Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Hva synes dere om fyr i peisen på visning, selv om det er sol ute? Jeg tenker at det får frem en koselig atmosfære, og fremhever peisen. Men vet ikke om folk vil tenke at det er veldig rart? Jeg var nylig på en visning, det var fyr i peisen, deilig og varmt inne og sol ute, mange tente stearinlys i alle rom, duftlys, kaffe, sjokolade og kjeks. Skikkelig overkill, med andre ord! (Det var heller ikke tatt ned personlige bilder som vanligvis anbefales, og hele greia hadde en skikkelig flott hjemmekoselig atmosfære) huset gikk for over 200 000 over takst. Jeg skal selv ha visning om et par dager nå, og lurer på å bare kjøre på! Lys,, blomster, peiskos, og nybakte boller stående fremme, fordi det er koselig! oppfatter virkelig folk dette som "øøøøh teit, dårlig salgstriks, klisjé, fyr i peisen gir ikke mening..." Istedenfor "nei her var det koselig! Og boller ja, klassisk - men nam!! Tør jeg ta to?" Det jeg mener er at JA, folk gjennomskuer det, men oppfattes det virkelig så negativt? Jeg vil gjerne få frem positive følelser hos folk, og det gjør de jo av peiskos og boller:p Er ute etter mange ærlige meninger!! Anonymous poster hash: 32088...951
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 Kjør på! Jeg hadde ikke takket nei til boller Anonymous poster hash: 790e8...7b9
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Det er veldig riktig slik som du tenker at du ønsker å skape en følelse hos folk som kommer på visning, for det er jo den følelsen som gjør at de byr over takst. Kjør på med fyr i peisen, kaffe og boller, men ikke ha for mye pynt og nips-naps; det er tross alt huset de skal se. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Kommer litt an på temperaturen ute.. Hadde jeg fyrt i ovnen her under visning nå som solen står rett på, så hadde det blitt fort over 28grader her inne, og helt utholdelig.. Ville vært forsiktig med luktende lys, mange syns de lukter fælt og mange tåler de ikke.. Ville heller kokt en kanne med kaffe, det lukter bedre. Vilel og bakt noe, men ikke satt det frem. Det viktigste er å rydde masse, og ta vekk alt for personlige ting. dekk til seng osv med sengetepper, ta vekk tannbørster og dokoster. Anonymous poster hash: eadcd...eaa
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Jeg skal også ha visning over påsken. Jeg planlegger å ha kaffi (vi har kaffimaskin), plukke ut alt personlig og ha en grundig nedvask med grønnsape. Har kjøpt et svindyrt duftlys som jeg hadde tenkt å ha på badet, men er litt skeptisk siden folk blir mistenkelige av duftlys. (har lest det her inne) Jeg kommer ikke til å bake boller, har aldri hvert på en visning med matservering. Jeg kommer til å se an været før jeg fyrer i peisen. Anonymous poster hash: e9ede...21e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Vi fjærnet alt av personlige bilder o.l. Kjøpte tillogmed nye møbler og byttet ut med det gamle vi hadde, pynt og lys. Vi hadde fyr i peisen også selv om det var mitt på sommeren. Lys var tent og vi hadde roser i hele huset. Det er lurt å tenke at det ikke skal være overfylt for du ønsker at huset skal se størst mulig ut, med møbler over alle hauger ser huset mindre ut. Det aller viktigste er å ha det ryddig og reeeent!! Men husk at mange går inn i skap for å se og da er det viktig at det også er plettfritt der også Huset vårt gikk 800 000 over takst Lykke til med salget! Anonymous poster hash: a02ed...458
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Hvis huset har bra beliggenhet (alfa og omega), "riktig standard" og "riktig pris" tror jeg ikke en bolle fra eller til har noe å si, skap god stemning Vask godt ned, fjern unødvendig dill og altfor personlige gjenstander. Jeg ville heller satset på frisk og vårlige stemning enn fyr på peisen hvis jeg var deg. La ikke iPad/laptop/mobiler/smykker ligge fremme. Verste jeg noengang har lest om er: åpent hus med gryterett...Ille nok å ha folk på visning om ikke man må ha dem til middag også. Har du husdyr bør de være ute, grusomt å være på visning hos folk med 4 katter og ekle bikkjer som skal virre rundt, sigle og snuse deg både foran og bak. Æsj. Lykke til Anonymous poster hash: c3787...fbe
