg som er ca 15 cm lang. Jeg gir beskjed om at det skal vare hele påsken. De posjonerer det ut selv, det er vel ikke verre enn det? Er det tomt så er det tomt, men mener så store barn bær kunne beregne såpass. De er 8,10,12 år.

Anonymous poster hash: 18d56...9f9

Skrevet

Min på fem fikk i dag, og beskjed om at det kan du spise når du vil og så mye du vil, men etterpå er det tomt i mange dager og du får ikke mer. 

Han valgte å spise alt med en gang, regner med han lærer litt av det og:)

Anonymous poster hash: ae91e...a3d
Skrevet

Her får de påskeegg på påskeaften:-)

Skrevet

Min på fem fikk i dag, og beskjed om at det kan du spise når du vil og så mye du vil, men etterpå er det tomt i mange dager og du får ikke mer.

Han valgte å spise alt med en gang, regner med han lærer litt av det og:)

Enten måtte han jo få veldig lite eller være særdeles glupsk!!

Vi har stort egg i glass på bordet som er masse snop i. Har stått fremme siden igår. 7 åringen tok seg nettopp en tyggiskule derfra. Heldigvis kaster han seg ikke over snop som mange andre barn vi har hatt her på besøk, de går jo amok om de ser noen twist i en skål.

I påskeegget han får i morgen er det noe snop men mest smågaver av ymse slag.

Anonymous poster hash: aabaa...672

Skrevet

Han fikk vel smågodt for en 30-40 kr, det synes jeg er mer enn nok for en femåring mtp at det skulle vare til lørdag. På lørdag har vi nok litt mer digg som er felles. 

Han pleier ikke kaste seg over fellesgodteri, men hvis han får noe som er kun sitt eget går det fort ned. 

Skrevet

Han fikk vel smågodt for en 30-40 kr, det synes jeg er mer enn nok for en femåring mtp at det skulle vare til lørdag. På lørdag har vi nok litt mer digg som er felles.

Han pleier ikke kaste seg over fellesgodteri, men hvis han får noe som er kun sitt eget går det fort ned.

Hehe, høres ut som han har kost seg mye da- spesielt om du har kjøpt der prisen var 4,90;-)

God påske:-)

Anonymous poster hash: aabaa...672

Skrevet

Prisen var vel rett under 5kr på kiwi, og man får en del for det altså når ungen kun liker fluffy ting som ikke veier stort ;) 

Gjest Perfektmamma
Skrevet

Her kjøpte vi inn 5 fulle poser med smågodt på rema. De fikk påskeegget på lørdag som var, da begynte påskeferien. :) De får påfyll hver gang det er tomt. Det er sa påfyll ca hver dag, i ett slikt lite e påskeegg.

Skrevet

5 fulle poser? Jesus. Vi har ikke et slikt forhold til snop da, så når vi kjøpte en pose som skal vare hele posen synes jeg vi var litt ville og gale :P

Skrevet

Fem poser?! Djiiises..

Her er det en papirpose som var 2/3 fylt som deles på 6 personer og en pose chips til påskesnop.

Norgesmesterskap i å lage dårlige vaner...?

Anonymous poster hash: 18d56...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...