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #8 Skrevet 15. april 2014 Vi fjærnet alt av personlige bilder o.l. Kjøpte tillogmed nye møbler og byttet ut med det gamle vi hadde, pynt og lys. Vi hadde fyr i peisen også selv om det var mitt på sommeren. Lys var tent og vi hadde roser i hele huset. Det er lurt å tenke at det ikke skal være overfylt for du ønsker at huset skal se størst mulig ut, med møbler over alle hauger ser huset mindre ut. Det aller viktigste er å ha det ryddig og reeeent!! Men husk at mange går inn i skap for å se og da er det viktig at det også er plettfritt der også Huset vårt gikk 800 000 over takst Lykke til med salget! Anonymous poster hash: a02ed...458 Jeg ville også forresten droppet kake og kaffe ettersom det blir rotete når folk setter fra seg kopper rundt om kring og ungene legger halvspiste kaker/boller rundt i huset Koselig ja, men det kan fort bli rotete Anonymous poster hash: a02ed...458
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #9 Skrevet 15. april 2014 Kommer litt an på temperaturen ute.. Hadde jeg fyrt i ovnen her under visning nå som solen står rett på, så hadde det blitt fort over 28grader her inne, og helt utholdelig.. Ville vært forsiktig med luktende lys, mange syns de lukter fælt og mange tåler de ikke.. Ville heller kokt en kanne med kaffe, det lukter bedre. Vilel og bakt noe, men ikke satt det frem. Det viktigste er å rydde masse, og ta vekk alt for personlige ting. dekk til seng osv med sengetepper, ta vekk tannbørster og dokoster. Anonymous poster hash: eadcd...eaa Men det er jo litt rart å bake noe, og ikke sette det frem?hvis det lukter nybakte boller, så er det ingenting som er så digg som å få spise en av de bollene! Åhoi, merker det er lett å bli usikker er :s Anonymous poster hash: 32088...951
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #10 Skrevet 15. april 2014 Voluspa lys på badet! Sammen med noen freshe nye håndklær (ikke vask de først), og fin såpeholder/dispenser. Friske blomster, skål med fargerik frukt eller grønnsaker på kjøkkenet. Skal du ha visning nå i påsken eller etterpå? Begynte å tenke at kanskje å legge frem noen skikkelig dekorative påskeegg som pynt (ikke kjøp på Nille etc men skikkelig pynteegg. Men hvis visningen er etter påske så ikke gjør det) Vask veldig nøye. Pass på at det ikke blir merker på parketten (hvis du har) når du vasker. Vask parketten med treet var et tips vi fikk fra takstmannen. Med bittelitt salmiakk i vaskevannet. Bor du i blokk/rekkehus så pass på hvis du har bråkete naboer eller noen som lager vond lukt. Be de la være i den lille timen du har visning Luft godt i oppgangen hvis du bor i blokk. Sett en blomst ved inngangen. Boller og sånt er sikkert ok, men har aldri vært borti det på visning selv. Kanskje be megleren din om tips først? Fjerne alle ledninger og kabler som kanskje ligger rundt tv og sånt. Alle bokser som canal digital og internettmodem bør fjernes også. Lykke til :) Anonymous poster hash: 3b019...0b6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #11 Skrevet 15. april 2014 Fyr i peisen i april går fortsatt bra mener keg da! Hadde det vært juli ville jeg syntes det var litt rart Anonymous poster hash: 3b019...0b6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #12 Skrevet 15. april 2014 Jeg har kjøpt noen lyskubber med duft fra IKEA... Er det dumt å ha fyr i de i stua? :/ Anonymous poster hash: 32088...951
Vaffelstrikk Skrevet 15. april 2014 #13 Skrevet 15. april 2014 Jeg har fått boller på visning, gode var de óg. Men litt klamt at huseier sto og delte ut bollene selv.. Vil helst ikke treffe huseier på visning, om denne ikke har fått instruksjoner om å ligge lavt i terrenget og la folk få se i fred. De er ofte alt for ivrig på å glamorisere boligen. Fyr i peisen er fint, tente lys er også fint. Duftlys er djevelens verk og burde aldri brukes på visning.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #14 Skrevet 15. april 2014 Jeg har ikke tenkt å være der selv:) bollene vil bare stå der! Anonymous poster hash: 32088...951
Følelsesvims Skrevet 15. april 2014 #15 Skrevet 15. april 2014 Duftlys er fyfy på visning, med mindre det bare lukter svakt/har vært luftet etterpå. Litt for lett å gå i baret! Ville aldri brukt dem fra Ikea, de lukter høgg (synes jeg de lukter iallefall Ikea!) Ville ikke tent i peisen, men det som går an er å ha noen tente stearinlys stående i den som en mellomting. Kaffe på visning er fantastisk, men ville heller hatt twist/noe som er innpakket enn boller. Heng opp pene, fargerike håndklær på badet, ha noen roser/orkideer i fine farger stående der det faller seg naturlig. Rydd slik at det blir rene flater, rommene virker mindre hvis det er mye rot/mye stående fremme. Jeg er også ikke helt fan av huseier på visning, du bør i tilfelle ligge lavt i terrenget. Blir fort veldig klein stemning hvis du svinser rundt og er altfor på. Hold deg i ett rom! Jeg personlig hadde elsket det hvis kjæledyrene var med på visning, men kan godt forstå at ikke alle synes det samme
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #16 Skrevet 15. april 2014 Ville du reagert hvis du kom på visning og det var fyr i peisen når det er sol ute? For det jeg tenker er at ja, teoretisk så er det helt feil, men så lenge det ikke oppfattes slik der og da så har det kanskje en positiv effekt:) Og der sa du jammen noe ja, vil folk synes det er ekkelt med boller siden de ikke er pakket inn? Og twist lukter ikke godt haha Jeg planlegger liksom smør på flesk her, men er redd for å gjøre en tabbe... Duftlysene skal bort!! Duftlys er fyfy på visning, med mindre det bare lukter svakt/har vært luftet etterpå. Litt for lett å gå i baret! Ville aldri brukt dem fra Ikea, de lukter høgg (synes jeg de lukter iallefall Ikea!) Ville ikke tent i peisen, men det som går an er å ha noen tente stearinlys stående i den som en mellomting. Kaffe på visning er fantastisk, men ville heller hatt twist/noe som er innpakket enn boller. Heng opp pene, fargerike håndklær på badet, ha noen roser/orkideer i fine farger stående der det faller seg naturlig. Rydd slik at det blir rene flater, rommene virker mindre hvis det er mye rot/mye stående fremme. Jeg er også ikke helt fan av huseier på visning, du bør i tilfelle ligge lavt i terrenget. Blir fort veldig klein stemning hvis du svinser rundt og er altfor på. Hold deg i ett rom! Jeg personlig hadde elsket det hvis kjæledyrene var med på visning, men kan godt forstå at ikke alle synes det samme Anonymous poster hash: 32088...951
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #17 Skrevet 15. april 2014 Ble litt rotete svart det forrige innlegget, mente at twist ikke lukter godt og nybakt;) Anonymous poster hash: 32088...951
Gjest ronja røverdatter Skrevet 15. april 2014 #19 Skrevet 15. april 2014 Er det kaldt ute, så er det kanskje greitt nok med fyr i peisen, men personlig føler jeg for frisk, kjølig luft inne. Man har tross alt gjerne jakke på seg når man kommer inn. Et par stearinlys på naturlige plasser er ok, men ikke overdrevet mange, det gir kvelningsfølelse. Bollelukt? Da tenker jeg umiddelbart at du trenger å bake boller for å skjule en annen lukt i huset. Duftelys er verst av alt, da hadde jeg snudd i døra. Nei, ha det rent, pent, ryddig, luftig og oversiktlig. (Sier hun som solgte huset sitt til et par som kom midt i kaos og kveldsbad og gud vet hva fordi megleren hadde glemt å informere oss om at hun hadde gjort en avtale utenom visningstiden)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #20 Skrevet 15. april 2014 Folk faller for en sånn litt hotell-aktig følelse. Senger som er redd opp med store, deilige puter i harmoniske farver, fullstendig strøkent overalt, ingen personlige gjenstander, bilder eller pynteting. Ikke kjør på med håndklær i knalle farger, la det heller være litt dust og gi inntrykk av en elegant smak. Men nye håndklær og levende lys på badet er bra - for min del er duftlys heller ikke en høydare. Enkle vaser med friske blomster er supert. Gjerne en stor bukett midt på stuebordet osv. Det kan vel ikke gjentas for ofte: stripp boligen for alle overflødige gjenstander og møbler. Boller er godt, men jeg tror ikke det er avgjørende for inntrykket. Det visuelle er hakket viktigere. Anonymous poster hash: 7d81b...1d4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #21 Skrevet 15. april 2014 Vær så snill, ikke duftlys ... Verste jeg veit er den er den fæle parfymerte stanken i et hus. Anonymous poster hash: d2dea...185
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #22 Skrevet 15. april 2014 Alle dufter er forstyrrende. Kaffe, bakst, lys osv, hvilken lukt skal dere skjule tenker kjøper. Men stemning og atmosfære, kjør på Anonymous poster hash: 8bdc8...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå